X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעתירה נטען, כי בשל טעות טכנית בהחלטת הוועדה הוענקה בטעות הטבה בסך 130 מליון שקל לחברת O.P.C שבבעלות האחים עופר; בג"צ מתבקש להוציא צווים שיורו לגורמים המוסמכים מטעם המדינה לנמק מדוע לא יפעלו לתיקון הטעות
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט העליון, בבקשה לבטל את המכרז להקמת תחנת הכוח במישור רותם, מכרז שבו זכתה קבוצת האחים עופר.
העילה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, אשר הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ונילי אבן חן, הינה הטבה בשווי של כ-130 מיליון ש"ח, אשר עתידה לקבל חברת O.P.C שבבעלות האחים עופר מהקופה הציבורית. ההטבה, כך נטען בעתירה, הינה תוצאה של טעות טכנית שנפלה בהחלטת ועדת המכרזים, בעת שזו דנה בהצעת החברה להקמת תחנת כוח במישור רותם.
כל הגורמים המוסמכים מטעם המדינה מודים בקיומה של הטעות הקשה, אשר נתגלתה ימים ספורים לאחר שהודיעה ועדת המכרזים לחברה על זכייתה במכרז. חרף ההכרה הברורה בטעות, נמנעו כל הגורמים המוסמכים עד כה להודיע לחברה על תיקון הטעות. גם ראש הממשלה, שר האוצר, שר התשתיות והיועץ המשפטי לממשלה נמנעו מלהודיע לחברה, כי יפעלו לביטול ההתקשרות עימה, במידה והיא תתעקש לקבל את ההטבה שבטעות יסודה.
הימנעותה של המדינה מלתקן את הטעות שנפלה והעברת כ-130 מליון ש"ח לגורם פרטי, נטען בעתירה, בהתבסס על טעות זו, מנוגדת ניגוד גמור לחוק ניהול נכסי המדינה, לתקנת הציבור ולחובתם של ראש הממשלה, שר האוצר, שר התשתיות והיועץ המשפטי לממשלה, כנאמני הציבור, לפעול למען לא תיפגע הקופה הציבורית בלא הצדקה ותוך הטבה עם בעלי הון.
התנועה דורשת בעתירתה, כי יוצאו צווים על תנאי שיורו לראש הממשלה, שר האוצר, שר התשתיות והיועץ המשפטי לממשלה, לנמק מדוע לא יפעלו לתיקון הטעות בשעה שהימנעותם מלעשות כך לוקה בחוסר סבירות קיצוני, מנוגדת לחובתם לפעול כנאמני הציבור על כספו ומנוגדת לחובתם לפעול בהתאם לעיקרון השוויון, לצדק החלוקתי ולחוק ניהול נכסי המדינה.
הוצאת צווים כאמור מוצדקת - לטענת התנועה, נוכח העובדה שטעות זו פירושה הטבה לחברה פרטית בבעלות משפחת עופר, המצטרפת לשורה של "מתנות" והטבות נוספות בהיקף של מאות מיליוני שקלים שקיבלה משפחת עופר בשנים האחרונות במסגרת הליכים בהם הועברו לידיה נכסי המדינה בבתי הזיקוק ובחברת צים. הצטרפות כל הפרשות יחד, מעצימות את חומרתה של כל אחת מהן ויש בכך להעיד על משוא-פנים שיטתי בו נוהגת המדינה כלפי האחים עופר.
הצדקה נוספת להוצאת הצווים שמציגה התנועה, היא פגמים קשים שנתגלו בהליכי המכרז בניגוד לכללי מנהל תקין ובכללם, על-פי מכתבו של החשב הכללי, שיקולים זרים שנבעו מלחץ מצד גורמים פוליטיים למען החברה בבעלות האחים עופר.
עוד מבקשת התנועה, כי יוצא צו ביניים המורה להימנע מלבצע כל צעד הנובע מהמכרז, כגון מתן רישיונות והיתרים לחברה הזוכה, ולהימנע מלהעביר אליה או לגורמים אחרים כספים שמקורם בהחלטת וועדת המכרזים.
בתגובה לבג"צ שהוגש, התחייבה המדינה שלא תבוצענה פעולות בלתי הפיכות בתקופת הביניים ועד להכרעה בבקשת התנועה לצו הביניים.

תאריך:  24/03/2005   |   עודכן:  24/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
קצין בכיר סיפר כי כיום אין כל התרעה לפיגוע העומד לצאת מהעיר שכם; צה"ל ביצע שורה של הקלות כלפי האוכלוסיה; במהלך היום היו מספר מקרי ירי לעבר פועלים העוסקים בהקמת גדר ההפרדה בחברון ובגוש קטיף
יואב יצחק
לקט נחקר כעד, ולא כחשוד, ובתום חקירתו הוא נדרש להימנע מגילוי דבר החקירה; המנכ"ל אלישיב טרם זומן לחקירה
עומר שיקלר
אולמרט: "אין זה מתפקידו של היועץ המשפטי לנזוף בשרי ממשלה"; "יש להימנע מניהול מלחמה כוללנית נגד כל מי שמזוהה כחבר ליכוד; אולמרט "מזכיר" גם למזוז את תחום אחריותו; דבריו נאמרים עתה לאחר שהיועמ"ש ביקר אותו על פגישתו עם האחים גבריאלי
שלומי דיאז
אהרון אבו חמרה, מי שנחשב על-ידי המשטרה כיד ימינו של זאב רוזנשטיין, שוחרר למעצר בית בן עשרה ימים
עומר שיקלר
הביקור הוא חלק ממסע של ספינות נאט"ו בנמלים של מדינות המזרח התיכון השותפות בנאט"ו; ביקרו לפני כן בנמל עקבה בירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il