X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההחתמה נעשתה בתום הפגנת המגדלים מול משרד החקלאות בדרישה לזרז הכנת התקנות שיאפשרו המשך פיטום האווזים בישראל
▪  ▪  ▪

כ-250 מגדלים ועובדים בענף האווזים, מתוך 600 המתפרנסים מהענף, הפגינו אמש (א', 3.4.05) מול משרד החקלאות בבית דגן. בהפגנה, שהתקיימה תחת הכותרת: "רוצים לעבוד", תבעו המגדלים ממשרד החקלאות לזרז את הכנת התקנות שיאפשרו המשך פיטום האווזים בישראל תוך עמידה בדרישות בג"צ בתחום צער בעלי חיים.
בתום ההפגנה חתמו המגדלים על אמנה שבה הם מתחייבים לקחת על עצמם נהלי עבודה מחמירים על-מנת להקל על האווזים בעת ביצוע הפיטום.
מזכיר ארגון מגדלי האווזים, חי בנימיני, אמר שמאז יום שישי נוצר "ריק משפטי" מאחר ונקבע שלא ניתן לפטם אווזים ע-פי התקנות הישנות, אך לא נקבעו תקנות חלופיות. מאחר ומאות אלפי אווזים נמצאים בשלבים שונים של הגידול ולמגדלים לא ניתן שום פתרון, יזם הארגון את הכנת האמנה המשלבת בתוכה את מסקנות המחקרים האחרונים שנערכו בארץ ובעולם לגבי מציאת דרכים להקל על האווזים.
בנימיני הדגיש שהאמנה היא פתרון ביניים זמני שיאפשר לענף האווזים להוסיף ולהתקיים עד לסיום תוכנית המחקר והניסויים הנערכים על-ידי משרד החקלאות ואימוץ תקנות קבע לפיטום האווזים בישראל.
במהלך ההפגנה פיזרו מגדלי האווזים נוצות אווז על הרחבה במשרד החקלאות אך הם נמנעו מלהתעמת עם השוטרים אשר מנעו מהם את הכניסה לתוך המשרד.
החלטת בג"צ
שופטי בג"צ, אשר גרוניס, דורית בייניש ומרים נאור, דחו בסוף החודש שעבר (31.3.05) את בקשת משרד החקלאות לדחות בשנה את כניסתו לתוקף של פסק הדין האוסר פיטום אווזים. פסק-הדין, שהתקבל באוגוסט 2003, קבע תקופת מעבר בת שנה וחצי (עד 31 במרס 2005) שבה יוכלו מפטמי האווזים ומשרד החקלאות להתארגן לסגירת הענף, ובמהלכה לא יינקטו צעדים משפטיים נגד מפטמי אווזים, למרות שהפיטום הוכר כעבירת התעללות המנוגדת לחוק צער בעלי-חיים.
בבקשת הדחייה ביקש משרד החקלאות עוד שלוש שנים שיוקדשו לניסויים, כדי לנסות ולמצוא טכניקות פיטום המקטינות את סבל האווזים - למרות תמימות דעים בינלאומית בקרב מדענים ומומחי רווחה, שהדבר אינו אפשרי: לא ניתן לנפח כבד של אווז לממדים עצומים מבלי לגרום לו סבל.
ועדת החינוך של הכנסת, שאחראית על חוק צער בעלי-חיים, הבהירה למשרד החקלאות שעל הפיטום להיפסק במועד שקבע בג"צ, ובדיונה האחרון (3.1.2005) אף דחתה את בקשת משרד החקלאות להאריך את התקנות המאפשרות פיטום אווזים. "משתוקפן של התקנות לא הוארך אין בידי בית-המשפט להאריך את מועד ההשעיה".
בעקבות החלטת בג"צ מסרה דוברת "אנונימוס", רעות הורן: "אחרי שנים של סחבת - מגיעה ההתעללות באווזים לקצה. לא עוד העלטה כפויה שגורמת מחלה חמורה וגסיסה ממושכת. למרבה הצער, משרד החקלאות לא נערך - כפי שהתבקש על-ידי ועדת החינוך ובג"צ - לסייע למפטמים בהסבה מקצועית ובסגירת הענף.
במקביל להיערכות כזאת, על משרד החקלאות ועל המשטרה לאכוף את החלטת בג"צ ולוודא ששום אווז לא יפוטם עוד בישראל. במקביל נערכת אנונימוס לסייע לרשויות האכיפה באמצעות מבצע תיעוד נרחב לצורך איתור הפרות החוק ב-24 המפטמות הקיימות בישראל...".

תאריך:  04/04/2005   |   עודכן:  04/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
שרון ייפגש עם המתנחלים; ח"כ אריאל: שרון מבצע את חיבוק הדב; לפיד: להרוס רק בתי כנסת, לא בתי מגורים; שרון מגלה: מתקיימים מגעים לשחרור אסירים ירדנים ועוד 400 פלשתינים שאין להם "דם על הידיים"
מחלקה ראשונה
השיפור נוצר גם נוכח הרגיעה הביטחונית, ההתאוששות בענפי הטכנולוגיה העילית והגידול בסחר העולמי
הדר פרבר ואיי.פי
עד כה דווח על ארבעה פצועים, יממה לאחר הפיגוע בפרובינציה סמוכה אמש, בו נהרגו 2 בני אדם ונפצעו עשרות
הדר פרבר
לרגל פרק 20 שבעונה השנייה של הסדרה: ספיישל פנטזיה: מדונה
הדר פרבר
אחרון השחקנים המקוריים של הסדרה עוזב לאחר 11 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il