X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בישראל קיימים כבר זנים עמידים לאנטיביוטיקה; כל הפסקה או אי-השלמת הטיפול המלא עלולים לגרום לחידוש המחלה ולהמשך הפצת חיידקי השחפת; טיפול בלתי סדיר מביא להתפתחות זנים עמידים לתרופות וסיכון להפצתם
▪  ▪  ▪

לרגל יום השחפת העולמי, המחלקה לשחפת ואיידס מארגנת, בשיתוף מספר גורמים, אירועים ארציים למען הרחבת המודעות וההכשרה המקצועית בתחום השחפת.
הדוח לשנת 2004 כולל כ-470 חולים חדשים (שיעור של 7.3 ל-100,000 נפש), לעומת 529 חולים אשר התגלו בשנת 2003 (שיעור של 7.9 ל-100,000 נפש).
בשנים האחרונות, למרות אחוז גבוה של חולים המסיימים את הטיפול בהצלחה (כ-85%), ישנה התמודדות מתמדת עם אוכלוסיות ייחודיות הסובלות מקשיים חברתיים ורפואיים המקשים על טיפולם. השנה הוחלט במחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות להתמקד בהתמודדות עם אוכלוסיות אלו.
הפעילות הארצית כוללת בין היתר, יום עיון ארצי ושיתוף פעולה במחקרים עם גורמים בינלאומיים ובמיוחד עם ירדן.
הכנס השנתי אשר יתקיים היום אורגן בשיתוף הליגה למניעת מחלות ריאה בישראל והליגה למניעת מחלות ריאה בת"א. הכנס, שיתקיים בבית סוראסקי במרכז הרפואי תל השומר, מיועד לקהילה המקצועית ויתמקד בדרכי ההתמודדות עם חולי שחפת בעלי מורכבויות רפואיות ו/או חברתיות.
כמו כן, יוצגו בכנס תוכניות למחקר משותף עם ירדן ולכן, אורח הכבוד ביום זה יהיה ד"ר ח. אבו רומיין, מנהל התוכנית הלאומית לבקרה על השחפת במשרד הבריאות הירדני.
רקע על המחלה:
ב-24 במרס 1882, הודיע ד"ר רוברט קוך (.Dr .R Koch) על גילוי החיידק הגורם למחלת השחפת (Tuberculosis Mycobacterium). המחלה גרמה בתקופה ההיא למות אחד מכל שבעה אנשים באירופה ובאמריקה.
למרות התקוות הגדולות שליוו את גילוי החיידק, מתו משחפת מאז ועד היום לפחות עוד 200 מיליון בני אדם בעולם. שחפת היא עדיין המחלה המידבקת הראשונה בשכיחותה הגורמת למוות בעולם (כ-2 מיליון מקרי מוות מדי שנה). משנות ה-80 אנחנו עדים לעליה בתחלואה בשחפת במדינות מפותחות ובשאר העולם. בשנים האחרונות מעריכים כי קיימים כ-9 מיליון מקרים חדשים בכל שנה.
ב-1993 הכריז ארגון הבריאות העולמי בפעם היחידה בתולדותיו על מחלת השחפת כעל מצב חירום עולמי (Emergency Global).
מטרות הארגון הן לאתר 70% מהמקרים החדשים ולרפא 85% מאותם מקרים חדשים.
בארץ, כמו בעולם, מתייחסים בכובד ראש למגמות אלה. עקב העליה בשיעור השחפת בארץ, ב-1996, שר הבריאות, בהסתמכות על פקודת בריאות העם (1940), הגדיר את השחפת לפי לשון החוק "כמחלה מידבקת מסוכנת" ומשנת 1997 פועלת בישראל, התוכנית הלאומית למיגור השחפת המתבצעת בשיתוף פעולה עם כל ארבע קופות החולים.
מידע על מאפייני המחלה ניתן לקבל באתר המחלקה לשחפת ואיידס.
על-מנת להגיע לריפוי מלא, יש צורך בנטילה סדירה ומלאה של מספר תרופות אנטיביוטיות במשך לפחות 6 חודשים. טיפול כזה יביא לריפוי מלא ביותר מ-90% מהחולים. יש לציין, כי בעידן שלפני הטיפול האנטיביוטי, כמחצית החולים בשחפת מתו ממנה.
כל הפסקה או אי-השלמת הטיפול המלא עלולים לגרום לחידוש המחלה ולהמשך הפצת חיידקי השחפת. טיפול בלתי סדיר מביא להתפתחות זנים עמידים לתרופות וסיכון להפצתם.
בישראל קיימים כבר זנים עמידים לאנטיביוטיקה, ועל-מנת להבטיח את השלמת הטיפול אצל החולה והענות טובה, השיטה המועדפת והמומלצת על-ידי ארגונים בין לאומיים והמאומצת על-ידי משרד הבריאות היא שיטת טיפול שנקראת בהשגחה ישירה (DOTS). התוכנית מאפשרת טיפול בהשגחה ישירה בכל החולים בישראל.
על-מנת להבטיח מיומנות בטיפול ולאפשר ריכוז משאבים, נקבעו תשעה מרכזים לאבחון וטיפול בשחפת (מלש"חים). בנוסף, שתי מחלקות ארציות הוכשרו לאשפוז חולי שחפת: בי"ח שמואל הרופא בבאר-יעקב ובי"ח זיו בצפת.
כל הבדיקות המעבדתיות מתבצעות בשתי מעבדות שירות, העלויות הנוספות הכרוכות במתן טיפול בהשגחה ישירה, כלולות בתמחור הטיפול בשחפת. לכן, כל מלש"ח יכול וצריך לדאוג לסידורים נאותים, לפי נוחיות החולה ואפשרויותיו, על-מנת לקבל
טיפול באמצעות משגיח. כל הפעילויות הנ"ל מבוקרות על-ידי לשכות הבריאות בארץ.

תאריך:  04/04/2005   |   עודכן:  04/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ג'קסון דיבר בטלפון מחוותו 'נברלנד'; הוא אמר למעריציו כי אם יכל, היה עמם במלון רדיסון, שם שכרו אולם וקיימו אירוע מיוחד בתשלום, לתמיכה בזמר הפופ
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
אדם דקר שמונה תלמידים בבית ספר בבייג'ין וקפץ מהקומה השלישית; התלמידים נפצעו והתוקף נשאר בחיים - ונעצר
יפעת גדות
לוחם למען זכויות האדם; נאומו "יש לי חלום" הפך לאחד הנאומים המפורסמים בעולם
ענבל אביב
הרבנים דוד דרוקמן ושלום וולפא פרסמו כרוז הקורא: "בואו בעקבותינו ומלאו את בתי הסוהר שהכינה עבורנו ממשלת הזדון... עיני כל ישראל אלינו עתה. זוהי הדרך היחידה לעצור את תהליך ההתאבדות"
עומר כרמון
אלפי מפגינים סינים הרסו שלטי פרסומת של מוצרים יפניים וניסו לפרוץ לסופרמרקט יפני במהלך הפגנה סוערת נגד כוונתה של יפן להתמודד על מושב קבע במועצת הביטחון; גם דרום קוריאה מתנגדת וזועמת על שיכתוב ספרי ההיסטוריה ביפן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il