X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיעור הנשים העצמאיות נמוך יחסית ועומד על 6.6% בהשוואה לשיעור גבוה בקרב הגברים העומד על 15.9%; עצמאים נוטים יותר משכירים לעבוד במקצועות "מכירות ושירותים", בחקלאות וכעובדים מקצועיים
▪  ▪  ▪

בשנת 2004 היו 241,644 עצמאים בגילאי העבודה 25-64, מתוכם 145,393 עצמאים ברשות עצמם (שאינם מעסיקים עובדים), 54,780 מעסיקים 1-2 עובדים ו-41,474 מעסיקים 3 עובדים או יותר.
שיעור העצמאים (כולל מעסיקים) מכלל התעסוקה עומד על 11.8%, כאשר שיעור הנשים העצמאיות נמוך יחסית ועומד על 6.6% בהשוואה לשיעור גבוה בקרב הגברים העומד על 15.9%. שיעור העצמאים (כולל מעסיקים) מקרב הערבים גבוה ועומד על 16.2%, כאשר שיעורם גבוה במיוחד בקרב העצמאים ברשות עצמם. כך עולה מסקר תעסוקת עצמאים ומעסיקים - ישראל 2004, שנערך על-ידי משרד התמ"ת.
שיעור העצמאים (כולל מעסיקים) בקרב העולים נמוך ועומד על כ-5% בלבד בהשוואה לכ-12% בכלל האוכלוסייה. שיעורי המעסיקים בקרב העולים נמוכים במיוחד ועומדים על 0.8% בקרב המעסיקים הקטנים ועל 0.5% בקרב המעסיקים הגדולים. עצמאים ברשות עצמם מבוגרים בממוצע משכירים בכשלש שנים, ומעסיקים מבוגרים משכירים בכחמש שנים בממוצע.
עצמאים נוטים יותר משכירים לעבוד במקצועות "מכירות ושירותים", בחקלאות וכעובדים מקצועיים. בקרב המעסיקים הקטנים קיים ייצוג גבוה של בעלי משלחי יד אקדמאים פרופסיונלים, וכצפוי, בקרב המעסיקים הגדולים שיעור המנהלים גבוה. שיעור גבוה של עצמאים ומעסיקים ביחס לשכירים נמצא בענפי המסחר והשירותים כמו גם בחקלאות.
שיעור העצמאים והמעסיקים בענף המסחר עומד על קרוב ל-20% בהשוואה לכ-12% בכלל הענפים. גם בענפי ה"תחבורה האחסנה והתקשורת" ו"הבנקאות והשירותים הפיננסים ועסקיים" שיעורי העצמאים גבוהים יחסת ועומדים על כ-16%.
ההכנסה הממוצעת בשנת 2002 של שלשת העשירונים התחתונים היתה נמוכה בקרב העצמאים (כולל מעסיקים) בהשוואה לשכירים ועמדה על 1,179 ש"ח בממוצע לחודש בהשוואה ל - 1,797 ש"ח בממוצע לחודש בקרב שכירים. ההכנסה הממוצעת בשנת 2002 של שלשת העשירונים העליונים היתה גבוהה בקרב העצמאים (כולל מעסיקים) בהשוואה לשכירים ועמד על 16,232 ש"ח בממוצע לחודש בהשוואה ל-14,522 ש"ח בממוצע לחודש בקרב שכירים.
בין השנים 1998-2002 חל פיחות ברמת ההכנסות של עצמאים (כולל מעסיקים) בהשוואה לשכירים הן בעשירונים התחתונים והן ברמות ההכנסה הגבוהות. בממוצע הפער בהכנסות שהיה לטובת העצמאים בשנים המוקדמות נסגר בשנת 2002 בה ההכנסה הממוצעת של שכירים עמדה על 6,831 ש"ח בממוצע לחודש והיתה גבוהה מהכנסת עצמאים שעמדה על 6,774 ש"ח בממוצע לחודש.
שיעורי העצמאים והמעסיקים בישראל נשארו יציבים בעשור האחרון. עלייה קלה נצפית המעסיקות מקרב הנשים בשנים הללו מ-1.1% בשנת 1995 ל-1.7% בשנת 2004. בחינה השוואתית בינלאומית של שיעורי העצמאים מלמדת כי שיעורי העצמאים בישראל דומים לממוצע מדינות ה-OECD וכי ישראל ממוקמת באמצע רשימת המדינות לפי שיעורי עצמאים. שיעורי העצמאים בישראל דומים לשיעורי העצמאים באוסטרליה, בריטניה, הונגריה ופולין.

תאריך:  31/03/2005   |   עודכן:  31/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל הרשקוביץ
ערב לפני הטיסה חזרה לארץ, קיבל התובע הודעה מחברת ארקיע, לפיה הטיסה תצא מנמל התעופה באנטליה, במקום מנמל התעופה בדלמן. השינוי במיקום שדה התעופה האריך את משך הנסיעה, כך שבמקום 70 ק"מ, נאלץ התובע לנסוע 240 ק"מ
אורלי ממן
שיעורם עמד על כ-90% מסך העסקים שהעסיקו לפחות שכיר אחד; אחוז העסקים הבינוניים, 20 עד 99 שכירים, הגיע אשתקד ל- 12.5%, ואילו שיעורם של העסקים הגדולים, 100+ שכירים, עמד על כ-4.2% מסך העסקים
הדר פרבר
מיום ו' - עלייה של 5.65% במחיר בנזין 95 אוקטן ו-5.60 במחיר בנזין 96 אוקטן, נטול עופרת
אורלי ממן
על-פי הסיכום בין ראש הממשלה ושר האוצר יקוצצו תקציבי המשרדים ב-2.9% באופן רוחבי וזאת למעט תקציבי הרווחה, רשויות מקומיות והתקציבים המיועדים ליישום דוח דברת
רנית נחום-הלוי
איתם ולוי קיבלו את הצעת הרשם כי סיעתם החדשה תקרא: "הציונות הלאומית הדתית המתחדשת"; השלב הבא: אישור השם החדש בוועדת הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il