X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במבי הופרד שנית מאימו
החברה להגנת הטבע מתריעה - עופרים רכים שרק נולדו בימים אלה נלקחים על-ידי מטיילים מאימותיהם ומסביבתם הטבעית; הצבי הישראלי הופך בשנים האחרונות למין בסכנה; ברמת הגולן קיימים כ-200 צבאים בלבד ועשרות בודדות במרכז הארץ
צבאים - בסכנת הכחדה [צילום: עמיר בלבן]

הבורות של המטיילים הישראלים גורמת לנטישת עופרים רכים מאימותיהם. החברה להגנת הטבע מבקשת מציבור המטיילים שלא לגעת או לקחת את העופרים מסביבתם הטבעית.
בימים אלה מאות נקבות של צבי ישראלי נכנסות לתקופת ההמלטה. עם עליית העשב הצביות ממליטות בהיחבא עופרים רכים המוסתרים בצמחיה האביבית. הצביה מסתירה את העופר בין העשבים ומתרחקת כדי להרחיק טורפים למיניהם.
מטיילים רבים טועים לחשוב כי העופר יתום או ננטש על-ידי האם ובעקבות זאת עופרים רבים נאספים בשוגג ומועברים לגני חיות ופינות חי. עופרים אלה נאלצים לחיות רחוק מאימותיהם וסביבתם הטבעית בפינות חי ברחבי הארץ.
השבוע ניסה אחד מהפועלים באזור עמק הצבאים בירושלים לקחת עופר, אך אחד מתושבי השכונה הבחין במתרחש וחש לעזרת העופר.
אנשי החברה להגנת הטבע בירושלים ניסו להחזיר את העופר למקום ממנו נלקח, אך אמו הצביה, שצפתה באירוע, התייאשה או פחדה והעופר ננטש והועבר לטיפול בגן החיות התנכ"י. בימים אלה ישולב העופר באחת מפינות החי בבירה, במקום לחיות עם אמו בטבע ולהגדיל את אוכלוסיית עמק הצבאים.
הצבי הישראלי הופך בשנים האחרונות למין בסכנה. עליה במספרי הטורפים, ציד על-ידי האדם, השלכת פסולת ופיתוח כבישים ותשתיות פוגעים ביונק מיוחד זה ומסכנים את המשך קיומו.
הספירות האחרונות של הצבאים מראות כי ישנה ירידה משמעותית באוכלוסייתם בארץ: מתחת ל-1,000 צבאים ברמות יששכר, מתחת ל-200 צבאים בגולן ועשרות בודדות במרכז הארץ.
עמיר בלבן, הפועל למען טבע עירוני בירושלים מטעם החברה להגנת הטבע: "כדי לשמור על אוכלוסיית הצבאים בעמק הצבאים בירושלים ובארץ כולה, יש לשמור מרחק מן הצבייה המתבודדת. אם מוצאים עופר, חמוד ככל שיהיה, צריך להתרחק מיד. כל מגע עם העופר יתערבב בריחו הטבעי ולאימו יהיה קשה לזהותו. אני קורא לכל המטיילים לשמור מרחק מהצבאים ולכבד את תחום מחייתם של חיות אלה כדי שהאדם והחיה יוכלו להמשיך לחיות בשלום זה לצד זה".

תאריך:  24/03/2005   |   עודכן:  24/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ממחקר חדש עולה קשר משמעותי ביותר בין רמות גבוהות של חיידקים בפה, הקשורים לריקבון בשיניים, לסיכון ללדת פג או תינוק במשקל לידה נמוך
ארי סירקין
סוחרים באילת פנו למשרד התיירות ומינהל מקרקעי ישראל בדרישה לבטל את הסכם הפיתוח שנחתם עם יזמית פרויקט מרכז מסחרי בחוף הצפוני באילת
הדר פרבר
"פינג-פונג" בשיחות עם אירן, אשר איימה עוד החודש להקפיא את השיחות אם לא תושג התקדמות; טוענת עדיין לזכותה לפעול להעשרת אורניום "למטרות אזרחיות"
יפעת גדות
רוב התקפי הלב מתרחשים בין שעת זריחת השמש לצהריים, אך דום נשימה - המאופיין בנטייה לנחירות, הפסקת נשימה ואז יקיצה בהולה - משנה דפוס זה
ענבל אביב
אשרף קייסי, תושב בקה אל-גרביה, בעל תעודת זהות ישראלית, הודה כי עמד בקשר עם פעילי ג'יהאד איסלמי אשר ביקשו ממנו להוביל את המחבל לשטחי ישראל; ביצע פעולות עבור המפעילים בשל מצוקה כלכלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il