X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמדת המדינה הוגש בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון; הודיעה כי על חברת OPC לקיים את המכרז לתחנת הכוח במישור רותם על-פי המחיר המקורי; במרכז העתירה שהוגשה עומדת הטבה בשווי של כ-130 מליון ש"ח אשר עתידה לקבל חברת O.P.C מהקופה הציבורית, בשל טעות טכנית שנפלה בהחלטת וועדת המכרזים שדנה בהצעתה של החברה להקמת תחנת הכח במישור רותם
▪  ▪  ▪

הפרקליטות, בשם המדינה כמשיבה, יוצאת נגד משפחת עופר: בתשובה לבית המשפט העליון אותה הגישה בתגובה לעתירת התנועה למען איכות השלטון (14.3.05), פועלת המדינה לתקן את הטעות בגובה 130 מיליון ש"ח, ודורשת מחברת OPC לקיים את המכרז לתחנת הכוח במישור רותם על-פי המחיר המקורי.
במרכז העתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ונילי אבן חן, עומדת קובלנתם נגד הטבה בשווי של כ-130 מליון ש"ח אשר עתידה לקבל חברת O.P.C שבבעלות האחים עופר, מהקופה הציבורית, בשל טעות טכנית שנפלה בהחלטת ועדת המכרזים שדנה בהצעתה של החברה להקמת תחנת כח במישור רותם.
לטענת התנועה, כל הגורמים המוסמכים מטעם המדינה מודים בקיומה של הטעות הקשה. טעות זו, שמחירה הכבד נתגלתה ימים ספורים לאחר שהודיעה ועדת המכרזים לחברה על זכייתה במכרז, נמסרה לחברה הזוכה. אולם חרף ההכרה הברורה בטעות, נמנעו כל הגורמים המוסמכים עד כה להודיע לחברה על תיקון הטעות הנ"ל. כך גם נמנעו ראש הממשלה, שר האוצר, שר התשתיות והיוה"מש מלהודיע לחברה כי יפעלו לביטול ההתקשרות עימה מכח החלטת ועדת המכרזים אשר בטעות יסודה, במידה ותסרב קבוצת עופר לוותר מה שהוחלט עליו בטעות.
בעתירה נטען, כי הימנעותה של המדינה מלתקן את הטעות שנפלה והעברת כ-130 מליון שקל לגורם פרטי בכוח טעות זו, אשר נתגלתה בינתיים, ימים ספורים לאחר ההודעה שנמסרה לחברה על זכייתה במכרז, מנוגדת ניגוד גמור לחוק ניהול נכסי המדינה, לתקנת הציבור ולחובת המשיבים, כנאמני הציבור על נכסיו וכספו, לפעול למען לא תיפגע הקופה הציבורית בלא הצדקה ותוך הטבה עם בעלי הון.
התנועה דרשה בעתירתה, כי יוצאו צווים על תנאי שיורו לראש הממשלה, שר האוצר, שר התשתיות והיוהמ"ש לנמק מדוע לא יפעלו לתיקון הטעות בשעה שהימנעותם מלעשות כך לוקה בחוסר סבירות קיצוני ומנוגד לחובתם לפעול כנאמני הציבור על כספו. לטענת העותרת, הצו נדרש בשל העובדה שטעות זו פרושה הטבה לחברה פרטית בבעלות משפחת עופר המצטרפת, כדבריה "לשורה של "מתנות" והטבות נוספות בהיקף של מיליוני שקלים שקיבלה משפחת עופר בשנים האחרונות במסגרת הליכים בהם הועברו לידיה נכסי המדינה בבתי הזיקוק ובחברת צים. הצטרפות כל הפרשות יחד, מעצימות את חומרתה של כל אחת מהן, ויש בכך להעיד על משוא-פנים שיטתי בו נוהגת המדינה כלפי האחים עופר".
עתה, כאמור, נמסר עי המדינה לבג"צ, כי היא הודיעה לחברת OPC לאחר הגשת הבג"צ, כי המכרז על תחנת הכוח במישור רותם צריך להתקיים כאילו לא נפלה בו טעות, ע"פ המחיר שסוכם. זאת, כאמור, בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון בעניין הטעות בשווי 130 מיליון ש"ח בהחלטת ועדת המכרזים.
כפי שנמסר מהתנועה, המדינה פנתה למנכ"ל OPC בבקשה לאשר עד ה- 13.4.05, כי OPC תקיים את המכרז לפי המחיר המקורי ללא הטעות, ועד אז דרשה ממנו שלא לפעול בהתאם לזכייה במכרז.
במכתב שנשלח ע"י משרד האוצר והמשרד לתשתיות לאומיות אל גיורא אלמוגי, מנהל OPC רותם בע"מ, נכתב כי "כל פעולה שלכם המתבססת על הודעת הזכייה, הינה על אחריותכם בלבד".
בג"צ 2532/05]

תאריך:  07/04/2005   |   עודכן:  07/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך מגלה ד"ר ירון זליכה, החשב הכללי באוצר, בהרצאתו בפני מועדון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה מיסודה של אוניברסיטת דרבי
יפעת גדות
בעתיד יופנה כל חייל לרופא מסוים, שיטפל בו באופן קבוע; המהלך יתבצע עד סוף השנה
מירב לוי
בשבוע הבא ייפתח מחדש השדה להמראות ונחיתות; מסלול הטיסה הותאם למטוסי ה-ATR; השדה משמש לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות ליעדים קרובים
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
גנב את נשקו מהמשטרה לאחר שקיבל שם עבודה, זמן קצר לפני שנכנס לבית הספר
שלומי דיאז
שופט הוציא נגדו פקודת מאסר לעשרה ימים; טוען שאין ביכולתו לשלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il