X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
9 חברי כנסת הצביעו בעד אישור החוק ו-8 התנגדו: כעת שוקדים הח"כים מהימין על צעדים שיבטיחו את אישור החוק במליאה ביום ב' בשבוע הבא; ח"כ כהן ניסה לשכנע: החוק ימנע שפיכות דמים והתאבדויות
▪  ▪  ▪

ועדת החוקה של הכנסת הכריעה (יום ד', 23.3.05) ותמכה בחוק יסוד: משאל עם בכל הקשור בויתור על אזורים בשטחי ישראל. הצעת החוק אושרה על חודו של קול, ברוב של 9 תומכים מול 8 מתנגדים.
התומכים בחוק היו: יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל איתן, יולי אדלשטיין, נעמי בלומנטל, איוב קרא, גדעון סער, מיכאל רצון (ליכוד), אליעזר (צ'יטה) כהן (איחוד לאומי), אברהם רביץ (דגל התורה), יצחק לוי (התחברות).
המתנגדים לאישור החוק היו: איתן כבל, יולי תמיר, קולט אביטל (עבודה), רשף חן, אתי לבני (שינוי), עזמי בשארה (בל"ד), זהבה גלאון (יח"ד), נסים זאב (ש"ס).
מיד לאחר ההכרעה נראו חברי כנסת מהימין מתגודדים כדי להחליט על מהלכים שיבטיחו שהחוק יעבור בשבוע הבא בקריאה ראשונה גם במליאת הכנסת. אישור החוק במליאה מחייב רוב רגיל. ח"כ זאב מש"ס מסר ל-Nfc, כי לקראת אישור החוק במליאה בשבוע הבא, יידרש הרב עובדיה יוסף לדון בסוגייה בשנית.
מלשכת ח"כ יוסף לפיד משינוי נמסרה הודעה כי שינוי תסכים להצביע בעד משאל עם, אם יהיה משאל עם בעניין גיוס בחורי ישיבה ונישואים אזרחיים. לדבריו, "הצבעתו של ח"כ רביץ בעד משאל העם מוכיחה שהישענותו של שרון על יהדות התורה היתה מקח טעות: הם לוקחים את הכסף ורצים איתו".
משאלי עם בעתיד: ברוב של 61 ח"כים
הדיון בוועדת החוקה היה טעון, רצוף צעקות וקריאות ביניים, כך שיו"ר הוועדה, ח"כ איתן התקשה לנהלו. קודם להצבעה הסביר ח"כ איתן כי הצעת חוק זו לא תפגע בכנסת, אלא תסדיר את המצב היום. היום יכול כל ח"כ לחוקק חוק משאל עם בכל נושא ברוב רגיל. אישור חוק זה, יסדיר את המצב הקיים, כך שכל מי שיבקש בעתיד לחוקק חוק יעשה זאת ברוב של 61 חברי כנסת ולאחר פיקוח ואישור הוועדה.
עוד הזכיר ח"כ איתן, כי במכתב שקיבל מראש הממשלה לפני כשנה, נמסר כי ראש הממשלה בוחן בחיוב קיומו של משאל עם בנושאים מדיניים, "כדי לתת ביטוי לשותפות האזרחים בהחלטות גורליות על עתיד המדינה ולהעניק לו תוקף מוסרי גדול יותר למהלכים המדיניים שעל הפרק", נוסח המכתב.
לדבריו הוסיף, ח"כ יולי אדלשטיין כי ראש הממשלה בעצמו בהיותו שר חוץ ב-99' הצביע בעד חוק משאל עם, על "חוק הגולן" ובזמנו גם חברי סיעת ש"ס תמכו בחוק. ח"כ עזמי בשארה השיב לדבריו, "אם היית קורא את שרון בשנות ה-80', היית מבין שבחרתם במפ"איניק". ח"כ זאב הסביר, "תמכנו בזמנו כי היתה החלטת ממשלה. ההצבעה שלנו לא הכריעה את הכף כמו במקרה זה".
ח"כ יולי תמיר מהעבודה פרצה את סכר הצעקות כאשר טענה כי הדיון הנוכחי אינו לגיטימי כיוון שהוא מפר את ההסכם הקואליציוני שנחתם עימם לפיו העלאת חוקי יסוד מחויבת בתמיכת כל סיעות הקואליציה. בהמשך, הורחקה מדיוני הוועדה ונכנסה רק בסמוך להצבעה. ח"כ איתן אמר בהיעדרה, כי כל הסכם קואליציוני אינו מחייב את שולחן הוועדה. מי שיש לו הסתייגויות לגבי ההסכם, עליו לפתור זאת מחוץ לכתלי משכן הכנסת.
ח"כ יצחק לוי מסיעת ההתחברות, הסביר וקרא לכל חברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק, כיוון שזו עשויה למנוע שפיכות דמים. לדבריו, "זו תהיה תרופה מצילת חיים. שלא יהיה מצב שיקרה מקרה, ותחשבו שבדיעבד יכלתם למנוע התאבדויות ולא עשיתם את זה. זהו צעד דמוקרטי ומקובל ברוב מדינות העולם, ירגיע את הרוחות מכל הבחינות". לדבריו התפרץ יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל שאמר, "מי שרוצה להתאבד, משאל עם ימנע זאת ממנו?". ח"כ רצון השיב בתגובה: "ידיכם שלכם ישפכו את הדם הזה".
ח"כ אברהם רביץ מדגל התורה אמר, "לראשונה מובא חוק לכנסת שעשוי להסדיר את נושא משאל העם בישראל לצרכים קריטיים בלבד. מדובר בנושא החשוב ביותר שעלה לכנסת מאז קום המדינה. לאור זאת, דעת הרב אלישיב שונה מזו של מרן יוסף". בהקשר זה, ח"כ איוב קרא מהליכוד נשא קריאה מרגשת לח"כ זאב מש"ס, "אני לא יהודי אבל תמסור למרן שאני מודאג מאד ממה שקורה במדינת ישראל ולכן יש לתמוך במשאל עם".

תאריך:  23/03/2005   |   עודכן:  23/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הרווח הנקי הסתכם בשנה החולפת ב-64 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של 52 מיליון אשתקד; הגידול ברווח נובע מגידול בפעילות הליסינג וההשכרה לטווח קצר ומגידול במימושי כלי רכב
שלומי דיאז
לרכב נגרם נזק כבד; יממה קודם לכן התלונן חבר המועצה שראש העירייה איים עליו
הדר פרבר
ידחה את ההחלטה להסיר את אמברגו הנשק, החלטה שגם ארה"ב התנגדה לה; חבייר סולאנה: הסירו את האמברגו
הדר פרבר
התביעה הוגשה נגד ארגון זכויות בעלי חיים; ארגונים קוראים להחרים את החנויות אשר מוכרות בגדים מצמר שמקורו התעללות
אורלי ממן
שלוחת דרבי מקימה את החממה במטרה שבוגרי השלוחה, חלקם מנהלים ובעלי תפקידים בכירים במשק, יוכלו לסייע ביישום רעיונות לפיתוח והקמת עסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il