X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך של הכנסת, שאחראית על חוק צער בעלי-חיים, הבהירה למשרד החקלאות שעל הפיטום להיפסק במועד שקבע בג"צ ודחתה את בקשת משרד החקלאות להאריך את התקנות המאפשרות פיטום אווזים
▪  ▪  ▪

שופט בג"צ, אשר גרוניס, דורית בייניש ומרים נאור, דחו היום (ה', 31.3.05) את בקשת משרד החקלאות לדחות בשנה את כניסתו לתוקף של פסק הדין האוסר פיטום אווזים.
פסק-הדין, שהתקבל באוגוסט 2003, קבע תקופת מעבר בת שנה וחצי (עד 31 במרס 2005) שבה יוכלו מפטמי האווזים ומשרד החקלאות להתארגן לסגירת הענף, ובמהלכה לא יינקטו צעדים משפטיים נגד מפטמי אווזים, למרות שהפיטום הוכר כעבירת התעללות המנוגדת לחוק צער בעלי-חיים.
בבקשת הדחייה ביקש משרד החקלאות עוד שלוש שנים שיוקדשו לניסויים, כדי לנסות ולמצוא טכניקות פיטום המקטינות את סבל האווזים - למרות תמימות דעים בינלאומית בקרב מדענים ומומחי רווחה, שהדבר אינו אפשרי: לא ניתן לנפח כבד של אווז לממדים עצומים מבלי לגרום לו סבל.
ועדת החינוך של הכנסת, שאחראית על חוק צער בעלי-חיים, הבהירה למשרד החקלאות שעל הפיטום להיפסק במועד שקבע בג"צ, ובדיונה האחרון (3.1.2005) אף דחתה את בקשת משרד החקלאות להאריך את התקנות המאפשרות פיטום אווזים. "משתוקפן של התקנות לא הוארך אין בידי בית-המשפט להאריך את מועד ההשעיה".
רעות הורן, דוברת אנונימוס, מרוצה: "אחרי שנים של סחבת - מגיעה ההתעללות באווזים לקצה. לא עוד העלטה כפויה שגורמת מחלה חמורה וגסיסה ממושכת. למרבה הצער, משרד החקלאות לא נערך - כפי שהתבקש על-ידי ועדת החינוך ובג"צ - לסייע למפטמים בהסבה מקצועית ובסגירת הענף. במקביל להיערכות כזאת, על משרד החקלאות ועל משטרה לאכוף את החלטת בג"צ ולוודא ששום אווז לא יפוטם עוד בישראל. במקביל נערכת אנונימוס לסייע לרשויות האכיפה באמצעות מבצע תיעוד נרחב לצורך איתור הפרות החוק ב-24 המפטמות הקיימות בישראל, החל ממחר".
ח"כ מלי פולישוק-בלוך, יו"ר ועדת החינוך: "אני שמחה שבית-המשפט דחה את בקשת משרד החקלאות ואישרר את החלטת ועדת החינוך שלא לאפשר את המשך פיטום האווזים, הגורם סבל רב ומיותר לבעלי-חיים חסרי ישע, שאינם יכולים להגן על עצמם לצורך רווח כלכלי. לאחר ההחלטה של ועדת החינוך בינואר האחרון, הוצפתי במאות פניות מטעם אזרחים, שבירכו על ההחלטה".
ח"כ יוסי שריד, חבר ועדת החינוך ומשתתף במאבק שנים רבות: "למרות התגבור של משרד החקלאות וסגנית שר חדשה במשרד, לא יצליחו תרגילי ההשתמטות וההתחמקות שלו ויהיה חייב עכשיו לבצע את הכרעת בג"צ ככתבה. על כל המעורבים בענף הפיטום, לדעת שהענף נכרת ואין עוד יכולת להחיותו מחדש".
מנתונים שעולים מסקר שערך מכון הסקרים "מאגר מוחות", 72% מהציבור בישראל תומכים באיסור בחוק על פיטום אווזים, ורק 15% מתנגדים לאיסור כזה.
האתר נגד פיטום אווזים: www.pitum.com

תאריך:  31/03/2005   |   עודכן:  31/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
פרויקט ברמת השרון מסייע למשפחות נפגעי תאונות דרכים באמצעות הפעלת מתנדבים; ראש העירייה רוכברגר: "המתנדבים הרבים שיש לנו כאן ברמת השרון פשוט מחממים את הלב..."
הדר פרבר
טוענים כי הקמפיין פרובוקטיבי מידיי; המסעדה טוענת: מדובר במסר של נשים חזקות; אדוארדו הבטיחה "מציצה" - בירושלמית סוכריה על מקל
ענבל אביב
התושבים אמרו כי הם מוכנים להתפנות ולמסור את נכסיהם מרצון אך הפיצויים להם יהיו המפונים זכאים על-פי החוק, מבוססים על קריטריונים נוקשים ביותר וערכי פיצוי נמוכים ביותר, ואינם מאפשרים למפונים "לפתוח דף חדש" באופן ראוי והולם
יפעת גדות
ללשכת הבריאות במחוז המרכז הגיע דיווח על אישפוזו של תינוק בן שלושה חודשים, מהיישוב רהט, בבית החולים "אסף הרופא ככל הנראה עם זיהום שמקורו בחיידק ההמניגוקוק; בשבוע שעבר נפטר תינוק שנדבק בחיידק האלים; שלושה תינוקות מגן בתל-נוף אושפזו בשל חשד דומה
מיכל הרשקוביץ
בתביעה נטען, כי התובע נכנס לניתוח עיניים פשוט לכאורה, ממנו יצא כמעט עיוור ואינו מסוגל לראות בעין שמאל; טוען לזיוף ועריכת מסמכים על-ידי בית החולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il