X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לוויתן מינקי נכנס לנמל חיפה
לווייתן שאורכו כשמונה מטרים נכנס לנמל חיפה; שוחה בשבועיים האחרונים בסמיכות לספינה טורקית; חוקרי המרכז לחקר יונקים ימיים מעריכים כי הלוויתן יעזוב מחר לים הפתוח; הנמל נסגר בשל אלפי סקרנים שביקשו לראות את היונק הנדיר
דולפינים בנמל חיפה [צילום: AP]

דייגים בנמל קישון הבחינו שוב בבוקר (שבת, 2.4.05) בלווייתן מסוג מינקי. הלוויתן שחה סמוך לספינה טורקית לה הוא מתלווה בשבועיים האחרונים.
יום קודם (ו') חששו במרכז לחקר יונקים, כי הלוויתן חולה וטבע בים, זאת משום שנראה רזה למדי. אולם כעת מעריכים שמצבו טוב והוא ייצא חזרה לים הפתוח יחד עם הספינה הטורקית. בצהרים (שבת) סגרו רשויות הנמל את המקום בשל אלפי סקרנים שביקשו לראות את היונק הנדיר.
לפני כעשרה ימים חילצו אנשי השיטור הימי בנמל חיפה להקה של כשלושים דולפינים שנכנסה לנמל. אנשי המכון לחקר יונקים והשוטרים הניחו רעשנים במים כדי להוביל את הדולפינים החוצה באמצעות אותות קול. ספינה אחרת של השיטור הימי יצאה לים הפתוח כדי לדאוג לכך שלהקה נוספת לא תגיע לנמל. אולם ספינה זו לא הצליחה למנוע את הגעת הלוויתן.
לוויתן מסוג מינק כמעט ולא נראה בישראל עד כה. בעבר אותרו שני מקרי הסתבכות וטביעה של גורים מזן זה ברשתות בעכו ובחיפה. משקלו ממוצע של לוויתן מסוג זה כתשעה טון, תוחלת חייו - 50 שנה.
לפני שנה נפלט לחוף סידני עלי שבהרצליה לוויתן חולה מאוד שמת לאחר זמן קצר. בניתוח שלאחר המוות התגלו בקיבתו של הלויתן 4.5 קילו של שקיות ניילון שהביאו כנראה למותו.
במרכז לחוקר יונקים ימיים מבקשים ממי שנתקל בלוויתן להחזיק אותו במקום ולהתקשר מיידית לביפר: 6106666 מנוי 43696.

תאריך:  02/04/2005   |   עודכן:  12/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אחרי שתי יממות של מתח הודיע הוותיקן רשמית על מותו; בשנת 2000 כתב יוחנן פאולוס השני בפתק שהטמין בכותל המערבי: "אנו מביעים צער עמוק על התנהגותם של אלה שבמהלך ההיסטוריה גרמו לבניך היהודים סבל ומבקשים את סליחתך"
מחלקה ראשונה
המכללה האקדמית יהודה ושומרון שבאריאל אירחה (29.3.05) את נשיא המדינה משה קצב; את הנשיא ליוו בביקורו הראשון במכללה פרופ' יובל נאמן (שר המדע לשעבר), פרופ' משה ארנס (יו"ר חבר הנאמנים של המכללה), יגאל כהן-אורגד (יו"ר הועד הפועל), פרופ' דן מאירשטיין (נשיא המכללה) ורון נחמן (ראש עיריית אריאל)
עומר כרמון
בלבנון גובר החשש מדחיית הבחירות לפרלמנט שתוכננו לסוף חודש מאי לאחר שראש הממשלה הזמני של לבנון, עומר כראמה, הודיע על משיכת התפטרותו והמשך מאמציו להקמת ממשלת אחדות; 7 פצועים בפיגוע רביעי נגד מטרות נוצריות; החמאס והחיזבאללה נשבעו "להמשיך בהתנגדות"
עומר כרמון
הנשיא הפלשתיני החליט לשים סוף לאי-הסדר בשטחי הרשות; "סבב המינויים - בשל השחיתות והירי על לשכת הנשיא שכוחות הביטחון לא עשו שום דבר כדי לסכלם"; אבו מאזן צפוי להכריז על צמצום מספר מנגנוני הביטחון ברשות; פעילים זועמים בגדודי חללי אל-אקצא מאיימים לחדש את הפיגועים נגד ישראל
עומר שיקלר
מדובר בהנפקה התאגידית הגדולה ביותר של אג"ח לציבור בישראל; אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי של פרטנר: זוהי הוכחה נוספת ליכולתנו ליצור ערך עבור בעלי המניות והאג"ח שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il