X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היום תתקיים ישיבה של שלוש הסיעות הערביות בכנסת לדון בנושא אופן הצבעת חברי הכנסת; ח"כ מח'ול: ועדת המעקב הערבית לא תקבע אופן הצבעתנו; ח"כ דהמשה מבל"ד לוחץ: זו הזדמנות לתקן את האפליה
▪  ▪  ▪

שלוש הסיעות הערביות ייפגשו מחר לפגישת תיאום משותפת לדון בנושא אופן הצבעת חברי הכנסת הערבים על תקציב המדינה. את המהלך מוביל ח"כ עבד אל-מלכ דהאמשה מרע"מ.
בראשית השבוע נפגשו חברי הכנסת עם שאוקי חטיב, יו"ר ועדת המעקב הערבית העליונה, אשר קרא לחברי הכנסת מסיעות חד"ש-תע"ל ובל"ד להצביע בעד תקציב המדינה.
קריאתו, אשר לרוב נענית, לא נענתה במקרה זה. ח"כ מוחמד ברכה יו"ר חד"ש-תע"ל אמר בדיון, "הסיעות הפרלמנטריות יחליטו על-פי סיווג מפלגתן ולא על-פי החלטת ועדת המעקב. אם מישהו רוצה תיאום בין הסיעות, עליו להתחיל מנקודת ההתחלה, מי שהוציא את התיאום היה דהמשה".
בדיון בוועדת המעקב נשמעו דעות שלוש הסיעות הערביות. חברי הכנסת מסיעות חד"ש-תע"ל ובל"ד טענו כי דהמשה ניסה לשכנע את יו"ר ועדת המעקב, שיש סיכוי לקבל את תמיכתם בתקציב של 8 חברי הכנסת הערבים.
ח"כ עסאם מח'ול טוען כי מטרתה של סיעת רע"מ היא מציאת דרך לרדת מההבטחות שנתנו לשרון. "העמדה שלנו היא חד-משמעית - נגד התקציב", אומר מח'ול. "התקציב הוא גרוע, ההפרטה, הפגיעה בחינוך, בבריאות ובראש ובראשונה באוכלוסיה הערבית שהופכת להיות קורבן ראשון של התקציב. התקציב מעודד המשך הרחבת ההתנחלויות, גדר ההפרדה, איך שלא נוגעים בזה - זה מסריח ולכן אנחנו לא נהיה אחראים להעברת תקציב כזה ואין על מה לדבר".
"אם רע"ם רואה עצמה מחפשת פירורים ועל בסיס זה היא יכולה לתמוך או להימנע בתקציב, אז שיבושם להם. אני מניח, שרע"ם רוצה לרדת מהעץ, כי הם הגיעו למסקנה שלא קיבלו כלום מראש הממשלה ולכן הם רוצים שניתן להם את הסולם שלא לתמוך בתקציב. אין לראש הממשלה משהו אמיתי להציע. כל מטרת הפגישה מחר היא לצאת ידי חובה, שום דבר לא קורה מחר".
ח"כ דהמשה הסביר את החשיבות שבהצבעה אחידה של כל הח"כים הערבים. הוא ביקש מראש הממשלה שיוויון בין האוכלוסיה היהודית לערבית, כיסוי הגירעון, הוספה של כ-100 כיתות לימוד לבתי ספר במגזר, יצירת תשתיות מעבר בנגב, ביטול חובות מס רכוש והקמת מגרש כדורגל בינלאומי. לדבריו, "יש לנו הזדמנות זהב, אפשר לעשות מהפך של ממש. אנחנו לא דורשים הרבה כסף, אלא מבקשים שיווויון וליצור אפליה מתקנת. אני מקווה שחברי ירדו מהעמדה שראו בתקציב עניין עקרוני ואידיאולוגי. ביצענו תקדימים בעבר ויש לנו הזדמנות גם כעת, בואו נעשה פחות אפליה, לא צריך לתמוך בתקציב רע, מספיק שנימנע בתקציב".

תאריך:  21/03/2005   |   עודכן:  21/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ח"כ עזמי בשארה במאמר באתר פלשתיני: "הדמוקרטיה המערבית הפכה את מערכות הבחירות לקרנבלים ואת הפרלמנט לקרקס חסר מוסר"; "מהי ערכה של הדמוקרטיה בישראל כשרוב דמוקרטי מאפשר לנשים להפוך לטייסות המפציצות בתים פלשתינים"; "בשונה מלבנון, בישראל לא היו עוברות הפגנות ענק מנוגדות ללא פצועים והרוגים"
עומר כרמון
הרופאים בהודו אינם חדורי תקווה לגבי סיכויי ההשתלה; משטרת מדרס סבורה כי סרטים חדשים גרמו לאם לבצע את המעשה; הבן הבכור: "מותה של אמי הפך את חיי לחשוכים יותר"; שוויץ: סבתא ואם טבעו בניסיון להציל את הנכד והבן
עומר כרמון
גורמי מודיעין מערביים: "אירן זקוקה לטכנאי גרעין ששמם אינו מוכר לסוכנויות הביון המערביות"; "הפקולטה הגרעינית החדשה תשמש כשלוחה של אחת האוניברסיטאות הגדולות ותוקם באחד ממתקני סוכנות האטום האירנית"
שלומי דיאז
נבדק חשד שגורמים בהנהלה ייעצו לפקידים כיצד להתנהג; החוקרים מבצעים הערכת מצב מחודשת
עומר שיקלר
אנשים רבים בתעשיית היהלומים התייצבו לצידו ותומכים במועמדותו; טראוב נעצר בשנה שעברה בהונגריה במהלך ביקור עסקים במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il