X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעולם - בינתיים הדולר מסיים את השבוע במגמת התחזקות קלה מול רוב המטבעות המובילים, תוך איזון פוזיציות לקראת הודעת הריבית
▪  ▪  ▪

הדולר נסחר בטווח מצומצם של 4.32-4.30 מול השקל במסחר בשוק המט"ח המקומי במהלך השבוע החולף. שער החליפין הגיב קלות לתנודות הדולר מול המטבעות המובילים במהלך השבוע, אולם מעבר לזה המסחר היה רדום למדי. מדד המחירים לצרכן עבור חודש פברואר שיקף עלייה של 0.2% לפי תחזיות השוק. כך מסכמים כלכלני גיפט את שבוע המסחר במט"ח.
ירידות חדות במטבעות של כמה מדינות מתפתחות, כגון דרום- אפריקה, הונגריה ופולין, בעקבות העליות התלולות בתשואות הארוכות בארה"ב פסחו על שוק המט"ח המקומי. גם הודעת הפלשתינים על הארכת הרגיעה הבטחונית לא משאירה עקבות בשוק. הספקות לגבי יכולתה של ממשלת שרון להעביר את תקציב המדינה עד סוף החודש לא השפיעה באופן מהותי על המסחר.
אולם אין ספק, אומרים בגיפט, ששאלת אישור התקציב והישרדות הממשלה תעסיק רבות את שוק המט"ח עד סוף החודש. לעת עתה יש לדולר תמיכה טכנית ב-4.2800 והתנגדות ב-4.3300.
בשוק הבינלאומי - הדולר האמריקני פתח את שבוע המסחר בשבוע שעבר בצל הפרסום ביום שישי שעבר על גרעון של 58.3 מיליארד דולר במאזן המסחרי הבינלאומי של ארה"ב בחודש ינואר. הגרעון היה גדול בכ-2 מיליארד דולר מן התחזיות ועורר שוב ספקות לגבי יכולתה של ארה"ב להמשיך ולממן גרעונות בסדר גודל כזה מבלי לגרום להיחלשות ניכרת של הדולר.
חששות אלה התפוגגו ביום שלישי בעקבות פרסום נתוני זרימת השקעות פיננסיות זרות נטו לתוך ארה"ב בחודש ינואר, שעמדו על סך 91.5 מיליארד דולר, ובעקבותיהם הצליח הדולר להתאושש מעט. נתון זה חצה את התחזית בכמעט 30 מיליארד דולר. ניתוח הרכב הנתון, מצביע על ירידה מסויימת ברכישת אג"ח של ממשלת ארה"ב מצד בנקים מרכזיים זרים ועלייה חדה על-ידי קרנות גידור, וזה הופך את משמעות הנתון להרבה פחות חיובי.
קרנות הגידור הן גופים ספקולטיביים המוכנים להפוך כיוונים במהירות רבה והן כנראה הימרו על עלייה חדה במחירי האג"ח של ממשלת ארה"ב, שאכן התרחשה בחודש ינואר. אולם מאז ינואר מחירי האג"ח צנחו ויש להניח שקרנות הגידור דאגו לחסל חלק גדול מאחזקותיהן. מאידך, הירידה ברכישות אג"ח מצד בנקים מרכזיים מעלה שוב את השאלה האם ברצונם להפסיק ולצבור התחייבויות דולריות ולגוון את תיק הרזרבות שלהם.
התוצאה מכך תהיה כמובן יותר היצע של דולרים בשוק המט"ח וירידה נוספת בערכו של הדולר. הפרסום ביום רביעי, על סך גרעון שיא של 187 מיליארד דולר של ארה"ב, בגרעון במאזן השוטף בשלושת החודשים האחרונים של 2004 רק הבליטה את הנקודה הזאת. שוק המט"ח כעת ממתין להודעת הריבית של הבנק המרכזי האמריקני ביום שלישי הבא. ישנה הערכה כללית שהריבית תועלה ל-2.75% מ- 2.5% ולכן עיקר העניין הוא בניסוח ההודעה בנוגע להמשך קצב העלאת הריבית.
אוהדי הדולר מקווים שהביטוי "עליות מדורגות" יושמט מההודעה החדשה ושזה יסמל שינוי למדיניות של העלאות ריבית אגרסיביות יותר. יש לזכור שככל שהריבית הדולרית גבוהה יותר, אטרקטיביות השקעות מחו"ל גדלה, בכדי לממן את הגרעון ובכך מהווה תחליף להחלשותו של הדולר. לכן השוק מייחס חשיבות גדולה להודעת הריבית ועלולה להיות תנודה חריפה בשערי החליפין בעקבותיה.
בינתיים הדולר מסיים את השבוע במגמת התחזקות קלה מול רוב המטבעות המובילים תוך איזון פוזיציות לקראת הודעת הריבית. היום מתפרסם בניו-יורק מדד אמון הצרכנים, אולם כפי שהזכרנו ההצגה הגדולה תהיה בערב יום שלישי הבא.

תאריך:  20/03/2005   |   עודכן:  20/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
"בנק אינווסטק", משלים בימים אלה את ביסוס שייכותו לבנק הבינלאומי הראשון על ידי שינוי שמו ל -"Uבנק"; בבסיס התדמית החדשה, עומדת מטרת הבנק להעניק "בנקאות שוויצרית", אשר תבוא לידי ביטוי בניהול אישי, בנקאות זריזה נטולת בירוקרטיה, אשר תציע מוצרים פיננסים חדשים ומתקדמים של הבנק וגופים פיננסים בינלאומיים
אורלי ממן
המדען הראשי בתמ"ת: הצעת האיחוד האירופי מהווה הבעת אמון בתעשיה ובטכנולוגיה הישראלית
אורלי ממן
הרווחים בשנה החולפת הסתכמו ב-242 מיליון ש"ח, גידול של 55%; הרווח ברבעון הרביעי הסתכם ב-72 מיליון ש"ח; התשואה על ההון בשנת 2004 - 6.9%; גרנות: חלה עלייה ברווחיות תוך ירידה ברמת הסיכון של הבנק
הדר פרבר
ראש ה-MI-6 בראיון לערוץ הבריטי טוען כי המלחמה היתה בלתי נמנעת וכי בלייר - ידע מכך בטרם הצטרפה בריטניה ללחום לצידה של ארה"ב
מירב לוי
כך על-פי נתוני המכון האקדמי טכנולוגי חולון; נשיא המכון פרופ' מרון: הגידול בביקוש לבוגרי בתחומי הטכנולוגיה העילית קשור לצמיחה המסתמנת בשוק ההיי-טק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il