X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קיבלו את ההסכם של שינוי לפיו יועברו מעל 300 מיליון ש"ח לתקציבי ההשכלה הגבוהה; השרה בלנת התחייבה להקים ועדה לטיפול בהשכלה הגבוהה; הלימודים מושבתים באוניברסיטאות ובמכללות הציבוריות
▪  ▪  ▪

סוף למחאת הסטודנטים: מטה המאבק המשותף של התאחדות הסטודנטים וארגום הסטודנטים הודיע (יום ב', 28.3.05) על סיום מאבק הסטודנטים, ועל קבלת ההסכם בין ראש הממשלה, אריאל שרון לסיעת שינוי. על-פי ההסכם יועברו לתקציבי ההשכלה הגבוה כ-315 מיליון ש"ח.
מהתאחדות הסטודנטים נמסר: "מבחינתנו מדובר בניצחון המאבק. קיבלנו התחייבות מצד השרה לבנת להקמת ועדה שתפעל למען עתיד ההשכלה הגבוהה, והתחייבות משינוי להעברת מעל 300 מיליון ש"ח".
יו"ר מפלגת שינוי, יוסף (טומי) לפיד אמר בתגובה: "שאלו מדוע הסכמנו לקבל 700 מראש הממשלה - הסיבה העיקרית יושבת פה. אילולא סכומים אלה השביתה היתה נמשכת והאקדמיה היתה קורסת. תקציב זה הוא לא כל מה שצריך, אך צעד ענק קדימה. אני מקווה שלא יהיה צורך בעוד שביתות בעתיד".
עוד הוסיף ח"כ לפיד כי מתוך הסכום שיועבר לסטודנטים - 90 מיליון ש"ח יועברו ליישום דוח וינוגרד, 100 מיליון לות"ת, 25 מיליון לכנס לאומים למדעים, 25 מיליון למלגות לתארים מתקדמים, 5 מיליון לסטודנטיות חד-הוריות, 20 מיליון - תגמולי מילואים לסטודנטים, 10 מיליון - להגדלת תקציב לנגישות סטודנטים נכים ועוד 10 מיליון לסטודנטים עולים.
אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א: המאבק נמשך
יחד עם זאת, הודיעו באגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, כי המאבק נגד סגירת חוגים והקיצוצים הצפויים נמשך. גם באוניברסיטת ב-גוריון שבנגב ממשיכים במאבק.
בתגובה מסר מי שהחל את המאבק, יו"ר אגודת הסטודנטים בת"א, יפתח עצמון: "המאבק הזה יותר חזק מההצהרות של יו"ר התאחדות הסטודנטים. המאבק הזה הוא מאבק חברתי של הסגל הבכיר, הסגל הזוטר, סטודנטים ואזרחים מכל הארץ.
הסטודנטים של תל אביב ימשיכו להיאבק ולשכנע את כל הגורמים שהפיתרון שניתן הוא פיתרון בטווח הקצר שלא פותר את מצוקתה של ההשכלה הגבוהה בהווה ובעתיד".
שביתה באוניברסיטאות ובחלק מהמכללות
הבוקר הושבתו הלימודים באוניברסיטאות ובחלק מהמכללות הציבוריות. באוניברסיטת תל אביב הצטרף הסגל האקדמי הזוטר למאבק, כך גם באוניברסיטת בן-גוריון שבנגב. באוניברסיטת תל אביב יתקיימו בחינות כרגיל, והספריות וחדרי המחשב ישארו פתוחים. בבן-גוריון לא יתקיימו היום בחינות.
בטכניון הוקם אתמול אוהל מחאה, והסטודנטים הודיעו כי הם דורשים מראש הממשלה למצוא את הזמן ולדבר עימם.
גם חלק מהמכללות הציבוריות מצטפרות היום לשביתה. הסגל האקדמי נענה לקריאת ארגון הסטודנטים בישראל להצטרף למאבק על עתיד ההשכלה הגבוהה. עם המכללות שהצטרפו לשביתה נמנות: מכללת תל אביב-יפו, מכללת ספיר, בצלאל, מכללת באר שבע, מכללת עמק יזרעאל, ובראודה בכרמיאל.
בעקבות ההסכם שנחתם עם סיעת שינוי, נפגשו אתמול ראשי אגודות הסטודנטים על-מנת לדון על המשך המאבק. בישיבה הוחלט להמשיך במחאה עד לפרסום פרטי ההסכם בין סיעת שינוי לראש הממשלה, ובו יובהר הסכום המדויק אשר יועבר להשכלה הגבוהה. כמו כן, דרושים הסטודנטים להקים כוח משימה לאומי, לבחינת מצב ההשכלה הגבוהה בישראל.
במטה המאבק המשותף הבהירו הבוקר הבוקר כי "למרות ההסכם בין יו"ר שינוי, טומי לפיד, לבין ראש הממשלה, אריאל שרון, חשוב לציין כי המאבק לא תם. הכסף הוא רק אמצעי ואינו המטרה. יחד עם זאת אנו מברכים על ההסכם בין 'שינוי' לבין ראש הממשלה, שיחזיר את התקציבים שנגזלו מן האוניברסיטאות ויציל אותן מקריסה ומסגירה. אנו שמחים כי ראש הממשלה יצא להצלת ההשכלה הגבוהה, מתוך הבנה כי ההון האנושי הוא הנכס האסטרטגי החשוב של ישראל, המבטיח את המשך יתרונה וקיומה.
עם זאת, אנו ממתינים לראות את פרטי ההסכם שיגובשו היום בין נציגי 'שינוי' לבין מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כדי לוודא שהמשאבים שיועברו אכן יביאו לביטול סגירת חוגים ובתי ספר, וישפרו את נגישות ההשכלה הגבוהה לכלל הציבור בישראל".

תאריך:  28/03/2005   |   עודכן:  28/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מפרסמים 12 סימני אזהרה המצביעים על הסיכוי שילד יהפוך לשמן
שלומי דיאז
אלה סלוק חיפשה אחר אדם שיהיה מוכן להנתקש בחיי הבעל כדי לזכות בירושה
שלומי דיאז
המשטרה בודקת האם החשודים, תושבי בני ברק וחיפה, סחטו את עובד הבנק או שמא שיתפו פעולה עמו
יפעת גדות
חוקרים פיתחו טיפול חדש באלרגיה לחתולים; אלרגנים של חתולים נמצאים בחלקיקים מאוד זעירים הנמצאים גם באוויר וניתן לשאוף אותם בקלות; ילדים אסמטיים רבים אלרגיים לחתולים
יפעת גדות
בתוך שישה שבועות נבנה איצטדיון שהכיל 5,000 מקומות ישיבה ו-15,000 מקומות עמידה; מאיר דיזינגוף הוביל את מצעד הספורטאים, שמנה 390 ספורטאים, כשהוא רכוב על סוסו הלבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il