X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוגלות לסוגיהן השונים הן תוכנות זעירות המתקינות את עצמן על מחשבו של המשתמש, תוך כדי גלישה ברשת האינטרנט, או מרמות את הגולש, וגורמות לו להתקינן על-גבי המחשב; למרות הסכנות הרבות והפגיעה בפרטיות ובביטחון האישי הנגרמים על-ידי רוגלות מסוגים שונים כמחצית מכלל המשתמשים הביתיים כלל אינם מודעים לנושא זה ולבעייתיות הכרוכה בו
▪  ▪  ▪

למרות הסכנות הרבות והפגיעה בפרטיות ובביטחון האישי, הנגרמים על-ידי רוגלות מסוגים שונים (spyware ו-adware), כמחצית מכלל המשתמשים הביתיים כלל אינם מודעים לנושא זה ולבעייתיות הכרוכה בה. כך עולה במחקר מקיף שערכה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', בקרב אלפי בתי-אב בצפון אמריקה.
תוצאות המחקר מלמדות, כי גם בקרב אלה שכן מודעים לסכנות הטמונות ברוגלות, יש רבים שאינם טורחים להגן על עצמם מפניה, או מגינים על עצמם בצורה בלתי מספיקה.
רוגלות לסוגיהן השונים הן תוכנות זעירות המתקינות את עצמן על מחשבו של המשתמש, תוך כדי גלישה ברשת האינטרנט, או מרמות את הגולש, וגורמות לו להתקינן על-גבי המחשב. התוכנות הללו עוקבות אחר פעולותיו והרגלי הגלישה של המשתמש, ומדווחות על פעולות המשתמש לחברות מסחריות שונות; חוטפות ומשנות את עמוד הבית בדפדפן האינטרנט; ולעיתים אף משנות קבצים חשובים של מערכת ההפעלה המותקנת במחשב, כדי למנוע את הסרת הרוגלות.
המחקר של פורסטר מגלה, כי למרות הסכנות הטמונות בתופעה, ורבות שנכתב עליה, רק כ-55% מהצרכנים יודעים מהי רוגלה, ו-28% נוספים שמעו על המושג, אך אינם יודעים על מה מדובר.
בחלוקה פנימית בקרב בתי-האב, נמצא כי אחוז המודעות לרוגלות גבוה יותר בקרב צרכנים הגולשים באינטרנט מהיר; אולם גם בקרב הגולשים באינטרנט מהיר, קיימים כמעט 40% שאינם יודעים בדיוק על מה מדובר, או שמעולם לא שמעו על המושג רוגלה.
בהשוואה לחוסר המודעות היחסי לבעיית הרוגלות, צרכנים כן מתגוננים כנגד תופעת הווירוסים, המוכרת היטב לרובם, ולמעלה מ- 90% מהצרכנים במחקר ציינו, כי הם משתמשים בתוכנת אנטי-וירוס.
נתון מעניין עוד יותר העולה מהמחקר הוא, כי גם אם למעלה ממחצית מהצרכנים מודעים לבעיית הרוגלות, הרי 47% מהם לא משתמשים בכל תוכנה שהיא להתגוננות מפני רוגלות. בקרב יתר הצרכנים, רק 40% מריצים תוכנה לסריקת המחשב כנגד רוגלות בתדירות העולה על אחת לחודש, בעוד 13% הנותרים שאצלם מותקנות התוכנות, לא עושים אפילו את זה. המצב מעט טוב יותר בבתים בהם מותקן אינטרנט מהיר - 53% מהם מריצים את התוכנה לסריקת המחשב, בתדירות העולה על אחת לחודש.
פורסטר מציינת, כי אחד הדברים החשובים שנראו במחקר, הוא כי קיימת שונות גדולה בין צרכנים המחוברים לספקי אינטרנט שונים. חברת המחקר מציינת, כי קיימים ספקי אינטרנט, הדואגים להסביר ללקוחותיהם את הבעייתיות הקיימת בתופעת הרוגלות ולהעלות את המודעות לסכנה; אחוז ההתגוננות בקרב צרכני החברות הדואגות להעלאת המודעות של לקוחותיהן גבוה בעשרות אחוזים, לעומת ספקי אינטרנט המקפידים פחות על יצירת מודעות בקרב הגולשים שלהם.
אודות פורסטר ריסרץ'
פורסטר ריסרץ' מזהה ומנתחת מגמות בתחום הטכנולוגיה, ואת השפעתן על ארגונים ועסקים. פורסטר מספקת לארגונים ולעסקים מחקר מעמיק והכוונה אובייקטיבית, המבוססים על מחקרי וסקרי שוק מקיפים, הנערכים על-ידי החברה.
השירותים שמספקת פורסטר מסייעים ללקוחותיה בארץ ובעולם להבין כיצד משפיעים שינויים טכנולוגיים על לקוחותיהם, על האסטרטגיה הארגונית ועל השקעותיהם בטכנולוגיה, ואלה מסייעים לארגונים לשגשג באמצעות השימוש בטכנולוגיה.
פורסטר נוסדה בשנת 1983, ומרכזה בקיימברידג' שבמסצ'וסטס. בתחילת 2003 רכשה פורסטר את גיגה אינפורמיישן גרופ, ובעקבות הרכישה החלה לפעול באופן ישיר גם בישראל, באמצעות חברה-בת הנמצאת בבעלותה המלאה, אשר היתה קודם לכן הסניף הישראלי של גיגה.

תאריך:  04/04/2005   |   עודכן:  04/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
היוצרים ינסו להעביר בדרכים שונות את סיפורם של העובדים הזרים בישראל 2005
ארי סירקין
התנועה למען איכות השלטון עתרה לבג"צ לביטול התיקון בחוקת הליכוד לפיו ח"כ מטעם הליכוד שיצביע בעד הצעת החוק לפתיחת הפריימריס לא יוכל עוד להיכלל ברשימת המפלגה בבחירות הבאות
מחלקה ראשונה
הנתונים המעודדים של החודשים הראשונים של שנת 2005 עשויים להוביל לפריצת דרך ולביסוס מעמדו של הענף בארץ ובעולם
יואב יצחק
ד"ר שפירא הרצה בכנס בנקאות, פיננסים, ביטוח ושוק ההון; מגלה כי בשל סיבות שונות, ובהן הרגולציה המוגזמת לטענתו, לאומי מחפש בחו"ל מקורות צמיחה
ארי סירקין
אגוד הבנקים השיב להודעת השביתה בענף הבנקאות מיום 29.3.05 וטוען כי הבנקים מתנגדים בכל תוקף ליישום המלצות דוח וועדת בכר, שהוא העילה לשביתה; הבנקים טוענים גם כי האיגוד עצמו אף נקט בצעדים שונים על-מנת לנסות לשנות את ההמלצות ואת יישומן, והכל על-מנת להבטיח את האינטרסים הלגיטימיים של חבריו ועובדיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il