X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בהכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בת"א נקבע בין היתר כי העובדה שהטכנאי לא היה מחבל היתה ידועה היטב למאבטח שכן בין השניים התפתח דין ודברים בטרם שלף המאבטח את אקדחו והרג את הטכנאי; גזר הדין יינתן בקרוב
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל-אביב (השופט צבי גורפינקל) הרשיע היום (א', 20.3.05) את המאבטח ארנולד אלטגאוז (54) בהריגתו של אלון נקר, טכנאי מזגנים בן 36, שהגיע לבית הספר לבנות בבני ברק בסוף חודש אוקטובר האחרון, בו עבד המאבטח, ולאחר שסירב להציג תעודה בפני המאבטח נורה ונהרג על-ידו.
כזכור, הארוע הטראגי התרחש לאחר שבין השניים פרצה קטטה בעקבות סירובו של הטכנאי להציג בפני המאבטח תעודת זהות. במהלך הקטטה שלף אלטגאוז את אקדחו, דרך אותו ואיים על נקר.
לאחר שנקר פתח בריצה לכיוון חצר ביה"ס, ירה אלטגאוז יריה באויר ותוך שהוא רודף אחר נקר, ירה יריה שניה לעברו ופגע בחזהו. כתוצאה מיריה זו התמוטט המנוח ונפל ארצה. במצב זה ניגש אליו אלטגאוז וירה בראשו מטווח קרוב. כתוצאה מיריה זו נגרם לנקר נזק חמור שהביא בסופו של דבר למותו.
בהכרעת הדין נאמר בין היתר כי העובדה שנקר לא היה מחבל הייתה ידועה היטב למאבטח שכן בין השניים בתפתח דין ודברים בטרם שלף המאבטח את אקדחו והרג את הטכנאי. "ביצוע ירי לעבר חזהו של המנוח כדי להרוג אינו עומד בשום יחס למטרה שניסה הנאשם להשיג ולא היה מוצדק", נכתב בהכרעת הדין.
"על כן אין בסיס לטענת הנאשם כי אף שגרם למותו של המנוח קם לו פטור מאחריות פלילית מאחר ופעל מכוח צידוק ובהתאם להוראות שקיבל לפיהן חייב היה לפתוח באש כלפי המנוח על-מנת לעצרו. ומכאן שאין כל בסיס גם לטענות של טעות במצב דברים וקיום הגנה עצמית", פסק בית המשפט.
בית המשפט הוסיף וציין חד משמעית כי המאבטח היה מודע למעשיו וכי גם לאחר שירה בטכנאי שני כדורים בלהט הויכוח, הרי יכול היה לחסוך את חייו לו לא היה יורה בו את הירייה השלישית והמכרעת בראשו מטווח קרוב כאשר הטכנאי כבר שכב על הארץ.
"המנוח היה כבר שרוע על הארץ, חסר אונים ולא היווה כל סכנה, ולכן הירי לכיוון הראש היה אסור ובלתי חוקי בעליל. במעשה זה גרם הנאשם למותו של המנוח שלא כדין ועבר בכך עבירה של הריגה", נכתב בפסק הדין.
ת"פ 040303/04 מדינת ישראל נ' אלטגאוז ארנולד
תאריך:  20/03/2005   |   עודכן:  20/03/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כך מסר הנער התובע את מייקל ג'קסון בניצול מיני, במשפט בקליפורניה
גלית יצחק
סימנטק דירגה את עשרת הוירוסים המאיימים ביותר בחודש פברואר 2005; במקום הראשון מדורג Spybot אשר גרם ל-2.56% נדבקים; במקום האחרון - Pinfi עם שיעור נדבקים של 0.62%
אורלי ממן
קבוצת מנטפ, חברת האחזקות הבינלאומית, באמצעות חברת-הבת אלדר, רוכשת 26% ממודגל תעשיות, בעלת השליטה במפעלים פטרוכימיים; למנטפ ניתנת אופציה לרכוש עוד 20% לאחר שנתיים
יפעת גדות
מיליוני אנשים בכל העולם סובלים מדכאון וישנם מקרים של דכאון שאינם מגיבים לתרופות; טיפול ניסיוני "המאתחל מחדש" את המוח, בעזרת גירוי מגנטי עמוק, מביא עימו תקווה לרופאים ובעיקר לחולים
אורלי ממן
עלייה של 8.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; הגידול בייצוא התעשייתי נמשך, אך בקצב איטי יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il