X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההסתדרות הגישה בקשה לבית-הדין לעבודה לאסור על המועצה המקומית ירוחם ועל העומד בראשה, ברוך אלמקייס, לסגור את שערי המועצה בפני העובדים בניגוד לחוק, להפחית משכרם באופן חד-צדדי ולבצע צעדים חד-צדדים נוספים
▪  ▪  ▪

ההסתדרות הגישה בקשה לבית-הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע לאסור על המועצה המקומית ירוחם ועל העומד בראשה, ברוך אלמקייס, לסגור את שערי המועצה בפני העובדים בניגוד לחוק, להפחית משכרם באופן חד-צדדי ולבצע צעדים חד-צדדים נוספים.
כמו-כן מבקשת ההסתדרות להורות למועצה לשלם לעובדים פיצויי הלנת שכר בגין משכורת ינואר ובפרואר 2005. ההסתדרות מבקשת גם צו שימנע את הפגיעה בחופש השביתה וההתארגנות של העובדים.
ההסתדרות טוענת, באמצעות עו"ד דורית טנא-פרצי'ק, היועמ"ש של האגף לאיגוד מקצועי, כי המועצה המקומית ירוחם מלינה מזה חצי שנה את שכר עובדיה ואינה מעבירה כספים לקרנות הפנסיה וקופות הגמל. העובדים פתחו לפני כשלושה שבועות בצעדי מחאה, ונתקלו ביחס עוין מצידו של ראש המועצה, ברוך אלמקייס, שלא חסך מהם את שבט לשונו. באחת מאסיפות העובדים, למשל, אמר להם אלמקייס כי הם הפכו את המועצה ל"בית בושת".
על-פי תביעת ההסתדרות, איים אלמקייס על יו"ר ועד העובדים, יעקב יפרח, כי יפטר אותו ואת אשתו אם ינקוט בצעדים ארגוניים עקב אי-תשלום שכר העובדים. כמו-כן הודיע אלמקייס לעובדים כי ימנע מהם את שכרם למשך תקופה ארוכה ואף יפעל לפיזור הועד.
בעקבות התערבות ההסתדרות שולמה לעובדים משכורת חודש פברואר 2005 אולם אלמקייס מתעקש להשאיר את שערי המועצה נעולים, למרות שהעובדים מבקשים לשוב לעבודתם. אלמקייס דורש מהוועד רשימת מפוטרים. לאחרונה נודע לוועד העובדים כי אלמקייס פנה לעובדים באופן אישי והודיע להם כי אם לא יחתמו על "אמנות" שחוברו באופן חד-צדדי ע"י המועצה, יפוטרו לאלתר. כמו-כן הודיע ראש המועצה להסתדרות כי הוא מתכוון לנכות משכר העובדים את כל הימים שלא עבדו בהם.
בהסתדרות טוענים שהלנת השכר נוגדת את חוקי העבודה ואת פס"ד של נשיא בית-הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר, אשר קבע שתשלום שכר היא זכות שאין נעלה ממנה. כמו-כן טוענת ההסתדרות בבקשה כי פעולותיו החד-צדדיות של אלמקייס פוגעות בחופש ההתאגדות וההתארגנות, מעמדה של העבודה המאורגנת, ביחסי העבודה הקיבוציים. "כל מטרתה של נעילת השערים בפני העובדים הנה אלא אקט של הענשה. התניית פתיחתם בהסכמת הועד לפיטורים הנה שיטה חדשה של ניהול מו"מ אשר אין לה מקום לא על-פי הדין הכללי ובפרט במשפט העבודה הקיבוצי", סיכמו בהסתדרות.

תאריך:  27/03/2005   |   עודכן:  27/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אניסטון הגישה בקשה לגירושים משחקן הקולנוע על בסיס 'חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור'
אורלי ממן
משבר רציני במצב הביטחוני, המדיני או הכלכלי עלול להצית את האש בשוק המט"ח המקומי ולגרום לפיחות מזורז של השקל; קו התנגדות נוכחי-4.35 ש"ח
שלומי דיאז
מספר עובדים נעצרו בשעה שניסו למנוע מאנשי המשרד לאיכות הסביבה לרוקן את המפעל מהחומרים המסוכנים שבו
מירב לוי
ישביתו את הלימודים ביום שני; השבתת המשק לשעה נדחתה ליום רביעי; בתגובה להחלטת שינוי ציינו בהתאחדות הסטודנטים: נבחון את המשך צעדינו בהתחשב בכך שמדובר בפתרון לשנה אחת בלבד
הדר פרבר
מוחים נגד חוק אנטי-איחוד שסין העבירה ללא התנגדות; המפגינים, על-פי הערכות כמיליון איש, צעדו לעבר משרדו של נשיא המדינה ושרו שירי שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il