X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא קצב העניק תעודות הוקרה לנידוני קהיר; במצרים רואה בהם כמרגלים שתיכננו שורה של פיגועים; אריאל שרון לא השתתף בטקס; שליש הנשיא, שמעון חפץ: "נדרשו הסברים ואלה ניתנו, שתי המדינות היו אז במצב מלחמה"
▪  ▪  ▪
קצב, העניק תעודות הוקרה

שרון התחמק, הנשיא הכיר
יואב יצחק
ראש הממשלה אריאל שרון התחמק מלהכיר בנידוני קהיר מ"פרשת העסק הביש"; אולי חשש מתגובת הנשיא מובארק; מי שהרים את הכפפה הוא הנשיא משה קצב, אך זאת לאחר פניות מצד כמה גורמים, ובראשם העיתונאי אריה אבנרי
לרשימה המלאה

שגרירות ישראל במצרים נדרשה לתת הסברים בדבר טקס ההוקרה שנערך על-ידי נשיא המדינה, משה קצב, לנידוני קהיר מפרשת "העסק הביש" (1954). באותו מעמד ניתנה להם גם תעודת הערכה מידי הרמטכ"ל משה (בוגי) יעלון.
הטקס נערך ביום ד' (30.3.05), וזאת לאחר דחיות חוזרות ונשנות. ראש הממשלה אריאל שרון לא השתתף בטקס בבית הנשיא, לאחר שניסיונות לתאם עימו מועד כשלו פעם אחר פעם. כפי שחשפנו כאן, שרון התחמק גם מפניות ישירות אליו מצד גיבורי אותה פרשה, ששרדו, ואף מצאצאי אלה שהועלו לגרדום, ונמנע ממתן תעודת הכרה. ההנחה היא, כי שרון התחמק ממתן הכרה לנידוני קהיר, כדי להימנע ממצב שבו הוא יוצג כמי שמעניק תעודות הכרה/הוקרה למי שנתפסו בהכנת פיגועי טרור נגד מצרים.
נודע, כי עם היוודע הדבר במצרים, נקראה הממונה בשגרירות ישראל במצרים - שגרירות ישראל אינה מאויישת עתה בשגריר חדש - למתן הסברים במשרד החוץ המצרי. במצרים מתייחסים לכך בחומרה רבה, שכן לגישתם - נשיא המדינה מעניק הכרה לתישעה "מרגלים" שניסו לבצע ב-1954 שורה של פעולות חבלה במצרים.
בפגישה שהתקיימה הבהירה נציגת שגרירות ישראל, כי אין מדובר במתן לגיטימציה לפיגועים נגד מצרים, אלא בהכרה בכך שהם נשלחו על-ידי ישראל, בתקופה שבין ישראל לבין מצרים היה מצב מלחמה. כן נמסר למצרים, כי חלוף הזמן - למעלה מ-50 שנה, מצדיק התייחסות אחרת לאירועים שהתרחשו באותה תקופה.
שליש הנשיא, תת-אלוף (במיל.) שמעון חפץ, מסר בתגובה כי אכן נדרשו הסברים ואלה ניתנו למשרד החוץ במצרים.

תאריך:  02/04/2005   |   עודכן:  02/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
לווייתן שאורכו כשמונה מטרים נכנס לנמל חיפה; שוחה בשבועיים האחרונים בסמיכות לספינה טורקית; חוקרי המרכז לחקר יונקים ימיים מעריכים כי הלוויתן יעזוב מחר לים הפתוח; הנמל נסגר בשל אלפי סקרנים שביקשו לראות את היונק הנדיר
עומר כרמון
אחרי שתי יממות של מתח הודיע הוותיקן רשמית על מותו; בשנת 2000 כתב יוחנן פאולוס השני בפתק שהטמין בכותל המערבי: "אנו מביעים צער עמוק על התנהגותם של אלה שבמהלך ההיסטוריה גרמו לבניך היהודים סבל ומבקשים את סליחתך"
מחלקה ראשונה
המכללה האקדמית יהודה ושומרון שבאריאל אירחה (29.3.05) את נשיא המדינה משה קצב; את הנשיא ליוו בביקורו הראשון במכללה פרופ' יובל נאמן (שר המדע לשעבר), פרופ' משה ארנס (יו"ר חבר הנאמנים של המכללה), יגאל כהן-אורגד (יו"ר הועד הפועל), פרופ' דן מאירשטיין (נשיא המכללה) ורון נחמן (ראש עיריית אריאל)
עומר כרמון
בלבנון גובר החשש מדחיית הבחירות לפרלמנט שתוכננו לסוף חודש מאי לאחר שראש הממשלה הזמני של לבנון, עומר כראמה, הודיע על משיכת התפטרותו והמשך מאמציו להקמת ממשלת אחדות; 7 פצועים בפיגוע רביעי נגד מטרות נוצריות; החמאס והחיזבאללה נשבעו "להמשיך בהתנגדות"
עומר כרמון
הנשיא הפלשתיני החליט לשים סוף לאי-הסדר בשטחי הרשות; "סבב המינויים - בשל השחיתות והירי על לשכת הנשיא שכוחות הביטחון לא עשו שום דבר כדי לסכלם"; אבו מאזן צפוי להכריז על צמצום מספר מנגנוני הביטחון ברשות; פעילים זועמים בגדודי חללי אל-אקצא מאיימים לחדש את הפיגועים נגד ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il