X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחרי שתי יממות של מתח הודיע הוותיקן רשמית על מותו; בשנת 2000 כתב יוחנן פאולוס השני בפתק שהטמין בכותל המערבי: "אנו מביעים צער עמוק על התנהגותם של אלה שבמהלך ההיסטוריה גרמו לבניך היהודים סבל ומבקשים את סליחתך"
▪  ▪  ▪
ראשי קהילת יהודי איטליה הגיעו לותיקן [AP]

ראשי קהילת יהודי איטליה הגיעו לותיקן [AP]

תפילה מיוחדת בבית הכנסת בורשה [AP]

בכיכר הותיקן [AP]

בכנסיית הקבר [AP]

בכנסיית המולד [AP]

[AP]

עומר שיקלר
"האפיפיור נוגע באלוהים"; בוותיקן החל קרב הירושה

הודעה רשמית על מותו
הוותיקן הודיע רשמית, סמוך ל-23:00 (שעון ישראל), על מותו של האפיפיור - יוחנן פאולוס השני. כ-60 אלף מתפללים התגודדו בעת מותו בכיכר פטרוס הקדוש בתפילה להחלמתו. מיליארד קתולים אבלים עתה על מותו. תקופת האבל הנהוגה היא תשעה ימים. הצפי עתה הוא שהלוויה תהא ביום שלישי.
ההודעה הרשמית מטעם הוותיקן נמסרה על-ידי הדובר חואקין נבארו-ולס. נאמר בה: "האב הקדוש הלך לעולמו הערב בשעה 21:37 בדירתו הפרטית בוותיקן". כמו כן נמסר, כי החלו ההליכים למינוי אפיפיור אחר, וזאת בהתאם לחוקת הוותיקן שהותקנה על-ידי יוחנן פאולוס השני ביום 22.2.96.
בשתי היממות האחרונות עקבו רבים בדאגה ובדריכות לקראת ההודעה שהיתה צפויה, נוכח מחלתו הקשה. במהלך סוף השבוע התפללו עשרות מיליונים לשלומו. רבים אחרים - בני דתות אחרות, עקבו בעניין אחרי האירועים הדרמטיים.
מעט אחרי השעה 20:00 (שעון ישראל) מסרו מקורות רפואיים בוותיקן, כי האפיפיור מצוי במצב מתקדם של אובדן הכרה. דובר הוותיקן, רופא במקצועו, מסר כי מדובר במצב בלתי הפיך.
דובר הוותיקן מסר (ו', 1.4.05) כי האפיפיור מתקשה לנשום ולבו וכליותיו פסקו מלעבוד. "שוחחתי עם הרופאים, והם אמרו לי כי אין עוד תקווה" - אמר (שבת) ראש מחלקת הבריאות בוותיקן, קארדינל חוויאר לוזנואל. בתידרוך מיוחד בצהרים אמר דובר הוותיקן "מצבו נותר כשהיה, אך ניכרים בו סימנים ראשונים של איבוד הכרה. כשמשוחחים עמו, הוא פוקח את עיניו".
שורה של מינויים בוצעו
טרם חלה ההדרדרות החמורה במצבו הספיק האפיפיור למנות 17 הגמונים וארכי-הגמונים חדשים והדיח שישה אחרים. רבים מ-183 קרדינלי הכנסייה הקתולית ברחבי העולם כבר יצאו לוותיקן. קרדינלים אלה יקבעו את נהלי ההלוויה והטקסים שייערכו במהלך תשעת ימי האבל. בשבוע השלישי מאז מות האפיפיור יתכנסו הקרדינלים כדי לבחור אפיפיור חדש שיהיה אחד מ-117 הקרדינלים שגילם אינו עולה על 80.
הקרדינלים ייפגשו מדי יום כדי ויצביעו באמצעות פתקי הצבעה. כל עוד לא יושג רוב למועמד זה או אחר ישרפו פתקי ההצבעה ויעלו עשן שחור כדי שהציבור הממתין בחוץ יידע שאין עדיין הכרעה. כשתושג ההכרעה וייבחר האפיפיור החדש יעלה בארובה עשן לבן.
"שינה את נשמתה של הכנסייה"
יהודי איטליה ופולין ערכו ערב שבת (ו', 1.4.05) תפילות מיוחדות להחלמתו של האפיפיור יוחנן פאולוס השני, על-אף שכבר היו ידיעות על כך שהאפיפיור כבר החזיר נשמתו לבורא. "לנו, ליהודים, יחס מיוחד לאפיפיור", אמר רבם הראשי של יהודי פולין. "אנו מודים לו על כל מה שעשה עבורנו. האפיפיור יצר אוירה בה יהודי פולין יכולים לשוב למדינה".
בבית הכנסת הראשי בורשה התכנסו כמה עשרות לתפילה מיוחדת להחלמת האפיפיור, יליד פולין, שקטע רצף של 450 שנות אפיפיורים ממוצא איטלקי.
הקהילה היהודית ברומא ערכה גם היא תפילה מיוחדת לשלומו של האפיפיור בהשתתפות רבה הראשי של רומא, שמואל ריקרדו די-סני ונשיא הקהילה לאונה פסרמן.
"האפיפיור יוחנן פאולוס השני שינה את נשמתה ורוחה של הכנסייה הקתולית", אמר די-סני. "הוא פעל נגד אנטישמיות ולמען דיאלוג בין שתי הדתות".
נשיא איחוד הקהילות היהודיות של איטליה, עמוס לוצאטו אמר לעיתון האיטלקי, לה רפובליקה: "אפיפיור זה עשה יותר מכל קודמיו למען העם היהודי. במיוחד זכורים ביקורו ההיסטורי בבית הכנסת ברומא, כינון הקשרים הדיפלומטים עם ישראל וביקורו בכותל המערבי". משלחת מיוחדת של ראשי יהדות איטליה יצאה לוותיקן כדי לחזק את בני הקהילה הקתולית בשעתם הקשה.
מנהיגי העולם מיהרו כבר הלילה להגיב בכאב על מות האפיפיור. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר: "הכנסייה הקתולית איבדה את הרועה שלה, העולם איבד את אלוף השמירה על חופש בני האדם ומשרתו הנאמן של אלוהים נקרא לשוב לביתו".
ביקור היסטורי
בשנת 2000 הגיע האפיפיור לביקור היסטורי בישראל ובשטחי הרשות הפלשתינית. במהלך ביקורו נפגש עם הרבנים הראשיים, נשיא המדינה וראש הממשלה, ביקר ב'יד ושם' והטמין פתק בכותל המערבי בו כתב: "אנו מביעים צער עמוק על התנהגותם של אלה שבמהלך ההיסטוריה גרמו לבניך היהודים סבל ומבקשים את סליחתך. בכך אנו מביעים את רצוננו להיות אחי אמת לבני בריתו של אברהם".
אחד מיורשיו האפשריים של האפיפיור, הקרדינל כריסטוף שונבורן, המשמש כעת כארכיבישוף של וינה, ביקר בימים האחרונים בישראל ודיבר במילים חמות על זכותם של היהודים על ארץ הקודש. הקרדינל דחה את הטענה הנשמעת ברחבי העולם, לפיה התמיכה האירופית בישראל נובעת מרגשי אשמה בשל השואה.

תאריך:  02/04/2005   |   עודכן:  03/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוחנן פאולוס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המכללה האקדמית יהודה ושומרון שבאריאל אירחה (29.3.05) את נשיא המדינה משה קצב; את הנשיא ליוו בביקורו הראשון במכללה פרופ' יובל נאמן (שר המדע לשעבר), פרופ' משה ארנס (יו"ר חבר הנאמנים של המכללה), יגאל כהן-אורגד (יו"ר הועד הפועל), פרופ' דן מאירשטיין (נשיא המכללה) ורון נחמן (ראש עיריית אריאל)
עומר כרמון
בלבנון גובר החשש מדחיית הבחירות לפרלמנט שתוכננו לסוף חודש מאי לאחר שראש הממשלה הזמני של לבנון, עומר כראמה, הודיע על משיכת התפטרותו והמשך מאמציו להקמת ממשלת אחדות; 7 פצועים בפיגוע רביעי נגד מטרות נוצריות; החמאס והחיזבאללה נשבעו "להמשיך בהתנגדות"
עומר כרמון
הנשיא הפלשתיני החליט לשים סוף לאי-הסדר בשטחי הרשות; "סבב המינויים - בשל השחיתות והירי על לשכת הנשיא שכוחות הביטחון לא עשו שום דבר כדי לסכלם"; אבו מאזן צפוי להכריז על צמצום מספר מנגנוני הביטחון ברשות; פעילים זועמים בגדודי חללי אל-אקצא מאיימים לחדש את הפיגועים נגד ישראל
עומר שיקלר
מדובר בהנפקה התאגידית הגדולה ביותר של אג"ח לציבור בישראל; אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר: זוהי הוכחה נוספת ליכולתנו ליצור ערך עבור בעלי המניות והאג"ח שלנו
יואב יצחק
הרבנים הראשיים התראיינו לאתר חבדניק; מזהירים כי אם יוכר 'גיור קפיצה' גם לעניין ההלכה, הם יאשרו רישום "ספר יוחסין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il