X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשעות הבוקר הגיע חבר הקבוצה לבקו"ם לצורך גיוס; הוא סרב להתגייס והוא ממתין למשפט; ביום רביעי יתייצב בבקו"ם חבר נוסף בקבוצה; אנשי מסרבים לסרבנות הגישו היום לסגן שר הביטחון מכתב המתנגד לסרבנות
▪  ▪  ▪

פעילי מכתב השמיניסטים מתכוונים ללוות את הסרבן אלכס קון לבקו"ם, ביום שני (4.4.2005). בכוונתו להודיע לשלטונות הצבא במהלך גיוסו כי הוא "מסרב להתגייס לצבא הכיבוש", כדבריו.
לטענתו, הוא סרבן מצפון. אלכס יצטרף אל הסרבן הכלוא אייל ברמי, ואליהם יצטרפו בקרוב סרבנים נוספים כגון מישה הדר ויהל אביגור.
בשעות הבוקר, הגיע קון ללשכת הגיוס בתל-השומר. דווח, כי בכוונת צה"ל לגייסו ליחידה קרבית. נמסר, כי קון הכריז בבקו"ם כי אינו מוכן "לשרת את מדיניות הכיבוש והדיכוי המחריבה את החברה הישראלית והפלשתינית כאחת" והוא ממתין להישפט בפני קצין שיפוט. את קון ליוו עשרות בני נוער נוספים, פעילי "מכתב השמיניסטים" "אשר תומכים בסירובו המצפוני ובנכונותו להתנגד לעוולות הנעשות סביבנו", נמסר מחברי הקבוצה.
הם מציינים, כי תאריך הגיוס של קון, אשר היה קבוע ללפני כשבועיים יחד עם הסרבן אייל ברמי, נדחה ברגע האחרון בתור פעולה שאותה מכנים "השמינסטים" כפעולת "הפרד ומשול". אלכס ואייל הם הראשונים מחתומי "מכתב השמיניסטים" אשר מממשים את סירובם.
ל-Nfc נמסר, כי ביום רביעי הקרוב ילוו פעילי הקבוצה סרבן מצפון נוסף, מישה הדר, אל הבקו"ם, שם אף הוא יכריז על סירובו להתגייס לצה"ל. עומרי עברון, סיפר, כי בעתיד יצטרפו אל חבריהם היושבים בכלא סרבני מצפון נוספים.
לדברי אנשי הקבוצה, מאז יציאתם לתקשורת, הצטרפו למאבק "השמיניסטים" עשרות בני נוער נוספים.
לעומת זאת, נציגיהם של כ-700 תלמידים מאזור עפולה והעמקים הגישו היום לסגן שר הביטחון, זאב בוים מכתב בו הם קוראים לבני הנוער ברחבי הארץ שלא לסרב להתגייס ומכנים את הסרבנות "בגידה".
המכתב ששיגרו נכתב בתגובה למכתב השמיניסטים "סרבני הכיבוש". סגן שר הביטחון ברך את התלמידים על היוזמה והזהיר כי אם הסרבנות תתפוס אחיזה אצל הציבור הצעיר ניתן יהיה לומר שלום לצה"ל וכי יש להלחם בתופעת הסרבנות הן מימין והן משמאל.

תאריך:  04/04/2005   |   עודכן:  01/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שר הפנים: "יש ציבור גדול שחי בישראל ולא יכול להתחתן בה, אינני רואה סיבה שלא לאפשר את החזרת הנוהל של הנישואים הקונסולריים, שהיה קיים במשך עשרות שנים, עד שהופסק לפני כ-10 שנים"
יואב יצחק
הירידה ביבוא מכוניות - בעיקר בשל השינויים בשערי המטבעות; ההכנסות ממיסים גדלו במרס ל-13.9 מיליארד ש"ח לעומת 13.3 מיליארד במרס 2004
מירב לוי
שלושת הישובים - שלומית, חלוצית1 וחלוצית4 בעלי יכולת קליטה של 2,100 משפחות יוקמו בסיוע ובליווי של תנועת האיחוד החקלאי; הקמת היישובים זורזה על-מנת לסייע בקליטת מתיישבים חדשים לאחר יישום ההינתקות
מחלקה ראשונה
היקף העסקה מוערך ב-10 מיליון שקל; המערכת מפותחת בסביבת .NET של מיקרוסופט
עומר שיקלר
צה"ל יפעיל את מערכת ה'משואה' אשר תספק לדרגי השטח תמונת מצב משותפת על המתרחש; המערכת מספקת מידע מיידי ובזמן אמת על תנועת הכוחות; תא"ל זו-ארץ: מדובר במהפכה של ממש, אשר תסייע לתוכניות הפיקוד והשליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il