X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זינוק של 50% בתשואה על ההון העצמי לרמה של 15.2%; הרווח ברבעון הרביעי הסתכם ב-470 מיליון ש"ח, גידול של 36.2% לעומת הרבעון המקביל; הבנק הכריז על חלוקת דיבידנד של 338.7 מיליון ש"ח, המהווה 27 אגורות למניה
▪  ▪  ▪

בנק הפועלים דיווח על רווח שיא של 2.107 מיליארד ש"ח ב-2004, זינוק של 55.3% בהשוואה לרווחי הבנק בשנת 2003. רווח זה משקף תשואה על ההון העצמי (רווח לחלק להון העצמי המתואם) בשיעור 15.2%, וזאת לעומת תשואה של 10.4% שהשיג הבנק בשנת 2003.
במסיבת עיתונאים שערכה הנהלת בנק הפועלים, אמר יו"ר הבנק, שלמה נחמה, כי "הרווחיות של המערכת הבנקאית בכלל, ושל בנק הפועלים בפרט, היא תמונת ראי של המשק הישראלי. בשנים הקשות לכלכלה הישראלית, לפני שנתיים ושלוש, הרווחים שלנו היו קטנים... קטנים מאוד. היום, הרווחים שלנו משקפים את השינוי לטובה ואת הצעידה קדימה".
נחמה הוסיף: "המשקיעים בעולם, עוקבים אחר מצב הבנקים בישראל. כשבעולם רואים מערכת בנקאות ישראלית איתנה ורווחית - הם רואים בכך אינדיקציה למשק ישראלי איתן וצומח. הם רואים מדינה שבטוח וכדאי להשקיע בה".
באשר לחקירה הנערכת נגד גורמים בבנק הפועלים, בחשד שביצעו עבירות על חוק איסור הלבנת הון אמר נחמה: "אני מקווה ומייחל שיתברר שעובדי הבנק נקיים לחלוטין. בינתיים הנושא בבדיקה. בנק הפועלים הוא בנק שומר חוק, ומובן מאליו שאנחנו משתפים-פעולה באופן מלא עם הגורמים הבודקים. יותר מכך איננו יודעים, ואני מציע שכולנו נתאזר בסבלנות עד למיצוי החקירה וסיומה. לא ביקשנו מידע מן המשטרה על החקירה. בקשתנו היחידה מהמשטרה היא שהחקירה תהיה ממצה, אך גם מהירה ככל האפשר".
גידול חד ברבעון הרביעי
ברבעון הרביעי הרוויח בנק הפועלים 470 מיליון ש"ח, גידול של 36.2% יחסית לרווחים ברבעון המקביל ב-2003. בנוסף, נרשמה ירידה חדה של 25.1% בהיקף ההפרשה לחובות מסופקים ל-1.77 מיליארד שקל. הירידה בהפרשה בחובות המסופקים - המדובר בחובות שהבנק התקשה לגבות - התאפשרה הפעם בשל השיפור במצב הלווים בבנק.
שיעור ההפרשה מסך תיק האשראי ירד בשנת 2004 ל-0.96% וזאת לעומת שיעור של 1.23% בשנת 2003. תרומה משמעותית נוספת לגידול ברווחי הבנק היא גידול של 15% בהכנסות התפעוליות ל-4.2 מיליארד שקל. מגמות אלה קוזזו במעט בגידול של 7% בהוצאות התפעוליות ל-6.4 מיליארד ש"ח.
גורם משמעותי שתרם לרווחי הבנק הוא רווחים חד-פעמיים כתוצאה מהנפקת בנק סיגניצ'ר בבורסת הנאסד"ק בניו יורק.
שכרו של נחמה הסתכם בשנת 2004 ב-9 מיליון ש"ח, כולל מענק בסך 6 מיליון ש"ח.
הבנק הכריז על חלוקת דיבידנד של 338.7 מיליון ש"ח, המהווה 27 אגורות למניה. יום האקס נקבע ל-31 במארס ויום חלוקה ל-14 באפריל. בשנת 2004 חילק בנק הפועלים דיבידנד בסך 1.2 מיליארד ש"ח.

תאריך:  21/03/2005   |   עודכן:  21/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
סוגיית הסרט עלתה במהלך דיון בנושא "חופש הביטוי בישראל והתגברות האנטישמיות בעולם"; השופטת הדסה בן-עתו: "זו היתה טעות מצד בית המשפט העליון לאשר סרט שמבוסס כולו על שקרים!"; השופטת דליה דורנר, שכתבה את פסק הדין: "הנזק מהחלטה למנוע את הקרנת הסרט היה עולה מהנזק שבהקרנתו"
רנית נחום-הלוי
כך אמר היום דניס רוס בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; בדיון שהתקיים היום בוועדה הציג רוס מסמך אסטרטגי הממליץ למדינת ישראל ולגופים היהודיים לחזק הקשרים עם סין במטרה לייצר שיתוף אינטרסים ולמנוע התפשטות אנטישמיות במעצמה הגדולה במזרח
מחלקה ראשונה
אביב גפן ישיר ואתגר קרת יספר מסיפוריו של יהונתן גפן במופע מיוחד בצוותא
מחלקה ראשונה
פנתה ליועמ"ש בבקשה כי ימנע שיתוף חברים חדשים במועצה במכרז להפעלת ערוץ 2
מירב לוי
לחסידה אנה מריה, הוצמד משדר בשנת 2000; מידי שנה היא נודדת דרך ישראל לצפון קניה, אתיופיה וסומליה ובחזרה לקניה וגרמניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il