X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אל העצרת הגיעו כ-8,000 מפגינים תחת הסיסמה: "ישראל יוצאת מעזה; מ"שלום עכשיו" נמסר ל-Nfc, כי המטרה העיקרית היא לסחוף את הציבור לתמוך בהינתקות; בשל העצרת נסגרו לתנועה מספר רחובות מרכזיים בתל אביב
▪  ▪  ▪

תחת אבטחה כבדה, התאספו במוצ"ש פעילי 'מטה הרוב' ותומכיו, לעצרת ענק בכיכר דיזינגוף בתל אביב על-מנת לתמוך בתוכנית ההינתקות. העצרת הסתיימה סמוך ל-23:00 בתחושה של כישלון.
האירוע, תחת הסיסמה "ישראל יוצאת מעזה", החל בתהלוכה גדולה שיצאה מכיכר רבין לכיכר דיזינגוף, ושם נערכת העצרת הגדולה. אל האירוע, אשר החל בשעה 19:00 בערב הגיעו כ-8,000 אנשים מכל הארץ באמצעות אוטובוסים מאורגנים, אך תקוות המארגנים כי עשרות אלפי מפגינים יגיעו לכיכר, התבדו למעשה. גם דוברים מטעם השמאל הביעו אכזבתם ואמרו כי מדובר למעשה בכישלון.
מטה הרוב מאגד בתוכו תנועות רבות, בהן: העבודה, שלום עכשיו, יח"ד, השומר הצעיר, הנוער העובד והלומד והקיבוץ הארצי. יו"ר תנועת שינוי, ח"כ יוסף (טומי) לפיד, סירב במהלך השבת לאשר לנציגים מטעם תנועת שינוי לנאום מעל בימת העצרת, דבר שעורר רוגז רב בקרב מארגני ההפגנה. יו"ר יח"ד, יוסי ביילין, תקף את לפיד ואמר כי הוא מנסה לשבש את העצרת. תנועת שינוי מסרה בתגובה, כי בישיבה שקיימו מוסדות התנועה הוחלט עקרונית שלא להשתתף בהפגנות השמאל, כיוון שתנועת שינוי הינה מפלגת מרכז.
מ"שלום עכשיו" נמסר ל-Nfc, כי המטרה העיקרית של העצרת היא להביע תמיכה בתוכנית ההינתקות ולסחוף את הציבור הישראלי למתן תמיכה. מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהימר, אמר כי שלום עכשיו ערוכה לגרוע מכל - מלחמת אחים. אם יתחילו במלחמת אחים, אמר, תהיה מלחמת אחים. אנחנו מוכנים למלחמת אחים, הדגיש.
פינס: לא להסתה
שר הפנים, ח"כ אופיר פינס (העבודה), היה אחד הנואמים הבכירים בעצרת. פינס קרא לאנשים המתנגדים להינתקות לכבד את רצון העם. זה המבחן של הדמוקרטיה, אמר והדגיש, כי המפגינים שהגיעו לעצרת באו לומר למתנגדי ההינתקות: לא לסרבנות, לא להסתה, לא לאלימות. פינס קרא לתנועת שינוי לתמוך בתקציב המדינה כדי שניתן יהיה לבצע את ההינתקות. במקביל הוא קרא לראש הממשלה אריאל שרון להמשיך את התהליך, ולא להסכים לעריכת משאל עם.
ח"כ רן כהן (יח"ד) שהיה אחד הנואמים הבכירים מטעם יח"ד, הזהיר מפני שיבוש הדמוקרטיה בישראל על-ידי המיעוט. כובשי המאחזים והמשת"פים מאיימים לשרוף את המדינה והדמוקרטיה, אמר. כהן תקף בחריפות את המפגינים המכנים עצמם אחים שלנו, אך מנסים בפועל להכניע את הרוב. "אחים לא מצמידים אקדח לרכה ואחר כך מאיימים על אביהם", אמר.
רחובות נסגרו כדי לאבטח את המפגינים
בשל העצרת נסגרו לתנועה מספר רחובות מרכזיים בתל אביב, סביב כיכר רבין וסביב כיכר דיזנגוף. כוח משטרתי מסייר באזור החל משבת בצהריים. הרחובות נפתחו מחדש לתנועה החל מהשעה 23:00.
בין הרחובות שנסגרו לשני הכיוונים: אבן גבירול בקטע שבין ארלוזורוב למרמורק; קפלן בקטע שבין דובנוב לאבן גבירול; דיזנגוף בקטע בין אבן גבירול לפרישמן; שאול המלך בין דובנוב לאבן גבירול; בלוך בקטע שבין ארלוזורוב לאבן גבירול; שלמה המלך בין ארלוזורוב לאבן גבירול; שדרות בן-גוריון בין שלמה המלך לאבן גבירול; רחוב פרישמן בין שלמה המלך לאבן גבירול; והמלך ג'ורג' בקטע שבין שדרות הר ציון ועד פרישמן.

תאריך:  19/03/2005   |   עודכן:  19/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בשנת 1978 נקבע במדינת ישראל כי נשים הרות מגיל 37 ומעלה יהיו זכאיות לבצע בדיקה טרום לידתית במימון משרד הבריאות; משנת 1993 שונה גיל הזכאות והופחת ל-35 שנים (במימון המוסד לביטוח לאומי)
יפעת גדות
זהו המקרה השלישי בימים האחרונים של מוות תינוקות; שני תינוקות מתו בשבוע שעבר ממוות בעריסה בנתיבות ובירושלים
יפעת גדות
ייחודו של המכשיר בזיהוי חומרים כימיים מסוגים רבים ובריכוזים נמוכים במקרה של אירוע טרור בלתי קונבנציונאלי
יפעת גדות, הדר פרבר
הניחו ארון מתים שחור מול שגרירות ארצות הברית בלונדון וקראו: "ג'ורג' בוש... הדוד סם, עירק תהיה הויטנאם שלכם"
יפעת גדות
יצרני מסטיק מיוחד טוענים כי הוא משנה את היקף החזה, לאחר שנלעס שלוש או ארבע פעמים ביום; יכול גם לסייע לשפר את מחזור הדם, להפחית לחצים ולהילחם בזקנה; המסטיק פועל על-ידי שחרור איטי של רכיבים הנמצאים בתמצית צמח הנקרא פוארריה מיריפיסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il