X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשד: חלק מהשריפות הן תוצאה של הצתה; מכבי האש נותרו בכוונות; מספר בני אדם נפצעו אתמול קשה לאחר שמעדו עקב הרוח העזה
▪  ▪  ▪

צוותי הכיבוי הפועלים באזור הרי הכרמל, הצליחו (שבת, 9.4.05) להשתלט על מוקדי השריפה. נציבות כיבוי האש בחיפה הודיעה כי מספר צוותי כיבוי ישארו באיזור ויסיירו ביערות לוודא שכל מוקדי השריפה תחת שליטה מלאה. מחר, יום א, יכנסו חוקרי השריפות לטפל בחקירת השריפה. החשד, כפי שחשפנו אתמול, הוא שמדובר בהצתה, יתכן מכוונת, לפחות בחלק מהמוקדים. במשטרת חיפה ממתינים לתוצאות חקירת חוקרי השריפות. גורם משטרתי מסר הערב כי כל כווני החקירה יבדקו החל מרשלנות של מטיילים ועד הצתה על רקע לאומני.
נציבות הכבאות הארצית הודיעה היום כי כל תחנות כיבוי האש בארץ ישארו בכוננות גבוהה לפחות עד יום רביעי וזאת בשל גל שרב נוסף שצפוי להגיע לאיזור בימים שני ושלישי.
הכבאים מעריכים כי כ-2,000 דונמים של יער טבעי עלו בלהבות. ציבור המטיילים נקרא שלא להגיע לאזור בימים הקרובים.
הרוחות העזות ומזג האויר השרבי גרמו אמש (שישי, 8.4.05) למספר נפגעים ברחבי הארץ, אך עיקר הפעילות של כוחות ההצלה היה נתון לגל של שריפות שפרץ בעיקר בצפון הארץ. מכבי האש התקשו לכבותן בגלל הרוח הגורמת לאש להתפשט לשטחים גדולים.
המשטרה, בשיתוף אנשי שירותי כיבוי אש, החליטו לפנות את מעונות הסטודנטים וכן דירות ברחוב קוסטה ריקה והאג בשכונת דניה שבחיפה. לתושבים ניתנה אפשרות לעבור ולהשתכן במרכז ספורט ברוממה, עד שכוחות הכיבוי ישתלטו על האש המשתוללת. עדי ראייה סיפרו כי עשן כבד נראה בשמי הכרמל. במהלך הלילה שבו התושבים לבתיהם. במהלך השבת הוחזרו למעונות גם הסטודנטים.
עבודתם של מכבי האש הסתייעה בכך שנשבר השרב אמש במהלך הערב. גורם בכיבוי אש מסר, כי נבדק חשד כי עיקר השריפות נגרמו עקב הצתה - יתכן על-ידי מטיילים שהשליכו סיגריות בוערות או הדליקו מדורות, ולא כיבוהן כראוי.
המוקד המרכזי של השריפה ביערות הכרמל התגלה באזור גבעת וולפסון סמוך לקיבוץ בית אורן בכרמל. המוקד השני היה סמוך לעוספיה. 20 צוותי כיבוי וארבעה מטוסי ומסוקי כיבוי החלו לפעול במקום אולם המסוקים נאלצו להפסיק את הפעילות בשל הרוח.
המשטרה פינתה מטיילים אשר בילו בשמורת שוויצריה הקטנה בשל התפשטות האש במקום. כמו כן נודע כי 11 עובדי שמורת החי בר נלכדו במקום, אולם בדיקה של מכבי האש העלתה, כי לא נשקפת סכנה לחייהם. עד כה כילתה השריפה כאלף דונמים של חורש.
בשל השריפה חסמה המשטרה לתנועה צירי גישה רבים המובילים למקום. עם הצירים שנסגרו: כביש בית אורן, כל הצירים המובילים מנשר לוספייה, וציר האוניברסיטה לדליית אל-כרמל.
דליקה גדולה נוספת השתוללה אמש באזור כפר ערה. שמונה משפחות פונו מבתיהן בישוב מחשש שהאש תגיע לבתים. מכבי האש הצליחו להשתלט עליה.
שלוש דליקות נוספות שאיימו להתפשט, נבלמו. המדובר בדליקה שפרצה באתר אשפה ליד איזור התעשיה חצב בפ"ת והיא איימה להתפשט לכוון נחשונים. בדליקה באיזור צפת, סמוך למושב עין זיתים, ובדליקה באזור התעשיה באר טוביה סמוך לצומת קסטינה.
עוד שתי דליקות טופלו על-ידי הכבאים באיזור הגליל המערבי ממערב לכרמיאל וליד קיבוץ יחיעם.
במושב אחיסמך הסמוך ללוד נפצע תושב המקום בן 50 באורח אנוש, לאחר שמעד מגג של רפת. האיש החליק מגובה של כשיבעה מטרים לאחר שמעד עקב הרוח העזה.
במושב יושביה בדרום נפצע בנסיבות דומות צעיר בן 25, שמעד מגג ביתו אליו טיפס כדי לבצע תיקון לנזק שנגרם עקב הרוח העזה. הוא פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה.
בעכו נפצעו אדם אחד קשה ושני בינוני, לאחר שמספר לוחות מתכת עפו לעברם, בגלל הרוח, במפעל באיזור התעשיה בר לב.
באריאל נפצעה קשישה בת 90 מכלוב של מיחזור בקבוקים. האישה ניגשה לזרוק בקבוק. הכלוב נותק מהמקום עקב הרוח ועף עליה. היא פונתה במצב בינוני לבית החולים בילינסון.

תאריך:  08/04/2005   |   עודכן:  09/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בבית החולים סורוקה בבאר שבע אושפז נער בן 14 בחשד להידבקות בחיידק
עומר שיקלר
אמש הועלתה ההצגה הראשונה בתיאטרון הבימה במסגרת התיאטרונטו; בימים הקרובים יועלו הצגות נוספות
עומר שיקלר
באיטליה הוכרזה כוננות גבוהה מחשש לפיגוע    מיליוני בני אדם הגיעו לרומא על-מנת להשתתף בהלוויה    הטקס החל בשעה 11:00 וחלקו הפומבי הסתיים מעט לפני השעה 14:00    בתום הטקס נקבר בוותיקן
קריות באינטרנט
בית המשפט גזר שנת מאסר בפועל על פקיד בלשכת התעסוקה בחיפה שהורשע בלקיחת שוחד
עומר כרמון
הנסיך הזמין חברים רבים מעולם הבידור והטלויזיה; הזמר סטינג לא יכל להגיע, אך שלח את אשתו; קנת' בראנה לא יחמיץ את האירוע; בעת החתונה צפוי שלג, אך מיד בסיום יתבהר מזג האויר ויתחמם; הבריטים יעדיפו לצפות במירוץ סוסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il