X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומר הרב הראשי לישראל והראשל"צ הגר"ש, שלמה עמאר ל"קו עיתונות דתית"; הרב מצגר: בג"צ לא פסק את הפסיקה האחרונה בעניין; לפיד: עד היום התקיימה משטרת פריג'דר; ח"כ ישי: בג"צ מתיר קפיצות עוואנטה
▪  ▪  ▪

"מותר להעסיק גר רפורמי או קונסרבטיבי כגוי של שבת. הוא גוי לכל דבר. שום חוק, שום פסק בג"צ ושום רוב בכנסת, לא יכולים לחייב אותנו לקבל גויים כיהודים. אם התורה לא מקבלת אותם, הם גויים לכל דבר".
כך אומר (יום ד', 6.4.05) הרב הראשי לישראל והראשל"צ הגר"ש שלמה עמאר ל"קו עיתונות דתית" בתגובה לפסיקת בג"צ אשר הכיר ב"גיורי הקפיצה" הרפורמים והקונסרבטיבים [ראו קישור].
בדיון שהתקיים השבוע בבית הרבנות הראשית, קרא הרב עמאר לחברי הכנסת החרדים לעשות יותר בכל הקשור להגנה על כבוד הרבנות והרבנים בכנסת. כן קרא להם להתקומם נגד הביטוי 'זרמים ביהדות'. "יש רק יהדות אחת", אמר הרב עמאר, "וכל השאר הם זרמי מים זדונים ורעים הבאים לכלותנו".
"עלינו להימנע ככל האפשר מפתיחת ספרי יוחסין, שכן הדבר מסוכן יותר מההינתקות. זה יגרום לפילוג בעם. יהיו כאן שני עמים שלא יתחתנו אחד עם השני... רוב הציבור אינו רוצה בהכרה בגיור זה, ועלינו לנסות לשכנע את חברי הכנסת האחרים ובסייעתא דשמייא נצליח".
הרב הראשי האשכנזי לישראל, יונה מצגר אמר כי טובי משפטנים ובהם עו"ד גנסין ועו"ד ינון, נאבקו תקופה ארוכה בבית המשפט העליון נגד המגמה להכיר בגיורי הקפיצה, והביע חשש ששופטי בג"צ ינסו לנגוס בחוקי הנישואין והגירושין, שכיום נתונים למרות ההלכה. "בג"צ לא פסק את הפסיקה האחרונה בעניין", אמר הרב מצגר.
ישי: בג"צ מתיר קפיצת עוואנטה
יו"ר תנועת ש"ס, ח"כ אלי ישי הודיע כי מיד בפתח מושב הקיץ תוגש הצעת חוק שתקבע כי הגיור יתקיים על-פי הרבנות הראשית בלבד. לטענתו, הדיון היום אינו בסוגייה הדתית או החילונית, "70% מאזרחי ישראל חוששים מהפסיקה. ההחלטה היא אומללה, הרת אסון ומסכנת את ביטחון המדינה", אמר ישי.
"אני מפנה את כל העם ואת חברי הבית לקרוא את חוות הדעת של שופטי המיעוט. אם אני מבקש לבנות בנין אני פונה למהנדס הטוב ביותר, אם אני חולה, אני ניגש לרופא הטוב ביותר. אם אני רוצה להצטרף לעם היהודי - אני פונה לדיין הטוב ביותר, והוא הדיין האורתודוכסי".
"אם אנו רוצים לאפשר לו לגבות את עם ישראל ולשקר את העם ולתת לזה הכשר, זה יהיה אסון לעם היהודי. בעזרת ה' עם ישראל ינצח וגם הערב רב שפה לא יצלח בהחלטה אומללה זו. הגיור בקפיצה הוא גיור עוואנטה. אין זרמים ביהדות, הזרמים הם מים עכורים שנלחמים ביהדות".
שר הפנים, אופיר פינס, הזהיר מפני חקיקה עוקפת בג"צ וקרא שלא ליזום יוזמות שכאלו, "העשויות ליצור מחלוקות ולערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית", לדבריו. עוד הוא אמר: "אסור להעמיד את הדת היהודית מול הלאומיות היהודית. יש לנו עניין לבסס במדינת ישראל את הרוב היהודי ולא יהיה נכון להציב את הדת היהודית מול האינטרס היהודי הברור הזה".
לפיד: עד היום היתה משטרת פריג'דר
יו"ר שינוי, ח"כ יוסף (טומי) לפיד אמר היום, כי "עד היום התנהלה מדיניות פריג'דר. פסיקת בג"צ בנושא הגיור הרפורמי תשמש כבלנס לטרור הדתי של החרדים. עד היום, שבאו לגייר, התחילו עם הפריג'דר. אמרו בואו נבדוק מה יש לו בפריג'דר, ואז נחליט אם הוא ראוי לגיור. מה זה? משטרת פריג'דר".
"כל אחד מהם [המגוירים הרפורמים], יודע לדבר עברית יותר טוב ממך, ח"כ אלי ישי. אתם נולדתם יהודים. הם בחרו להיות יהודים. הם למדו שנה ויודעים יותר ממה שאתם יודעים. הדברים האלה שאתה אומר נועדו בשביל שלוש שורות ב'יתד נאמן', אז אתה יכול לשלוח את זה לעיתון".
"איזה נזק אתם גורמים ליהדות ולאמונה היהודית", הוסיף לפיד, "אתם עוסקים במעשה רע כל כך שאין לכם מושג. כשהייתי נער, הייתי מוקף יהודים שביקשו להתקרב לגויים כדי להציל את חייהם והגויים לא נתנו להם. לא חשבתי שיגיע היום שבישראל לא יתנו ליהודים להיות יהודים".
"... אצלינו, רב הוא לא רב לפי חוק אם הוא לא חרדי או אורתודוכסי. זו אפליה הפוגעת בחופש האדם. על-ידי הניסיונות שלכם להגביל את האדם אתם משתמשים בנישואיים האבסורדים בישראל. אנחנו נעביר בכנסת הזו את חוק ברית הזוגיות".
קודם לכן נפגשו לפיד ויו"ר סיעת שינוי, ח"כ רשף חן, עם הגרים הרפורמים בכנסת. לפיד בירך בחום את המתגיירים ואמר להם, זהו ניצחון גדול של הדת מול תחנות החושך שמנסות לטחון עד דק את המשמעות של להיות יהודי. הניצחון שלכם הוא חשוב ומוכיח שמי שרוצה להיות יהודי באמצעות הרפורמים והקונסרבטיבים, יכול להפוך ליהודי. עד היום היה כתם על המדינה".
ח"כ רומן ברונפמן מיח"ד, אמר בדיון, "החרדים מפחדים לאבד את השליטה הפוליטית ולכן נרתעים מלהכיר בשינויים ברוח הזמן ומשמרים בקנאות את המונופול האורתודוכסי. אם המדינה תמשיך לסגור את הדלת בפני יהדות העולם, היא תחדל להתקיים".

תאריך:  06/04/2005   |   עודכן:  06/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
במשך מספר שבועות נפרצו עשרות דירות באזור השפלה; המשטרה מייחסת את המעשים לנער בן 17 מראשון לציון שנתפס הלילה במקרה
שלומי דיאז
בני הזוג כלאו את המחזר במכונית ודרשו 50 אלף שקלים פיצוי על כך שניסה "להתחיל" עם האישה
הדר פרבר
כל מה שימצא הצוות יחולק בין אוסטריה לבין ארה"ב אלא אם כן יימצא בעליו החוקיים
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שפורסם ב-Lancet; גילוי המוטציה בגן עשוי להוביל לפיתוח בדיקה לזיהוי מוקדם של המחלה; מוטציה של הגן LRRK2 מופיעה אצל לפחות אחד מ-60 חולים בפרקינסון; אצל 34 מתוך 767 חולי פרקינסון, התגלה לפחות עותק אחד של המוטציה הגנטית
הדר פרבר
אחת מעוזרות הבית בחווה העידה כי ראתה את הזמר מתקלח עם ילד כבן שמונה; "תחילה חשבתי שהם משחקים באמבטיה או בג'קוזי או בחוץ בגן שלו, ונכנסתי - והם היו במקלחת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il