X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הביטחון אמר את הדברים בטקס קליטת מסוקי השרף החדשים; הרמטכ"ל יעלון: סוד יתרוננו האיכותי טמון באדם בלוחם ובמפקד; צה"ל רכש 18 מסוקים; המסוקים מצויידים במערכות פרי פיתוח ישראלי
▪  ▪  ▪
השר מופז בטקס

המסוק נוחת בבסיס רמון


"מדינת ישראל נמצאת בתקופה בה נפתח בפניה חלון הזדמנויות. אני מאמין כי המהלכים יוכלו לקדם אותנו בכיוון הנכון למרות שטמונים בכך סיכונים, אך גם סיכויים. אין סיכוי בלי שום סיכון. ישראל צריכה לקחת סיכון מחושב". את הדברים אמר שר הביטחון, שאול מופז בטקס קליטת מסוקי השרף.
בטקס החגיגי שהתקיים (א', 10.4.05) בבסיס רמון שבנגב קלט חיל האויר באופן רשמית את שלושת מסקי השרף הראשונים שהגיעו לארץ. הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, סגנו, זאב בוים, הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, מפקד חיל האויר, האלוף אליעזר שקדי וממלא מקום שגריר ארה"ב בישראל. בנוסף, בקהל נכחו אנשי חברת בואינג האמריקנית שייצרו את המסוק וכן משפחות אנשי הטייסת.
בראשית דבריו אמר השר מופז, כי "חיל האויר עלה היום מדרגה נוספת עם קליטת מסוקי השרף. בראשית שנה שעברה קלטנו את מסוקי הסופה ועתה באים השרפים ומגבירים את היכולת האסטרטגית של חיל האויר ומדינת ישראל".
הרמטכ"ל יעלון אמר בטקס, כי קליטת השרף מהווה נדבך נוסף בבניין עוצמתה של זרוע האויר כזרועה האסטרטגית של צה"ל. "עם כל חשיבותן של מערכות הלחימה המתוחכמות, המתקדמות ועתירות הידע והמשאבים, איננו שוכחים אף לא לרגע כי סוד יתרוננו האיכותי טמון באדם בלוחם ובמפקד", אמר הרמטכ"ל.
"הרגיעה המסתמנת בסכסוך הפלשתיני והאפשרות שתביא לסיומו של הסיבוב האלים הזה, אם גם בפרוש לא לסופו של הסכסוך, הינה בראש ובראשונה פועל יוצא של ההשגים שצבר צה"ל בלחימה", הוסיף.
האפאצ'י לונג-בו
צה"ל רכש בעיסקה בשווי מוערך של יותר מ-600 מיליון דולר 18 מסוקי אפאצ'י לונג-בו, ששם הישראלי הנו השרף, נחש ארסי במיוחד.
המסוק מצוייד במיטב המערכות המתקדמות הן מתוצרת התעשיות הביטחוניות הישראליות והן האמריקניות. גורמי צבא רואים בגרסה המיוחדת שייוצרה במיוחד למען צה"ל את המסוק המתקדם בעולם.
ראש מטה חיל אויר, תא"ל עידו נחושתן אמר (יום א'), כי חיל האויר מקפיד על שילוב פיתוחים ישראליים מיוחדים בכל הפלטפורמות האויריות שלו. "חיל האויר שם לעצמו למטרה להיות רלוונטי בכל אחת מהמערכות והתרחישים וכך התאמנו את עצמנו למציעות בשטחים", אמר. הוא הוסיף, כי חיל האויר עושה כל מאמץ להתאים עצמו לסביבה המשתנה ולאיומים המשתנים.
"השרף הוא מסוק הקרב המתקדם ביותר בעולם. על הפלטפורמה האמריקנית התקנו מערכות מתקדמות ישראליות המשפרות את יכולותיו", הוא ציין. לדבריו השרף ייקח חלק במשימות הביטחון השוטף הרגילות וכן במשימות מיוחדות. הוא ציין, כי בשלב זה אין לצה"ל תוכניות להרחבת ההצטיידות במסוק מעבר ל-18 המסוקים שנרכשו במסגרת עיסקה זו.
ראש להק אויר מסוקים, תא"ל עומרי תמיר סיפר, כי הצורך במערך של מסוקי קרב עלה מיד בתום מלחמת יום הכיפורים. עד אז היו בשימוש מסוקי סער עליהם הותקנו כלי נשק. המסוק הקרבי הראשון בשרות צה"ל היה הקוברה. מסוקי האפאצ'י הרגילים נכנסו לשרות בצה"ל זמן קצר לפני מלחמת המפרץ הראשונה בשנת 1991. לדבריו, "מסוקים יכולים לשמש לפעילות רבה בעימות באזור אורבני. הם כוח אש זמין, גמיש ובעל כושר דיוק רב, המסוקים התאימו את אופי פעילותם לעימות האורבני".
"השרף מביא תכונות ייחודיות שאין לאף מסוק אחר - טיסה לטווח ארוך מאוד, טיסה בגובה של מטרים בודדים מעל הקרקע. למסוק יש מכ"מ בעל יכולות גבוהות מאוד שמזהות תוך שניות עשרות מטרות והוא מסדר אותן על-פי חשיבות ויכול לשעבד אליהן טיל", הוא מספר ומוסיף, כי "למסוק מערכת קשר והגנה עצמית פרי פיתוח ישראלי והן מספקות קישוריות גבוהה".

תאריך:  10/04/2005   |   עודכן:  10/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
כך לטענת השר שרנסקי אשר כתב מכתב דחוף לראש הממשלה לקראת פגישתו עם נשיא ארה"ב בוש; בלמעלה מ-160 ספרי לימוד הנמצאים בשימוש השנה ברש"פ, אין הכרה במדינת ישראל כמדינה ריבונית
מירב לוי
חברת הנסיעות דיזנהויז נערכה בהקדם ושיריינה מקומות במלונות 3 ו-4 כוכבים במוסקבה
משה לרר
בתריסר השנים לקיומה, הוכיחה "קשת", מעל לכל ספק, שהיא הזכיינית הראוייה להנהיג את הערוץ המסחרי גם בעשור הקרוב. מי תהיה האחרת? כל יחצ"ן יודע שכדי לזכות בנתח סביר מעוגת התחרות, עליו להתרכז בכמה אישים המשפיעים על הבחירה. במלים אחרות: בהכרת אישית של חברי הגוף הבוחר. זה עוזר. האמינו לי. אני מדבר מתוך נסיון.
שלומי דיאז
הסיבה לירי עדיין לא ברורה, אך ההשערה היא כי מדובר בסכסוך משפחתי או בבעייה נפשית; 2 תושבים נוספים נפצעו, אחד באורח קשה והשני באורח קל
מירב לוי
משרד החינוך מדווח על ירידה קלה במספר המחברות החשודות בהעתקה לעומת 2003; עיקר העתקות נעשות במדעי המחשב, מערכות חשמל ואלקטרוניקה וחשבונאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il