X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כתב אישום הוגש במצרים נגד שלושה ממבצעי הפיגועים במלון הילטון-טאבה ובראס אל-שייטאן שבדרום סיני, בהם נרצחו 34 בני אדם, 13 מהם ישראלים; "מתכנני הפיגוע לא הצליחו להסתנן לישראל"
▪  ▪  ▪

העיתון המצרי, אל-אהראם, חשף (שבת, 2.4.05), את כתב האישום שהוגש נגד שלושה ממבצעי הפיגועים במלון הילטון-טאבה ובראס אל-שייטאן שבדרום סיני, בהם נרצחו 34 בני אדם, 13 מהם ישראלים.
התביעה המצרית טוענת כי הטרוריסטים שביצעו לפני כחצי שנה את פיגועי התופת, תיכננו תחילה לפגוע בישראלים בתוך שטחי הרשות הפלשתינית או בתוך הקו הירוק, אך לא הצליחו להסתנן לרצועת עזה ולכן החליטו לפגוע בישראלים המבקרים בדרום-סיני.
על-פי כתב האישום, מתכנני הפיגוע רכשו את חומרי הנפץ מבדואים תושבי סיני והטמינו אותם במקום מסתור במדבר. המסייעים להם גויסו באל-עריש שבצפון-סיני. נגד שניים מהם, שסייעו בהכנת חומרי הנפץ: מוחמד גאבר סבאח, ומוחמד עבדאללה רבעה, הוגש כעת כתב אישום.
כתב אישום נוסף הוגש נגד חשוד בתיכנון הפיגועים: מוחמד אחמד פלפיל, שעדיין לא נלכד ויישפט בהיעדרו.
כזכור, שבועיים לאחר הפיגועים טען משרד הפנים המצרי כי תשעה היו מעורבים. בראשם - הפלשתיני בעל העבר הפלילי, איאד סעיד צלאח שנהרג בפיגוע יחד עם סולימאן סאלח פלפיל. שני מעורבים נוספים בביצוע הפיגועים נהרגו בחודש פברואר בקרב יריות עם כוחות הביטחון המצריים.
האופוזיציה במצרים טוענת כי מצרים למעשה כבר פועלת בתקיפות רבה למניעת הברחות נשק מסיני לרצועת עזה. לטענתה, נעשה הדבר בשיתוף פעולה עם ישראל ובמסווה של מעצר מעורבים בפיגועי הטרור בדרום סיני.
בדוח שפורסם בידי ארגוני זכויות אדם בקהיר, נטען כי כ-2,500 מתושבי צפון סיני נעצרו מאז הפיגועים. קהיר הרשמית מכחישה וטוענת כי רק שלושה עצורים.
לטענת ארגוני זכויות האדם המצריים, "המשטרה עוצרת כל גבר עם זקן. הם מחפשים אנשים דתיים - דבר זה מנוגד לגרסה הרשמית של הממשלה. העצורים ששוחררו סיפרו שעברו עינויים אכזריים. כמה טענו כי אחד מחוקריהם לא היה מצרי ונראה בעל חזות ישראלית".
כידוע, רבים מתושבי אזור אל-עריש הינם פלשתינים אשר קרובי משפחתם מתגוררים ברצועת עזה. באזור זה שוררת מתיחות והתמרמרות רבה בשל הקיפוח ממנו סובל מחוז צפון סיני לעומת הדרום העשיר יחסית במשאבים.

תאריך:  02/04/2005   |   עודכן:  02/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בגרמניה נערכו בשבת שורת הפגנות ניאו-נאציות; אלפי שוטרים אבטחו את התהלוכות שגררו פי כמה וכמה מפגיני נגד מאשר מפגינים פשיסטיים
עומר כרמון
המזה"ת החדש - מאמר נדיר בעיתון ערבי: "כשיגיעו הישראלים, הם יוכלו לראות במו עיניהם כי אין זה טוב להישאר מבודדים"; המזה"ת הישן - אלפי מפגינים בקהיר קראו לגרש את השגריר הישראלי
עומר כרמון
משרד העבודה והתעסוקה הפיליפיני: עלייה של 83.3% בכניסה לישראל של מטפלים פיליפינים; מרבית המטפלים מגיעים לטאיוואן
עומר כרמון
המעצבת מנירה וירק חשפה את תצוגת הקיץ שלה: שילוב מרהיב של עבודות יד בשלל צבעים בסגנון עכשווי; "אני אוהבת את התצוגה, אני אוהבת צבעים"; "הצגנו חצאיות עבודת יד, היתה לנו תצוגת פנינים, הכל הלך נהדר"
יואב יצחק
הנשיא קצב העניק תעודות הוקרה לנידוני קהיר; במצרים רואה בהם כמרגלים שתיכננו שורה של פיגועים; אריאל שרון לא השתתף בטקס; שליש הנשיא, שמעון חפץ: "נדרשו הסברים ואלה ניתנו, שתי המדינות היו אז במצב מלחמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il