X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרווחים בשנה החולפת הסתכמו ב-242 מיליון ש"ח, גידול של 55%; הרווח ברבעון הרביעי הסתכם ב-72 מיליון ש"ח; התשואה על ההון בשנת 2004 - 6.9%; גרנות: חלה עלייה ברווחיות תוך ירידה ברמת הסיכון של הבנק
▪  ▪  ▪

הרווח הנקי של קבוצת הבנק הבינלאומי לשנת 2004 הסתכם ב-242 מיליון ש"ח, לעומת 156 מיליון ש"ח בשנת 2003, גידול של 55.1%. רווח זה משקף תשואה נטו על ההון בשיעור של 6.9% לעומת תשואה נטו בשיעור של 4.8% בשנת 2003.
ברבעון הרביעי של שנת 2004 הסתכם הרווח הנקי ב-72 מיליון ש"ח, לעומת 33 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של השנה, ו-24 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2003, גידול של 118.2% ו-200% בהתאמה. הרווח ברבעון הרביעי של 2004 משקף תשואה על ההון בשיעור של 8.2%.
חל שיפור בכל מרכיבי הפעילות העיסקית בשנת 2004 לעומת 2003. לדברי דוד גרנות, מנכ"ל הבנק, "הבנק מציג שיפור הדרגתי לאורך הרבעונים, ויחזור להשיג רמת רווחיות נאותה, תוך ירידה ברמת סיכון האשראי של הבנק".
לדבריו, ירידת הסיכון באה לידי ביטוי בקיטון בהפרשה לחומ"ס, קיטון בהיקף החובות הבעייתיים, הורדת ריכוזיות האשראי ושיפור ביחס הלימות ההון: "חלה ירידה של 28.6% בהפרשות לחומ"ס שהסתכמו ב-437 מיליון שקל בשנת 2004. ההוצאה השנתית בגין ההפרשה מהווה 0.99% מהאשראי לציבור.
אנו מניחים כי המדיניות הזהירה בתחום האשראי שבאה לידי ביטוי בירידת מרכיבי הסיכון, תוביל לירידה נוספת ברמת ההפרשות לשיעור של בין 0.7%-0.6% מתיק האשראי בשנים הבאות. זאת ועוד - לראשונה מאז שנת 2000 נרשמה גם ירידה בהיקף החובות הבעייתיים של הבנק".
"נמשכת מגמת הורדת ריכוזיות האשראי - משקל הלווים הגדולים בתיק האשראי קטן משמעותית, וחלקם של האובליגנטים עם חבות בהיקף של בין 10-100 מיליון ש"ח גדל. הורדת הריכוזיות עמדה במרכז המדיניות העיסקית של הבנק בשנתיים האחרונות והפער מול ממוצע המערכת בנושא זה ירד. כמו כן, היקף האשראי ביחס לסך כל המאזן ירד לרמה של 64.2% לעומת 70.6% ב-2003.
הורדת הריכוזיות, לצד התאמת המירווח לפרמיית הסיכון על האשראי, הובילה לשיפור במירווח הפיננסי. על אף הירידה בהיקף האשראי חל גידול של 6.2% ברווח מפעולות מימון. כלומר שיעור השיפור במירווח הפיננסי גדול משיעור הירידה בנפח הפעילות המימונית".
"הירידה בסיכון באה לידי ביטוי גם ביחס הלימות ההון הגבוה של הבנק, שגדל והגיע לשיעור של 11.2% בסוף 2004, כאשר ההון הראשוני מסביר כ-7.6% ממנו. היחס כולל את השפעת רכישת אינווסטק שהקטינה אותו בכ-0.7%".
לדבריו, חלה התפתחות חיובית בהכנסות התפעוליות שנובעת בעיקר מגידול בשיעור של 6.8% בעמלות התפעוליות, בשל הגידול שחל במחזורי הפעילות בשוק ההון. "הבינלאומי מחוייב לשמור על יעילות תפעולית גבוהה על מנת להתמודד טוב יותר עם האתגרים העומדים בפניו, ולתת שירות טוב יותר ללקוחותיו. הבנק שמר ב-2004 על יחס גבוה של הכנסות להוצאות תפעוליות בשיעור של 61.1% - למרות ביצוע תכנית הפרישה מרצון בשנת 2004, שעלותה הסתכמה בכ-47 מיליון שקל. תכנית זו אמורה להביא בטווח הארוך לחיסכון בהוצאות, ולגידול בהכנסות כתוצאה מרענון השורות והכנסת כוח אדם חדש".
גרנות התייחס עוד לעיסקת רכישת אינווסטק שהושלמה בסוף דצמבר 2004, ואמר כי היא תחזק את מעמדו של הבינלאומי בתחומי הבנקאות הפרטית, שוקי ההון והמט"ח: "אינווסטק, שיישאר כחברת בת עצמאית, יחזק את קבוצת הבינלאומי בתחומי הבנקאות הפרטית, שוקי ההון והמט"ח. אינווסטק ישלים וירחיב את מכלול השירותים שמציעה קבוצת הבינלאומי ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים של מגזר הבנקאות הפרטית;
בכוונת הבינלאומי להקים עוד שני מרכזים לבנקאות פרטית במהלך 2005, בדומה למרכז בתל אביב שפועל בהצלחה. כמו כן הושלם מהלך של הקמת יחידות מיוחדות לבנקאות פרטית בכ-30 סניפים נבחרים. פעולות אלה יבליטו את יתרונותיו המובהקים של הבנק - כוח האדם האיכותי, מערכות המיחשוב המתקדמות והשירות המקצועי הניתן ללקוח, וישמרו על חלקו הגבוה של הבנק בתחומים אלה".
לסיכום אמר גרנות, כי הבנק פועל במספר מישורים על מנת להשיג את היעדים שנקבעו - השגת תשואה נאותה על ההון תוך שמירה על יחס הלימות הון גבוה בשיעור של למעלה מ-10%: הגדלת הפעילות המימונית לאחר שלוש שנים של ירידה עקב הרצון להקטין ריכוזיות; ביצוע פעולות של חיסכון והתייעלות על מנת להתמודד עם החסרונות לגודל של הבנק - לרבות ביצוע מיקור חוץ (כאמור) והמשך תכנית הפרישה מרצון; שמירה על חלקו הגבוה יחסית של הבנק בתחומי שוק ההון והמט"ח; והרחבת הבנקאות האישית על מנת ליצור תמהיל טוב יותר ומגוון של מקורות ההכנסה, ויצירת עתודה פוטנציאלית למגזר הבנקאות הפרטית.

תאריך:  20/03/2005   |   עודכן:  20/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ראש ה-MI-6 בראיון לערוץ הבריטי טוען כי המלחמה היתה בלתי נמנעת וכי בלייר - ידע מכך בטרם הצטרפה בריטניה ללחום לצידה של ארה"ב
מירב לוי
כך על-פי נתוני המכון האקדמי טכנולוגי חולון; נשיא המכון פרופ' מרון: הגידול בביקוש לבוגרי בתחומי הטכנולוגיה העילית קשור לצמיחה המסתמנת בשוק ההיי-טק
אורלי ממן
הפחתות שיעורי מס ההכנסה בישראל בשנתיים האחרונות הביאו את שיעור המס הממוצע על השכר לרמות המקובלות במדינות המפותחות; שיעורי המס השוליים ברמות ההכנסה שמעל 9,000 ש"ח לחודש גבוהים בישראל בהשוואה לממוצע במדינות המפותחות (OECD); הענקת הטבות מס בישראל על בסיס ההרכב המשפחה תוכל להקטין בעלות תקציבית נמוכה, את העוני בקרב משקי הבית שבהם יש לפחות מפרנס אחד
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכו חוקרי הטכניון והמרכז הרפואי רמב"ם; ד"ר זהר קידר: טכנולוגית ההדמיה המשולבת מאפשרת אבחנה מדוייקת ומהירה של תהליכים זיהומיים ומביאה להחלטה טיפולית נכונה יותר
ענבל אביב
טענה כי אגמון, מנהל תיאטרון הבימה לשעבר, נהג להטריד אותה מינית בשלוש השנים האחרונות; גורם במשטרה מסר, כי כל הכיוונים נבדקים, לרבות אפשרות שהמזכירה בדתה את התלונה; אגמון בתגובה: אני בהלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il