X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלבנון גובר החשש מדחיית הבחירות לפרלמנט שתוכננו לסוף חודש מאי לאחר שראש הממשלה הזמני של לבנון, עומר כראמה, הודיע על משיכת התפטרותו והמשך מאמציו להקמת ממשלת אחדות; 7 פצועים בפיגוע רביעי נגד מטרות נוצריות; החמאס והחיזבאללה נשבעו "להמשיך בהתנגדות"
▪  ▪  ▪
פיגוע בברומאנה [AP]

פיגוע בברומאנה [AP]

פיגוע בברומאנה [AP]

הפגנת החיזבאללה בביירות [AP]

הפגנת החיזבאללה בביירות [AP]

הפגנת החיזבאללה בביירות [AP]

עצרת החמאס והחיזבאללה לזכר יאסין [AP]

פיגוע בברומאנה [AP]

פיגוע בברומאנה [AP]

ההכרזה מחר
נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ייפגש מחר (א', 3.4.05) עם שליח האו"ם טרייה לארסן, וימסור לו את לוח הזמנים המפורט לנסיגת הכוחות הסורים מלבנון. סוריה כבר התחייבה בפני האו"ם להשלים את יציאת כוחות הצבא והמודיעין מלבנון עד הבחירות לפרלמנט בסוף חודש מאי. מדמשק נמסר (שבת) כי הנסיגה נמשכת ובימים הקרובים תושלם הנסיגה ממערב בקעת הלבנון.
בארה"ב יש מי שלא מאמין להצהרות הנסיגה הסוריות. גורמי מודיעין אמריקנים מסרו (שבת, 2.4.05) לעיתון 'הוושינגטון פוסט', כי דמשק שוקדת כעת על החדרת קציני מודיעין חדשים לביירות כדי לשמור גם לאחר הנסיגה על השפעתה בבירה הלבנונית.
חשש מדחיית הבחירות
בלבנון גובר החשש מדחיית הבחירות לפרלמנט שתוכננו לסוף חודש מאי, לאחר שראש הממשלה הזמני של לבנון, עומר כראמה, הודיע (ו', 1.4.05) על משיכת התפטרותו והמשך מאמציו להקמת ממשלת אחדות.
על-פי החוקה הלבנונית, לרשותו של כראמה שהוסמך בידי הפרלמנט להרכיב את הממשלה הבאה, עומד זמן כמעט בלתי מוגבל. במידה ולא יצליח להרכיב ממשלה עד מועד הבחירות לא יהיה מנוס מדחייתם בחצי שנה.
דובר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, מסר לאחר מפגש של המפלגות התומכות בסוריה המחזיקות ברוב בפרלמנט: "איננו עובדים על-פי הלחץ האמריקני והצרפתי. כבר עברנו זמנים קשים יותר".
האופוזיציה הלבנונית (בעיקר נוצרית ודרוזית) מסרבת להצטרף לממשלתו של כראמה כל עוד לא יתמלאו דרישותיה, וטוענת כי בכוונתו למשוך את המגעים להרכבת הממשלה זמן רב ככל הניתן כדי לדחות את הבחירות.
דרישות האופוזיציה המרכזיות: נסיגה סורית מלאה; מציאת רוצחיו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי; פיטורי ששת ראשי מנגנוני הביטחון במדינה.
פיגוע רביעי בשבועיים
שבעה אנשים נפצעו הלילה קל-בינוני כשמטען חבלה במשקל 20 ק"ג התפוצץ בחניון מתחת למרכז מסחרי המשמש גם למגורים בעיירה הנוצרית ברומאנה, צפונית מזרחית לביירות. בין הפצועים - אזרח אמריקני, עיתונאי בעיתון הנוצרי-לבנוני, 'דיילי סטאר'.
היה זה הפיגוע הרביעי נגד מטרות נוצריות בשבועיים הקרובים. מטען זה כקודמיו התפוצץ בשעות הלילה ונועד בעיקר לגרום נזק. בפיגועים הקודמים נרצחו שני אזרחים ונפצעו 24.
האופוזיציה הלבנונית מאשימה את מנגנוני הביטחון הפרו-סורים באחריות לשרשרת הפיצוצים. לטענתם, דמשק מנסה להוכיח כי ללא נוכחות שירותי המודיעין שלה, לבנון אינה מסוגלת לשמור על יציבות. נשיא לבנון הפרו-סורי, אמיל לחוד, הבטיח למצוא את האחראים ולהעמידם לדין.
החיזבאללה והחמאס נשבעו להמשיך בהתנגדות
ארגון החיזבאללה ממשיך במאמציו שלא להפקיר את הרחוב להפגנות האופוזיציה הלבנונית "הפועלת בשיתוף פעולה עם ארה"ב". ביום ו' נערכה הפגנה של החיזבאללה מול השגרירות האמריקנית בביירות. המפגינים דרשו מוושינגטון "להפסיק להתערב בענייניהם הפנימיים".
ביום ה' השתתף מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, בעצרת של החמאס לזכרו של השייח' אחמד יאסין שחוסל לפני שנה בידי ישראל.
"אני אומר לאמריקנים ולכל אלו שעובדים עבור ישראל ורוצים לקחת את הנשק מהחיזבאללה ומארגונים שבמחנות הפליטים הפלשתיניים, הדבר בלתי אפשרי", אמר נסראללה בעצרת. "כדי לקחת את הנשק הם יאלצו להגיע לכאן בעצמם. אני מקווה שהם יבואו".
"ישנה מזימה להחליש את החמאס באמצעות בידודו מהעם הפלשתיני", אמר נסראללה שהזהיר מפני הפילוג בלבנון "שמשחק לטובתן של ארה"ב וישראל".
מנהיג החמאס, ח'אלד משעל, אמר בעצרת כי החמאס לא יראה עצמו מחויב להסכם 'הרגיעה' בהתקפות נגד ישראל שהושג לאחרונה בדיאלוג הפלשתיני בקהיר, במידה וישראל לא תעמוד בתנאי החמאס הבאים: "לא תפסיק את התוקפנות נגד הפלשתינים; לא תשחרר אסירים; תפגע במסגד אל-אקצא".
בתום העצרת פירסמו החמאס והחיזבאללה הודעה משותפת בה נשבעו "להמשיך בהתנגדות נגד ישראל".

תאריך:  02/04/2005   |   עודכן:  03/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הנשיא הפלשתיני החליט לשים סוף לאי-הסדר בשטחי הרשות; "סבב המינויים - בשל השחיתות והירי על לשכת הנשיא שכוחות הביטחון לא עשו שום דבר כדי לסכלם"; אבו מאזן צפוי להכריז על צמצום מספר מנגנוני הביטחון ברשות; פעילים זועמים בגדודי חללי אל-אקצא מאיימים לחדש את הפיגועים נגד ישראל
עומר שיקלר
מדובר בהנפקה התאגידית הגדולה ביותר של אג"ח לציבור בישראל; אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר: זוהי הוכחה נוספת ליכולתנו ליצור ערך עבור בעלי המניות והאג"ח שלנו
יואב יצחק
הרבנים הראשיים התראיינו לאתר חבדניק; מזהירים כי אם יוכר 'גיור קפיצה' גם לעניין ההלכה, הם יאשרו רישום "ספר יוחסין"
מיכל הרשקוביץ
הוועד הגיש להסתדרות בקשה לסכסוך עבודה, כתגובה לפעולות שנועדו לפגוע בשווי החברה, שביצע אמנון דיק, מנכ"ל בזק
קריות באינטרנט
פחות מיממה לאחר שבית משפט השלום התיר ל'אומן 17' לשוב ולפתוח את המועדון החיפאי, ביטל המחוזי את ההחלטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il