X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדובר בעיקר בנתוני הדוחות לשנת 2004 של בנק הפועלים ובנק המזרחי
▪  ▪  ▪

יו"ר רשות ניירות ערך, משה טרי, הורה לדרוש מחברות הרשומות למסחר בבורסה להעביר לרשות את רשימת האנשים שנחשפו לדוחות הכספיים, לפני פרסומם. המטרה: להצליב ו/או לבחון האם נוצל מידע פנימי בטרם פורסמו הדוחות.
הנחיית משה טרי ניתנה בעקבות שורה של מקרים בהם הודלפו נתונים כאלה ופורסמו באמצעי התקשורת, לפני פרסומם לציבור. המדובר השבוע במיוחד בדוחות של בנק הפועלים ובדוחות של בנק המזרחי, שדלפו קודם לפרסומם הרשמי. בעיתון גלובס פרסם העיתונאי איתמר לוין את נתוני הדוח הכספי של בנק הפועלים לשנת 2004. הפרסום אילץ את הנהלת בנק הפועלים להקדים ביממה את מועד פרסום הדוח, ואף לשגר הבהרה לרשות ניירות ערך.
הרשות הורתה לחברות לרענן מייד את נהלי הטיפול במידע רגיש מעין זה, לרבות חובת הסודיות טרם פרסום הדוחות כנדרש בחוק. בכוונת הרשות גם לזמן עובדי חברות ציבוריות (כולל ספקים חיצוניים) שנחשפו למידע הזה טרם פרסומו, למתן הסברים.
הרשות מבהירה, כי בחוק ניירות ערך ותקנותיו, קבועה מתכונת דיווח מוסדרת הכוללת גם הוראות מפורשת בנוגע לעיתוי הפרסום ולשלמות המידע. חברה מדווחת אינה רשאית לפרסם מידע אלטרנטיבי למידע הנדרש על-פי החוק או מידע סלקטיבי לפי ראות עיניה.
ביוני אשתקד פרסמה הרשות חוזר לחברות המזהיר מפני דליפת מידע. "קיים דיווח אחד בלבד הממלא אחר הוראות החוק והוא הגשה לרשות של דוחות מלאים, בהתאם להוראות החוק והתקנות, ובמועדים שנקבעו לכך. חובת דיווח, מתכונת דיווח ומועדי דיווח אחידים לתאגידים מדווחים, הינם מאבני היסוד של שוק הון משוכלל ויעיל. ללא היצמדות למתכונת הדיווח הקבועה בחוק ובתקנות, תסוכל מטרתם", נאמר באותו חוזר, "... מקום בו תאגיד מדווח בוחר לפרסם מידע חלקי או אחר מהמידע הנדרש על-פי החוק, או בוחר להפיץ אותו שלא בהתאם להוראות החוק - מידע כזה ודרך הפצה כאלה עוקפים למעשה את המתכונת ואת דרכי ההפצה והפרסום הקבועים בחוק ובתקנות. הפצת מידע שלא במתכונת הקבועה בחוק ובתקנות, עלולה להסיט את תשומת ליבו של הציבור מהדוחות המלאים המפורסמים על-פי החוק והתקנות ועלולה אף להביא להטעיית הציבור".
רשות ניירות ערך מסרה, כי מאחר ומקרים מהסוג הנ"ל התרחשו לאחרונה בתדירות גבוהה למדי, יש עתה בכוונתה להחמיר את התייחסותה לתופעה על-מנת למנוע פגיעה בציבור המשקיעים.

תאריך:  26/03/2005   |   עודכן:  26/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
במאמץ לרכך את הזעם בניו-דלהי על החלטת ארה"ב למכור מטוסי F-16 לפקיסטן, מציעה וושינגטון להודו ברית אסטרטגית חסרת תקדים שעלולה להשפיע על שיתוף הפעולה הצבאי בין הודו לישראל
שלומי דיאז
הוריה דווחו כי היא נעדרת מאז אתמול בערב; לדבריהם הם התנגדו לקשר והחיילת סירבה לסיימו
עומר כרמון
שגריר צרפת בוושינגטון: "סגנונו של המשטר האמריקני השתנה באופן דרמטי"; "צרפת חושבת שאי אפשר להגדיר את החיזבאללה כארגון טרור"; "המו"מ עם אירן אינו מתקדם כדרוש"
עומר כרמון
אלפי מאמינים הגיעו בשבת לטקס 'שבת האור' בכנסיית הקבר; את הטקס הוליך הפטריארך אירינאוס המואשם במכירה ליהודים של אדמות הכנסייה בעיר העתיקה; הפטריארך הותקף אמש בפתח הכנסייה; הפגנות בירדן נגד אירינאוס; לרגל חג הפסחא: ישראל אישרה כניסה לבית לחם של נוצרים, אזרחי ישראל
עומר כרמון
עשרות מתנחלים מיצהר, בגילופין בשל חג הפורים, התפרעו אמש כנגד חיילים ופלשתינים ומנעו מכוחות הביטחון לעצור את פורעי החוק; צה"ל: "התנהגות נלוזה של פורעי חוק שיכורים"; "נשוב ליצהר עם צאת השבת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il