X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוחים על ספר חדש ללימוד הסטוריה שהתפרסם לאחרונה ביפן, אשר לכאורה מטשטש את העוולות והפשעים שביצע הצבא היפני במהלך השנים
▪  ▪  ▪

אלפי בני אדם יצאו לרחובות סין (יום א', 10.4.05) במחאה על ספר חדש ללימוד הסטוריה שהתפרסם לאחרונה ביפן, אשר לכאורה מטשטש את העוולות והפשעים שביצע הצבא היפני במהלך השנים.
ממשלת יפן אישרה לאחרונה את פרסומו של ספר ההסטוריה אשר מציג באור שנוי במחלוקת את העוולות שביצע הצבא היפני, כאמור, במחצית הראשונה של המאה העשרים, בהן אונס של אלפי נשים בעת הכיבוש של סין וקוריאה. הסינים טוענים, כי מדובר ב"רעל למוחם של הצעירים".
דובר השגרירות היפנית סיפר כי המפגינים פשטו על מרכול בעיר הדרומית שנזן, קראו להחרמת מוצרים מתוצרת יפנית והשליכו בקבוקי פלסטיק לעבר החנות. ההפגנה באה לאחר שאמש התקיפו כמה מאות מפגינים את שגרירות יפן בעיר - התקפה שגרמה לטוקיו לדרוש משלטונות סין התנצלות פומבית.
סמוך לקונסוליה הכללית של יפן בעיר גואנגז'ו שבדרום המדינה, צעדו כ-3,000 מפגינים נוספים - דובר ממשלתי מסר כי השוטרים הצליחו לשמור על הסדר במקום, ומנעו מהצועדים להגיע אל הקונסוליה עצמה. רשת הטלוויזיה בכבלים של הונג קונג דיווחה כי המפגינים השליכו ביצים על מסעדות יפניות.
בשבת פשטו כאלף מפגינים על שגרירות יפן בבייג'ין וניפצו זגוגיות. השוטרים במקום איפשרו את השלכת האבנים לעבר השגרירות ולא מנעו אותה, והדבר גרר ביקורת יפנית חריפה בטענה שלא נעשה די כדי למנוע את המהומות. מוקדם יותר אתמול צעדו גם כ-6,000 בני אדם באוניברסיטת בייג'ינג, כשהם מבעירים דגלים יפניים.
שגריר יפן בסין, אנאמי קורשיג'ה, קרא לרשויות הסיניות להגן על אזרחי יפן ועל העסקים כמו גם על השגרירות ועל קונסוליות אחרות בסין. שר החוץ היפני, נובוטקה מצ'ימורה זימן את שגריר סין ודרש פיצויים על הנזקים שנגרמו בעקבות ההפגנות.
נציין, כי רוב הפגנות בבירה הסינית - אסורות, אך הממשלה מאפשרת לעתים הפגנות קצרות של כמה עשרות בני אדם באותו הזמן, מחוץ לשגרירות היפנית בתאריכים מסויימים, בהם ימים לציון המלחמה. המחאות בשבת היו הגדולות ביותר שנרשמו מאז 1999, כששגרירות ארה"ב כותרה לאחר שמטוסי קרב של נאט"ו הפציצו את שגרירות בייג'ין בבלגרד, במהלך המלחמה על קוסובו.
המחאות באות גם על רקע ההתנגדות החזקה של המפגינים לקמפיין של טוקיו, הקורא למושב קבוע במועצת הביטחון של האו"ם - סטטוס אשר הוענק עד כה רק לסין, ארה"ב, רוסיה, בריטניה וצרפת. הממשלה הסינית טרם הודיעה האם תתנגד למושב קבוע ליפן במועצה, אך בייג'ין רואה בטוקיו יריבה וככל הנראה תסרב לאפשר לה קבלת סטטוס מסוב זה - כאומה האסיאתית היחידה אשר זכתה במה שמאפשר להטיל וטו על החלטות שונות של האו"ם.

תאריך:  10/04/2005   |   עודכן:  10/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
במכתב ששיגרה התנועה לרה"מ ולשר הבריאות היא כותבת: "אין דוגמא ראויה מזו למצב בלתי ראוי בו המדינה מתנערת, בעצם המשך מחדלה מהקמת מאגר זה, ממשימה לאומית חשובה וכה מתבקשת"; המאגר יאפשר לחולים לקבל שירות מציל חיים, בלא צורך "לחזר על הפתחים"
שלומי דיאז
על-פי הוראת המפכ"ל, כל קציני המחוזות כולל המפקדים יעבירו הרצאות בנושא מניעת אלימות
מחלקה ראשונה
תערוכה חדשה ובה דיוקנאות של קורבנות השואה של הציירת סוניה גורפיין בגלריה "משרד בתל אביב" בחודש מאי
מירב לוי
אלפי תלמידים ישתתפו בפרויקטים חינוכיים-סביבתיים לשמירה ושיפור איכות הסביבה ברחבי הארץ
מחלקה ראשונה
הקונצרט יתקיים באצטדיון בלומפילד תל אביב בחודש יולי; ההופעה תיערך בשיתוף ארגון וריאטי וחלק מהכנסות הכרטיסים יועברו תרומה לארגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il