X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נפגשה עם הנשיא הסיני בניסיון לגרום להפגת המתח בין סין לטיוואן בעקבות אישור חוק אנטי-איחוד; קראה לנשיא הסיני לפתור את המשבר הגרעיני עם צפון קוריאה ולהשיבה לשולחן המו"מ
▪  ▪  ▪

רייס באסיה: שרת החוץ האמריקנית, קונדוליסה רייס, קראה למנהיגים הסינים למצוא את הדרך להפיג את המתח בין סין לטיוואן. רייס אמרה, כי חוק האנטי-איחוד הסיני, המכוון לשמור על השלטון הסיני באי, הוא אשר גרם למתח.
"ללא ספק, חוק האנטי-איחוד הגביר את המתח", אמרה רייס במסיבת עיתונאים לאחר שפגשה את נשיא סין, הו גי'אנטו ומנהיגים סינים אחרים. עוד אמרה רייס, כי פנתה למנהיגים הסינים ואמרה כי "הדרך היעילה ביותר תהיה למצוא דרכים להפחית את המתח". שרת החוץ לא פירטה מהם הצעדים אותם הציעה, ככל הנראה, לסינים, אך חזרה על הביקורת של וושינגטון כי החוק "אינו עוזר" בשמירה על יציבות האזור.
החוק אושר על-ידי הפרלמנט הסיני ב-14 במרס והוא מאשר התקפה צבאית נגד טיוואן, במידה וזו האחרונה תנסה לפעול להשגת עצמאות קבועה.
טיוואן וסין נפרדו ב-1949 אך בייג'ין עדיין רואה בטיוואן חלק בלתי נפרד מהטריטוריה שלה. בייג'ין איימה מספר פעמים לתקוף את טיוואן אם זו תנסה להפוך את עצמאותה לקבועה.
כבר בתחילת החודש הודיעה סין כי תאשר פעולה צבאית כדי למנוע כל ניסיון מצד טיוואן להשיג עצמאות, זאת במדיה וייכשלו אמצעים אחרים. שתי המדינות נפרדו ב-1949 בעקבות מלחמת אזרחים אך בבייג'ין עדיין טוענים כי מדובר בטריטוריה משותפת ומתנגדים לעצמאות טיוואנית.
רייס קראה לאיחוד האירופי שלא להסיר את אמברגו הנשק מסין. אין זה צעד חכם, אמרה, והוא אף עלול להגביר את המתח בין סין וטייוואן. בארה"ב, לעומת זאת, חוששים כי תגבור מערך הנשק והטכנולוגיה הצבאית של סין מכוון למעשה במטרה לאיים על טיוואן.
בעיקר דואגים בארה"ב מייבוא של סין של מערכות תקשורת וחיישנים כגון סיבים-אופטים, אינפרא-אדום, סונאר וסונארים. בניו יורק טיימס דווח, כי תמונות של המודיעין האמריקני ציירו תמונה מדאיגה של המערך הצבאי הסיני, עם חשיפה של בניית 23 ספינות מלחמה.
ארה"ב אינה מתכוונת לפלוש לצפון
קוריאה, תשקול "אפשרויות אחרות"
ארה"ב תשקול "אפשרויות אחרות" לסיום המחלוקת הגרעינית בצפון קוריאה, אם הצפון יסרב לשתף פעולה במו"מ, כך אמרה הבוקר השרה. רייס לא מסרה פרטים, על אילו אפשרויות מדובר. את הדברים אמרה רייס במסיבת עיתונאים בעקבות פגישתה עם הנשיא הסיני.
סין הציעה, כי ארה"ב תקיים בעצמה שיחות בארבע עיניים עם צפון קוריאה. בוושינגטון פסלו את האפשרות ועמדו על כך, שחצי האי הצפוני יחזור לשולחן המו"מ בו יושבות שש המדינות; סין, דרום קוריאה, יפן, ארה"ב, רוסיה - והצפון. שרת החוץ הדגישה, כי לארה"ב אין כל כוונה לפלוש לצפון קוריאה.
לבייג'ין תפקיד מרכזי בהשבת צפון קוריאה לשיחות, אמרה רייס, כשהדגישה כי בשיחתה עם נשיא סין שוחחה עמו על תלפקידה של כל מדינה אשר משתתפת בשיחות, עם דגש חזק כאמור על סין. גורמים רשמיים בארה"ב פנו שוב ושוב לבייג'ין כדי שזו תעשה שימוש בהשפעתה עם פיונגיאנג להחזיר את חצי האי לשולחן המו"מ.
מלחמת קוריאה (1950-53) הסתיימה בהפסקת אש ולא בהסכם שלום, מה שהשאיר את שתי הקוריאות עדיין במלחמה, באופן טכני. צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל שעבר מעל יפן ב-1998 והפגינה את יכולתה של פיונגיאנג לאיים גם על יפן, וגם על הכוחות האמריקנים אשר נמצאים שם, כ-50,000 במספר. בשנה שעברה ערכה צפון קוריאה ניסוי בטיל בליסטי אינטרקונטיננטלי המסוגל לפגוע באלסקה.
גורמים רשמיים בסין אמרו כי הם מנסים למלא אחר בקשתה של ארה"ב אך טוענים כי ההשפעה על צפון קוריאה, אשר מייחסים להם בעולם - אינה כה משמעותית כפי שנראה.

תאריך:  21/03/2005   |   עודכן:  21/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בבריטניה מייעצים להורים להמנע מלתת טלפונים סלולריים לילדים מתחת לגיל 8 כאמצעי זהירות נגד הנזק הפוטנציאלי של קרינה מהמכשיר; מוחם של צעירים עדין יותר ומוח הנמצא בגדילה עלול להיות יותר רגיש לקרינה
הדר פרבר
המשפט התנהל בירדן וביהמ"ש גזר עליו 15 שנות מאסר על תכנון לפגוע בשגרירות ירדן בבגדד; זוהי הפעם השנייה בה הוא נשפט שלא בפניו
יפעת גדות
כיהן ב-8 השנים האחרונות כחבר הנהלת הארגון; ציין שהנושאים העיקריים בהם הוא מתכוון לטפל הם תקנות המעקב, קבלן מוכר, העלאת תדמית הקבלן והבונה, נושאים מוניציפליים בעיקר מול עיריית ת"א ויצירת שיתוף פעולה עם ארגוני הקבלנים האחרים בארץ
ארי סירקין
ביהמ"ש המחוזי קבע השבוע כי "הבונים החופשיים" ישלמו, למרות התנגדותם, 11 מיליון שקל בגין תשלומי דמי חכירה לעיריית ת"א
הדר פרבר
הנשיא חתם הבוקר על חקיקת החירום לאחר מלחמתם של בני משפחתה של טרי שיאבו להשאירה בחיים באמצעים מלאכותיים; במידה והשינוי יתקבל בקונגרס - יוכלו לעתור לביהמ"ש בבקשה להשאירה בחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il