X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך גזר בית המשפט המחוזי בת"א אשר קיבל את עסקת הטיעון שנחתמה בין שר האנרגיה לשעבר ובין הפרקליטות; כזכור שגב הורשע במסגרת עסקת טיעון בניסיון להברחת אקסטזי מהולנד לישראל ובזיוף דרכון דיפלומטי
▪  ▪  ▪

5 שנות מאסר נגזרו היום (30.3.05) על שר האנרגיה לשעבר והאיש שלמעשה הכריע את גורלו של הסכם אוסלו ב' כאשר ביחד עם אלכסנדר גולדפרב תמך בו בניגוד לעמדת צומת, גונן שגב.
גזר הדין ניתן בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לא בלי לבטים של בית המשפט, אשר קיבל בכך למעשה בשלמותה את עסקת הטיעון שנחתמה בין שגב לפרקליטות לפיה הוא יודה כי ניסה להבריח כדורי אקסטזי מהולנד לישראל ובזיוף דרכון דיפלומטי ובתמורה לא ייגזרו עליו יותר מחמש שנות מאסר בהחלט עונש קל לכל הדעות עבור מבריח סמים קשים בכמויות שכאלו. עוד גזר בית המשפט בהתאם לעסקת הטיעון על שגב קנס בסך 27,500 דולר, אשר אמור לשרת את המלחמה בסמים. בית המשפט לא התרשם עמוקות מהבעת החרטה של השר לשעבר וקבע כי היא הייתה מאולצת.
"לבסוף לאחר לבטים רבים הגעתי למסקנה, גם אם בדוחק רב, כי ניתן לאמץ את הסדר הטיעון וזאת בהתאם לרף העליון אשר הוצג על-ידי התביעה, מאחר שמידת הסטייה מרמת הענישה הראויה אינה קיצונית", כתב בית המשפט בהחלטתו.
חשיפת ניסיון ההברחה - שלב אחר שלב
הפרשה התחילה במעצרו של עו"ד פרידמן, שעורר את חשדם של שוטרי משטרת נתב"ג לאחר שניסה לצאת מהארץ וברשותו מכשיר וידאו ממנו רוקנו הרכיבים האלקטרונים. כמו כן, נמצאו ברשות פרידמן כ-300 גיליונות של נייר העתקה. השוטרים חשדו, כי פרידמן מבקש לעשות שימוש בציוד למטרות הברחה. ואולם הוא טען כי הוא מבקש לצאת למדינה במזרח אסיה כדי לקבל את כספו בחזרה, לאחר שהוטעה שם במסגרת עסקה מסחרית. מהר מאוד הוברר לחוקרים כי פרידמן נמצא בקשר עסקי עם שגב ומשה ורנר וכי השלושה ייבאו לארץ מוצרים שונים כגון קונדומים, טלפונים ניידים וכדורי ויאגרה.
שגב נתפס על-ידי מאבטח ישראלי בנמל התעופה סחיפהול באמסטרדם, לאחר שעורר את חשדו. בכליו נמצאה שקית ובה 32,000 כדורי אקסטזי. התברר, כי בניסיון להבריח את הסמים לישראל, כמו גם בעסקיו האחרים, עשה שגב שימוש בדרכון דיפלומטי שהחזיק ברשותו כשר לשעבר בממשלת ישראל. לטענת התביעה, על-אף שתוקף הדרכון פקע כבר בשנת 2000, "האריך" שגב את תוקפו עד לשנת 2006, פשוט על-ידי שינוי הספרה "0" ל"6".
שגב טען, כי רומה על-ידי שותפיו וכי לא ידע שהשקית מכילה כדורי אקסטזי. לטענתו, הוא האמין כי השקית מכילה סוכריות m & m's. במהלך חקירותיו אף שינה שגב מספר גירסאות ולפני מעצרו אף תיאם ככל הנראה גירסאות עם בן דודו משה ורנר שבחודש נובמבר האחרון לא עמד בלחץ, ותלה את עצמו בתאו בחדר המעצר באבו-כביר.
נזכיר כי אולמות בית המשפט ופרשיות פליליות מפוקפקות אינן זרות בשנה האחרונה לגונן שגב ורק לפני כחצי שנה הוא הורשע בפרשייה נוספת של הונאה בכרטיסי אשראי. בעקבות הרשעה זו נגזר על שר האנרגיה לשעבר עונש מאסר על תנאי של שנה בתוספת קנס בסך 50 אלף ש"ח.
שגב: ילד הפלא (לשעבר) של הפוליטיקה הישראלית
גונן שגב, בן 48, הוא ד"ר לרפואה וקצין בדרגת רס"ן ביחידה מובחרת. הוא נבחר לכנסת ה-13 ברשימת "צומת" של רפאל איתן והיה אחד מ-7 חברי כנסת אלמונים לחלוטין שנבחרו במסגרת אותה רשימה. ב-1995, כשלממשלת רבין לא היה את הרוב הדרוש בכנסת לתמיכה בהסכם אוסלו ב' לאחר פרישת ש"ס ממנה, פרשו שגב וחברו ח"כ (דאז) אלכס גולדפרב מסיעת צומת והצטרפו לקואליציה. שגב קיבל את תפקיד שר האנרגיה, אך לא רשם הישגים יוצאי דופן בתפקידו ולאחר מספר שנים נפלט מן החיים הפוליטיים.
ת.פ. 40123/04 מדינת ישראל נ' גונן שגב ואח'

תאריך:  30/03/2005   |   עודכן:  30/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מה-1 באפריל הנהגים פטורים מהחובה להדליק את פנסי הנסיעה הראשיים בכבישים בינעירוניים בשעות היום; החובה להדליק אורות גם ביום תקפה בתנאי ראות קשה
ארי סירקין
בית המשפט המחוזי בחיפה דחה בקשה לאישור תביעה כתובענה ייצוגית, אשר הוגשה במסגרת תביעה נגד תנובה ונגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו; במרכזה של התביעה נצבה הטענה כי תנובה מכרה תחת המותג "מאמא עוף" מוצרי עוף והודו תוך הצגתם כ"טריים", בעוד שנטען כי המדובר במוצרים "מעובדים"
הדר פרבר
עודדו מאמר שכתב תלמיד על רצח של חיילים ישראלים בכיפת הסלע בירושלים; אחת המורות כתבה: סיפורו של התלמיד "עדיין חי והסוף יקרה בקרוב כשאלוהים יאחד אותנו בירושלים"
עומר שיקלר
נתפסו ארבעה פלשתינים שניסו להבריח נשק ממצרים לרצועה דרך ציר פילדלפי; נתפסו 53 אקדחים, 10 רובי קלאצ'ניקוב, רובה צלפים וכן מחסניות רבות; מבוקש מהג'יהאד האיסלמי נעצר בגדה
שלומי דיאז
ארבעה נעצרו בחשד כי קיבלו מאות אלפי שקלים עבור קרקעות שאינן בבעלותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il