X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חסה, וירקות בעלי עלים ירוקים כהים כמו תרד, עלי סלק, כרוב, רוקט ולפת מכילים חומרים נוגדי חמצון בעלי כוח רב המשחקים תפקיד חשוב בחסימת השלבים הראשוניים בהתפתחות הסרטן
▪  ▪  ▪

הקווים המנחים החדשים בנושא תזונה, שפורסמו בארצות הברית בחודש ינואר השנה, מעמידים בפנינו אתגר עצום בנושא הירקות.
ההמלצה הינה: אדם בוגר צריך להגדיל צריכת ירק ירוק בעל עלים ירוקים כהים בממוצע ב-200%-300%. נכון לעכשיו אנו אוכלים מעט מירק זה וזוהי אחת הסיבות שאנו סובלים מבעיות בריאות.
ההמלצות האחרונות בנושא תזונה מציעות, כי על רוב המבוגרים לאכול שלוש כוסות לפחות של ירקות בעלי עלים ירוקים כהים בשבוע. כדי להגיע לכמות זו, יש צורך בחצי כוס בכל יום, או מנות גדולות יותר מספר פעמים בשבוע.
ואם המלצה זו נראית "יותר מדי", הסיבה לכך הינה העובדה שהאמריקנים לעיתים רחוקות אוכלים ירקות אלו. אחת התוצאות של הרגלי אכילה לקויים אלו, היא שהתזונה הופכת להיות דלה באשלגן ומגנזיום. ירקות בעלי עלים ירוקים כהים מספקים מינרלים אלו, הקשורים לרמות בריאות של לחץ דם ורמות תקינות של סוכר בדם.
חסה, וירקות בעלי עלים ירוקים כהים כמו תרד, עלי סלק, כרוב, רוקט ולפת - מכילים בתא-קרוטן כמו גם קרוטינואידים (פיגמנטים המצויים בצמחים) הנקראים לוטאין ווזאקסנטין. בתא-קורטן, לוטאין ווזאקסנטין כולם נוגדי חמצון בעלי כוח רב המשחקים תפקיד חשוב בחסימת השלבים הראשוניים בהתפתחות הסרטן.
תזונה עשירה בחומצה פולית
מספר מחקרים מצאו גם קשר בין נוגדי חמצון אלו לסיכון לסרטן השד, הריאות והעור. בנוסף, לוטאין כפי הנראה מסייע בהאטה של התפתחות התנוונות כתמית - סיבה לעוורון כתוצאה מהזדקנות.
הירקות בעלי העלים הירוקים הכהים יכולים גם לספק כמות משמעותית ביותר של חומצה פולית. חומצה פולית היא ויטמין מקבוצה B השומר על בריאות הלב ומסייע במניעת מומים מולדים מסויימים. חומצה פולית חיונית גם להעתקה ושיקום של דנ"א. ללא שיקום, תאים שניזוקו עלולים להתפתח לסרטן.
אין להמעיט בערכה של החומצה הפולית, גם לאחר שלוקחים בחשבון חומרים מזינים אחרים הנלחמים בסרטן. מספר מחקרים מקיפים הראו כי הסיכון של פוליפים במעי הגס, שהם המקור לרוב סוגי הסרטן במעי הגס, הוא 30%-40% נמוך יותר בקרב אנשים עם צריכה של חומצה פולית גבוהה, בהשוואה לאלו עם תזונה דלה בחומצה פולית.
המחקר מציע גם כי תזונה דלה בחומצה פולית מעלה את הסיכון לסרטן השד (במיוחד אצל נשים השותות אלכוהול), סרטן צוואר הרחם וסרטן הריאות.
ירקות מסויימים בעלי עלים ירוקים כהים מציעים יתרון נוסף. גרגיר נחלים (תבלין), ארגולה, כרוב סיני, ברוקולי וכרוב, שייכים כולם למשפחת המוצלבים. ירקות אלו מספקים פיטוכימיקלים כמו INDOLES המסייעים בעצירת הסרטן לפני שהחל להתפתח.

תאריך:  08/04/2005   |   עודכן:  09/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שיעור הנזלת האלרגית 'צנח' מ-30% בקרב נשים ללא ילדים או עם ילד אחד, ל-16% בקרב נשים עם ארבעה ילדים או יותר; התוצאות היו דומות לגבי דלקת הלחמית - ירידה מ-36% ל-17%
יפעת גדות
הניתוח בוצע במחלקת ניתוחי לב וחזה במרכז רפואי "וולפסון"; החולה סבל מאי ספיקת לב קשה, מלווה בקוצר נשימה ובתעוקת חזה
עומר שיקלר
יישקלו להתפרק מהנשק במידה וישראל תצא מחוות שבעא שבגולן; דבריו של השייח' נעים קאסם לעיתון "פיננשל טיימס" נוגדים הודעה קודמת של אנשי הארגון לפיה לא יתפרקו; השר שלום לאירופה: הכניסו את החיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור
שלומי דיאז
החשד: חלק מהשריפות הן תוצאה של הצתה; מכבי האש נותרו בכוונות; מספר בני אדם נפצעו אתמול קשה לאחר שמעדו עקב הרוח העזה
עומר שיקלר
בבית החולים סורוקה בבאר שבע אושפז נער בן 14 בחשד להידבקות בחיידק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il