X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ייבוא הסחורות למשק גדל ב-640 מיליון דולר והסתכם ב-4.8 מיליארד דולר; גידול של 18% בייבוא חומרי גלם, גידול של 21% בייבוא חומרי גלם לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה
▪  ▪  ▪

היקף ייבוא הסחורות למשק (ללא אוניות, מטוסים ויהלומים, וחומרי אנרגיה ומנוכה עונתיות) בחודשים הראשונים של 2005 (ינואר-פברואר) עלה בשיעור של 15 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 640 מיליון דולר והסתכם ב-4.8 מיליארד דולר. כך עולה מסקירת אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, העוסקת בהתפתחויות בתחום היבוא, על בסיס נתוני הלמ"ס.
בהתייחסו לנתונים אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "נתונים אלה מעידים על תהליך ההתאוששות הנמשך של המגזר העסקי בארץ. הכולל גידול ניכר בייבוא חומרי הגלם, הרחבת היקף ההזמנות של הייצור והצריכה במקביל לעלייה במוצרי ההשקעה".
העלייה בייבוא הסחורות למשק משקללת עליה של 9 אחוזים בהיקף ייבוא מוצרי צריכה, עליה של 13 אחוזים בהיקף יבוא נכסי השקעה ועליה של 18 אחוזים ביבוא חומרי גלם. בהשוואה לחודשיים האחרונים של שנת 2004 (נובמבר-דצמבר) לא חל שינוי בנתוני הייבוא.
מסקירת אגף הכלכלה עולה, כי היקף הייבוא של חומרי גלם (ללא יהלומים וחומרי אנרגיה, ומנוכה עונתיות) בחודשיים ינואר-פברואר 2005 עלה בשיעור של 18 אחוזים (445 מיליון דולר) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-2.9 מיליארד דולר.
עוד עולה מהסקירה, כי התעשיות שהושפעו במיוחד היו תעשיית המכונות והאלקטרוניקה, גומי ופלסטיקה וכימיקלים: היקף ייבוא חומרי הגלם לתעשיות מכונות ואלקטרוניקה עלה ב-21 אחוזים שהם 184 מיליון דולר; ייבוא חומרי הגלם לגומי ופלסטיקה רשם עליה של 38 אחוזים שהם גידול של 81 מיליון דולר; ובחומרי הגלם לתעשיית הכימיקלים נרשמה עליה של 17 אחוזים עם גידול של 71 מיליון דולר בהשוואה לינואר-פברואר 2004.
מאגף הכלכלה נמסר בנוסף כי, היקף ייבוא מוצרי השקעה מנוכי עונתיות (ללא אוניות ומטוסים) עלה בשיעור של 13 אחוזים בחודשים ינואר-פברואר 2005 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (עליה של 120 מיליון דולר) ועמד על 1.1 מיליארד דולר.
הנתונים משקפים עליה בהיקפי ייבוא מכונות וציוד בשיעור של 15 אחוזים (113 מיליון דולר) ועלייה בהיקף ייבוא כלי תחבורה (ללא אוניות ומטוסים) בשיעור של 13 אחוזים (21 מיליון דולר).
סקירת אגף הכלכלה מראה, כי היקף ייבוא מוצרי צריכה (מנוכי עונתיות) עלה בחודשים ינואר-פברואר 2005 בשיעור של 9 אחוזים (עליה של 75 מיליון דולר), בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכם ב-870 מיליון דולר. הגידול משקלל עליה של 11 אחוזים בייבוא מוצרים לצריכה שוטפת (50 מיליון דולר) ועליה של 8 אחוזים בייבוא מוצרים בני-קיימא (25 מיליון דולר).

תאריך:  22/03/2005   |   עודכן:  22/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
החברה מציגה גידול בהכנסות בתחום הביטוח הכללי בניגוד למגמה בענף; לעומת זאת - נרשמה ירידה חדה ברווחי ביטוח החיים; מאזן הכשרת הישוב לשנה החולפת - 3.1 מיליארד ש”ח; במהלך שנת 2004 חילקה החברה 15 מיליון ש"ח כדיבידנדים
יפעת גדות
הרמטכ"ל אישר את התוכנית החדשנית "מזון ישיר לחייל"; התוכנית עוסקת בהפרטת כלל מערך המזון בצה"ל, ומציינת את סיום עידן המטבחים המבשלים בצבא; יישום התוכנית יביא לחיסכון והתייעלות בצה"ל
ארי סירקין
קנס בגובה 250,000 ש"ח נגזר על עיריית באקה אל-ערבייה בגין גרימת מפגעים סביבתיים; בית משפט השלום בחדרה הטיל את הקנס בגין עבירה על חוק המים, החוק למניעת מפגעים וחוק לשמירת הניקיון
אורלי ממן
טרי ביקש מחברי הוועדה להמליץ על דרכים לטיפול בתופעה; בין השאר, ביקש מהוועדה להתייחס לסוגיות כמו צעדים למיזעור האפשרויות לביצוע תרמית בימי פקיעה של אופציות ובימים שלפניהם
אורלי ממן
במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה, על-פי נתוני המגמה, ירידה של 2.5% בחישוב שנתי בשלושת החודשים האמורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il