X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה למען איכות השלטון עתרה היום לבג"צ וביקשה שיורה להתאחדות לכדורגל לחדול מלחלק כרטיסים למשחקי כדורגל בחינם לאנשי ציבור ומקורבים, וכן שלא יעשה שימוש בכרטיסים שחולקו למשחקים הקרובים של נבחרת ישראל נגד נבחרות אירלנד וצרפת
▪  ▪  ▪

התנועה למען איכות השלטון עתרה היום (24.3.05) לבג"צ וביקשה שיורה להתאחדות לכדורגל לחדול מלחלק כרטיסים למשחקי כדורגל בחינם לאנשי ציבור ומקורבים, וכן שלא תעשה שימוש בכרטיסים שחולקו למשחקים הקרובים של נבחרת ישראל נגד נבחרות אירלנד וצרפת.
כן ביקשה התנועה מביהמ"ש שיורה ליועץ המשפטי לממשלה לדרוש מעובדי ונבחרי הציבור להשיב את הכרטיסים, שהתקבלו תוך עבירה על חוק המתנות, ושהם בגדר טובת הנאה, ולפעול לאכיפת החוק. התנועה אף דורשת לקבל לידיה את רשימת עובדי ונבחרי הציבור שקיבלו את ה"מתנה".
התנועה טוענת בעתירה, שהגישה באמצעות עו"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודפנה קירו, כי חלוקת כרטיסי משחקים חינם למקורבים אנשי ציבור ונשואי פנים למיניהם מהווה התנהלות בניגוד לדין אשר פוגעת פגיעה קשה בכללי המנהל התקין, באמון הציבור ובעקרונות השוויון וההגינות. התנועה מדגישה, כי פגיעה זו מתעצמת נוכח העובדה שהתאחדות הינו גוף הממומן גם מכספי ציבור ותופס מקום מרכזי וחשוב בחייה התרבותיים והציבוריים של מדינת ישראל.
התנועה כותבת עוד, כי העדפת מקורבים ושימוש בנכסי ההתאחדות כאילו היו הם שלה, הינה התנהלות פסולה מכל וכל אשר יש לפעול לתקנה לאלתר. לטענת העותרת, מחירי הכרטיסים אותם מחלקת ההתאחדות מגיע עד כדי מאות שקלים לכרטיס ביציעי הכבוד (ערכו של כרטיס ביציע הכבוד למשחקי הנבחרת מול אירלנד וצרפת בשבתות הקרובות עומד על 330 ש"ח למשחק), והיקפה הכספי הכולל של תופעת חלוקת כרטיסים בחינם הגיעה, למיטב ידיעת התנועה, עד למאות אלפי שקלים בשנה.
כזכור, וועדת סטרשנוב, קבעה כי על ההתאחדות לפעול לגיבוש קריטריונים נאותים, ההולמים כללי מנהל, שישימו קץ למציאות חלוקת הכרטיסים למקורבים ולעובדי ציבור בכירים. הימנעותם ארוכת השנים של הגורמים המוסמכים מלפעול כדי לגרום להתאחדות להפסיק ולפעול בניגוד לדין, כמו גם הימנעותם מלהנחות את אנשי הציבור שלא לתת יד להתנהלות פסולה זו על-ידי לקיחת הכרטיסים לעצמם, הינה בלתי סבירה באופן קיצוני ולפיכך, סבורה התנועה, מחייבת את התערבותו של בית המשפט. התנועה כותבת בעתירתה, כי "הגיע הזמן להפסיק את השחיתות ולגלגל את כדור השוויון וההגינות גם למגרשה של ההתאחדות לכדורגל".
התנועה ביקשה מביהמ"ש צו על תנאי כנגד ההתאחדות לכדורגל, המורה לה לנמק מדוע לא תפעל לאלתר לשם מכירת כל הכרטיסים שחולקו בחינם למשחקי נבחרת ישראל מול נבחרת אירלנד (ביום שבת הקרוב, 26.3.05) ונבחרת צרפת (ביום שבת הבא, 2.4.05), לגורמים מקורבים ונשואי פנים, ובכלל כך שרים בממשלת ישראל ועובדי ציבור.
התנועה אף ביקשה מביהמ"ש להורות להתאחדות לנמק מדוע לא תפעל לאלתר להודיע לכל אותם גורמים מקורבים כי עליהם לשלם בעבור הכרטיסים שקיבלו, היות וחלוקת הכרטיסים האמורה הינה בלתי סבירה באופן קיצוני ופוגעת פגיעה קשה בעקרונות ההגינות והשוויון שההתאחדות חייבת לנהוג על פיהם בהיותה גוף ציבורי.
כמו-כן, ביקשה התנועה צו על תנאי כנגד ההתאחדות לכדורגל והיוהמ"ש, המורה להם לנמק ולפרט מדוע לא יפרסמו, ימסרו או יפרטו את שמות עובדי הציבור, ובכלל זאת נבחרי הציבור, שקיבלו כרטיסים למשחקי הנבחרת הנדונים בעתירה זו בלא ששילמו עליהם, וכן כמה כרטיסים קיבלו.
בנוסף, ביקשה התנועה צו על תנאי כנגד ההתאחדות לכדורגל המורה לה לנמק מדוע לא תבטל את אמות המידה הקיימות לפיהן ההתאחדות מחלקת כרטיסים בחינם ל"אנשי ציבור שונים ראשי עיריות, חברי כנסת, אורחים מחו"ל וכד' (לפי שיקול דעתה, הזכאים לקבל כרטיסים בכמות של "לפי דרישה", מכיוון שקביעה זו הינה בלתי סבירה באופן קיצוני ומנוגדת לכללי המנהל התקין, כמו גם לעיקרון השוויון וההגינות.
התנועה מצינת, כי באמות המידה הקיימות יש הטבה עם מקורבים, עובדי ואנשי ציבור, חברי-כנסת, שרים בממשלת ישראל וגורמים נשואי פנים שונים, בניגוד להמלצת וועדת סטרשנוב, שקבעה כי על ההתאחדות לפעול לחלוקה ראויה התואמת את כללי המנהל התקין.
התנועה ביקשה גם צו על תנאי כנגד משרד החינוך, התרבות והספורט והשרה לימור לבנת, וכנגד המועצה להסדר ההימורים בספורט, המורה להם לנמק מדוע ומה ההצדקה לכך שהם ממשיכים להעביר כספים להתאחדות לכדורגל חרף התנהלותה הפסולה, שעומדת בניגוד מוחלט לכללי המנהל התקין, ובניגוד לעקרונות המשפט הציבורי, כאשר היא מחלקת כרטיסים למשחקי כדורגל בחינם למקורבים ונשואי פנים שונים ובכללם עובדי ציבור ונבחרי ציבור, וזאת ללא קריטריונים שקופים ברורים והוגנים, כפי שנקבע כי עליה לעשות בועדת השופט סטרשנוב, וכפי שמחייב הדין והצדק.
כמו-כן, ביקשה התנועה צו על תנאי כנגד היועמ"ש, המורה לו לנמק מדוע לא ינחה את עובדי הציבור ובכללם את שרי ממשלת ישראל וכל מי שחוק המתנות חל עליו, ושקיבלו מההתאחדות כרטיסים בחינם למשחקי הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרות אירלנד וצרפת, להחזיר את המתנה לאלתר, שכן בקבלת כרטיסים אלה יש משום קבלת טובת הנאה אסורה על-פי חוק המתנות.
התנועה אף מבקשת מביהמ"ש שיורה ליוהמ"ש לנמק מדוע לא יפעל לאכיפת חוק המתנות עליהם בשל העבירה שביצעו על "חוק המתנות", ולהטלת סנקציות על מי שקיבלו מתנה, אך נמנעו מלהודיע עליה.
התנועה ביקשה צווי ביניים כנגד ההתאחדות, שיורו לה להימנע מלעשות כל שימוש בהזמנות וכרטיסים למשחקי הנבחרת שחילקה עד למתן פסק דין סופי בעתירה זו.

תאריך:  24/03/2005   |   עודכן:  24/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הכנסות קבוצת אלון בשנת 2004 הסתכמו ב- 14.3 מיליארד ש"ח, גידול של כ-40% לעומת 2003; דודי ויסמן: "האסטרטגיה שנקבעה לאלון בדבר שילובם של עסקי מזון ודלק, משני צידי האוקיינוס, מוכיחה את עצמה אלון הפכה לחברת הסחר הגדולה בישראל"
יפעת גדות
עבודות בנייה ותשתית בקצב מהיר הן הקרקע הפורייה ביותר בעולם לשחיתות; השחיתות מתגלה לרוב רק בעת אסונות; מה לעשות? שקיפות מוחלטת ופיקוח
אורלי ממן
משפחת לבנת החליטה למכור את אחזקותיה בממן בשל מכירת אחזקות כנפיים בחברה לאיש העסקים אביחי סטלרו ולא להם
שלומי דיאז
במשטרה מתכוונים להגיש כ-40 כתבי אישום נוספים; אתמול הוארך בשישה ימים מעצרם של עוד 15 חשודים נוספים. הם יואשמו בהפרת סדר, חסימת כביש, התנגדות ותקיפת שוטרים
מירב לוי
חברת גוליבר מדווחת כי החלה חזרה לסיני בעקבות המחירים הגבוהים באילת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il