X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתם פנה לשר לביטחון פנים גדעון עזרא; השר יבקש מהמשטרה והפרקליטות לבדוק האם ניתן לבצע צעד זה; חושש מהסלמה לקראת מועד פינוי הישובים ובעקבות דחיית משאל העם בכנסת
▪  ▪  ▪

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, מתכוון להורות לפרקליטות ולמשטרה לבחון אפשרות להחרים כלי נשק ממתנחלים. לדבריו, הוא שוקל את הנושא גם בעקבות פניה מגורמים בתוך מועצת יש"ע, החוששים להסלמה במאבק נגד פינוי הישובים. השר אמר את הדברים בעת ביקור שערך (יום ג', 29.3.05) בנציבות שרות בתי הסוהר ברמלה.
בשעות הערב של יום ג' נודע, כי ח"כ אפי איתם הוא חבר הכנסת שפנה לשר וביקש ממנו כי ישקול את האפשרות לאסוף את הנשק. בנוסף דווח, כי השניים עתידים להיפגש בקרוב על-מנת להמשיך ולדון בנושא.
ח"כ איתם אישר כי הוא שהציע את איסוף הנשק. איתם נימק זאת בצורך להבטיח שהשטח יהיה סטרילי מנשק, כדי להימנע, ומראש, מכל אפשרות לפגיעה בנפש. לדבריו, בעת הפינוי צריך להיות השטח נקי מנשק - הן של מתנחלים והן של הכוחות המפנים, כדי למנוע סיכונים. איתם ציין, כי זה אחד הלקחים הברורים שיש להפיק מאירועי אוקטובר ומדוח ועדת השופט אור.
במשרד לביטחון פנים הדגישו, שבמידה וייאסף נשק מידי המתנחלים, הוא ייאסף רק ערב הפינוי והאיסוף יבוצע על-ידי אנשי יש"ע ולא על-ידי המשטרה.
השר עזרא ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, ייפגשו ביום חמישי עם ראשי מועצת יש"ע כדי לדון בדרכי איסוף הנשק.
בשעות הבוקר ציין השר, כי הפניה מאותם גורמים במועצת יש"ע "מחזקת את תחושתי ומהוה גם חיזוק לשיקול. מדובר אמנם בהליך מסובך אך להערכתי האוכלוסיה תבין זאת. יש חשש ממערבולת שתיווצר בעקבות ירי אפשרי על חיילים או שוטרים ושתוצאותיו יהיו קשות". השר ציין: "אמרתי תמיד שכוחותינו בלתי חמושים וכלי הנשק של אותם מתנחלים הם להגנה עצמית. כך לפחות חשבתי לתומי עד היום".
השר שוקל להיפגש עם גורמי ימין ועם נציגי המתנחלים במהלך הימים הקרובים, כדי לדון בדרכים למנוע הסלמת המאבק. כבר בעבר התריע השב"כ על אפשרות להסלמה. ההצעה לאסוף כלי נשק נבדקה והוסרה מסדר היום.
מועצת יש"ע הגיבה: "אנו רואים בדברי השר דבר חמור. הוא מתכוון להפקיר את אזרחי יש"ע החיים באיזור מסוכן. אם אכן יפעל לקיים את דבריו אנו נקרא לתושבים לא לשתף פעולה".
עוד גילה השר בביקור, כי המשטרה הגיע לסיכום עם שרות בתי הסוהר וצה"ל לפיו לפני במהלך ביצוע תוכנית ההינתקות יקלוט צה"ל אסירים ביטחוניים בבתי הכלא שלו, וכך יתפנה מקום בשירות בתי הסוהר לקליטת מפירי סדר.
אנשי הימין יתנגדו בכוח לפינוי
ביום ב' הכריז יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליבמן, בהפגנת הימין מול הכנסת, כי בכוונת מתנגדי ההינתקות לנטוש את פעולות המחאה מול הכנסת, ולנקוט באסטרטגיה חדשה: הוצאת העם לשטח. ליברמן הודיע, כי כבר בפסח הקרוב מתוכננות שתי פעולות גדולות: אחת בצפון השומרון והשניה בגוש קטיף. "אנחנו לא מתייאשים", אמר.
ליברמן הדגיש עוד, כי "ביום פקודה נהיה שם כ-100 אלף איש" כדי לעצור בגופנו את הפינוי גם אם המקום יוכרז כשטח צבאי סגור". ליברמן מתריע אפוא, כי אנשי הימין יתנגדו בכוח לפינוי, תוך הפרה לכאורה של צווים המחייבים עזיבת השטח.

תאריך:  29/03/2005   |   עודכן:  30/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
אמר את הדברים בפורום המבצעי של צה"ל; ביקש מהקצינים לשוחח עם החיילים ולעודד אותם להעלות דילמות ושאלות
גלית יצחק
התינוקת אושפזה בבית החולים שערי צדק כשהיא לוקה בתסמיני החיידק האלים; לשכת הבריאות המחוזית בירושלים מאתרת כעת את כל מי שהיה עימה במגע קרוב ומעניקה לו טיפול מונע
אורלי ממן
מאידך צופים זינוק של 0.8% במדד חודש אפריל; מעריכים כי האינפלציה בשנת 2005 תסתכם ב-2%
ענבל אביב
"ההחלטה שלא לערוך משאל עם על ההינתקות יוצרת מצב קשה שמציב אותנו בפני אתגר קשה יותר... אבל הפור נפל, צריך להכיר ולכבד החלטה שאינה לרוחנו", אמר נתניהו בכנס ירושלים; נתניהו יצא גם נגד התוכנית להעברת השליטה בציר פילדלפי
מירב לוי
ביום חמישי הקרוב יתקיים אירוע ההליכה בהשתתפות תלמידים מ-40 בתי-ספר בעיר ותושבי העיר; האירוע ביוזמת החברה להגנת הטבע בתל-אביב ובשיתוף עיריית תל-אביב-יפו ומשרד החינוך והתרבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il