X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל: השלושה נעו באזור האסור לתנועה ברפיח בסמוך לציר פלדלפי בתגובה 30 פצמ"רים נחתו בגוש קטיף ובמוצבי צה"ל ארגוני הטרור: איננו מחויבים עוד ל'רגיעה' מועצת חוף עזה: מטרות שרון והמחבלים זהות
▪  ▪  ▪
הפגנת החמאס בשכם [AP]

הפגנת החמאס בג'בליה [AP]

הפגנת החמאס ברמאללה [AP]

שלושה נערים הרוגים
הפלשתינים דיווחו אמש (שבת, 8.4.05), כי כוח צה"ל הרג שלושה נערים פלשתינים בני 14 ו-15 באזור רפיח, סמוך לגדר הגבול עם מצרים. בתגובה שיגרו הפלשתינים עשרות פצצות מרגמה לעבר הישובים ומוצבי צה"ל בגוש קטיף; הלילה והבוקר שיגרו עשרות פצצות נוספות. כמה בתים, בהם בית בנוה דקלים, נפגעו בפגיעה ישירה. אין נפגעים בנפש.
בהודעה רשמית בשמו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) נאמר, כי "היו"ר מגנה בחריפות את ההרג ורואה בו הפרה של הפסקת האש עליה סוכם בין הצדדים". בהודעה נכתב בנוסף, כי "לא נסכים שילדינו יהרגו כך".
לדברי גורמי צה"ל, שלושת הנערים שנהרגו הם חברי חוליית מבריחי נשק. הגורמים ציינו, כי הדבר עלה מחקירת שני חברים נוספים בחולייה אשר נלכדו על-ידי כוחות הביטחון הפלשתינים.
גורמי צבא מדווחים, כי במשך כל שעות היום היו תקריות בהם פלשתינים חדרו לאזור האסור בתנועה בדרום רפיח בסמוך לציר פילדלפי. לדבריהם, בסביבות השעה 16:30 זיהה כוח צה"ל שהיה במקום חמש דמויות הזוחלות באזור האסור, ולפתע שלושה מהם התרוממו ורצו לעבר גדר הגבול עם מצרים. הכוח שהיה במקום ביצע ירי הרתעתי, אך כשנראה שהדמויות המשיכו להתקדם בוצע ירי לעבר פלג גוף תחתון.
עדי ראיה פלשתיני סיפרו לסוכנות הידיעות AP, כי קבוצה של נערים שיחקה כדורגל והכדור נבעט לכיוון הגבול. "הנערים רצו אחרי הכדור ואז נשמעו היריות", נטען.
גורמי צה"ל ציינו, כי מיד לאחר מכן הזעיקו החיילים שוטרים פלשתינים וכן אנשי סהר אדום אשר פינו את החשודים מהמקום.
תגובת הפלשתינים - ירי פצמ"רים על גוש קטיף
כשעה לאחר התקרית ירו הפלשתינים יותר מ-30 פצצות מרגמה ורקטות קסאם לעבר מספר מוצבי צה"ל בדרום רצועת עזה וכן לעבר ישובים בגוש קטיף. לא דווח על נפגעים מהתקפות הפצמ"רים, אך נזק נגרם לבית באחד הישובים.
גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, נטלו אחריות להפגזת ישובי גוש קטיף. כך דווח ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה. לטענתם, הדבר נעשה בתגובה להרג השלושה.
דובר מועצת חוף עזה, ערן שטרנברג, אמר בתגובה לירי הפצמ"רים, כי "לאור הברכה שפרסם החמאס בעבר, ההפגזה היתה צפויה מראש". "לצערינו, מטרותיהם של המחבלים ומטרותיו של שרון זהות לחלוטין כיום. שניהם שואפים להריסת גוש-קטיף ולהפיכת חבל עזה לנקי מיהודים", אמר שטרנברג.
ארגוני הטרור: איננו מחויבים עוד ל'רגיעה'
דוברי הזרועות הצבאיות של החמאס, הג'יהאד האיסלמי, גדודי חללי אל-אקצא והחזית העממית לשיחרור פלשתין, הודיעו מיידית לאחר התקרית כי אינם מחוייבים יותר להסכם 'הרגיעה' שהושג בקהיר. החמאס הבטיח תגובה מהירה.
עם זאת, נשמעו גם קולות אחרים בקרב ראשי הג'יהאד האיסלמי. מוחמד אל-הינדי, מראשי התנועה הודיע, כי הארגון נשאר מחוייב לרגיעה, ואמר כי הם ישקלו את צעדיהם.
בסוף השבוע אירגן החמאס הפגנות רבות משתתפים ברצועה ובגדה, בהן הזהירו דובריו מפני פגיעה במסגד אל-אקצא. זאת בעקבות כוונה של ארגון יהודי בשם 'רבבה' לעלות להר הבית (ביום א').
"אנו מזהירים את הציונים מפני מעשה טיפשות שכזה שיהווה הכרזת מלחמה ללא אפשרות לחזור לרגיעה", נאמר בהודעת החמאס. הזרועות הצבאיות של הארגונים הפלשתינים פירסמו הודעה משותפת בה הזהירו כי כשם שהאינתיפאדה הקודמת פרצה בשל עליית שרון להר הבית, כך עלייה כעת להר הבית תזכה לתשובה זהה. לאיומים הצטרף ביום ו' גם מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה.
נביל אבו-רודיינה, אחד מדובריו של נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אמר בשבת, כי שר הביטחון, שאול מופז, הבטיח לרש"פ למנוע כל ניסיון לפגיעה במסגד אל-אקצא. דברים דומים אמר בשבת גם השר לביטחון פנים, גדעון עזרא.

תאריך:  09/04/2005   |   עודכן:  10/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מרגל האטום מוסיף להעניק ראיונות לתקשורת הזרה: "אני נהנה עכשיו מחטאי החיים, קצת אלכוהול וקצת נשים"; "אני נפגש עם הנשים בבתי מלון, במקומות מרוחקים"; "חלקן רוצות להינשא לי, חלקן סתם רוצות להכיר אותי"; "אמשיך להתראיין כל עוד אשאר מחוץ לחומות הכלא"
עומר כרמון
איבור דמבינה: "חשתי גאווה עצומה על הניצחון הישראלי בשנת 1967, אבל משהו עמוק הציק לי ואמר לי: 'האנשים שניצחנו אינם אותם אנשים ששלחו אותנו לתאי הגזים'"
עומר כרמון
קציני צה"ל הגיעו לעיר סלוניקי בצפון יוון, במסגרת התוכנית החינוכית, 'קדושים במדים', המשותפת לצבאות ישראל ויוון; 50 אלף מיהודי העיר נרצחו במחנות ההשמדה
עומר כרמון
לראשונה מזה שנים רבות פירסם בית הכנסת המרכזי בקוסטה-ריקה מודעה בתשלום בעיתון הנפוץ במדינה; "כל העושה שימוש בסמל המגן דוד כדי לרפא חולים ומגדיר עצמו בתואר 'רב', הינו אדם חסר מצפון המבלבל אנשים ומנסה לזכות בתשומת לב"
עומר כרמון
סילבן שלום: "איני דוגל בדרך בה ניגשים למישהו וכופים עליו לחיצת יד, הדבר מהווה התבטלות ישראלית בפני מנהיגים ערבים"; "אני מטיל ספק בכך שלחיצת היד הזאת תוביל לפריצת דרך דיפלומטית"; נשיא אירן: "לא לחצתי את ידו של הנשיא הישראלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il