X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קונות בעלות עודף משקל שלקחו חלק במחקר דיווחו על רמות גבוהות יותר של הפליה בין אישית בעת הקנייה הצורה 'העדינה' של ההפלייה כללה פחות קשר עין, גסות רבה יותר, עויינות וגישה לא ידידותית
▪  ▪  ▪

לא רק שרוב יצרני האופנה רומזים, ולגמרי לא בעדינות, כי אין טעם שאשה בעלת עודף משקל תדפדף בקטלוגים שלהם... ובגדים עבור מי ששוקלת מעל 50 קילו כבר מזמן ניתן לרכוש רק ברשתות מיוחדות עבורן, הרי שמחקר חדש טוען, כי הן גם מופלות לרעה בעת הקנייה.
מחקר שנעשה על-ידי אוניברסיטת רייס בארצות הברית העלה חלק מהחוויות הלא נעימות של נשים צרכניות שמנות, או כאלו הסובלות מעודף משקל. מן המחקר עולה כי מוכרים, או מוכרות, מפלים לרעה, גם אם בעדינות, קונות שמנות, אלא אם הם משוכנעים כי הקונה מנסה להוריד במשקל.
המחקר, שבוצע במשך חמש שנים, נעשה בשלושה שלבים והתמקד בקניון גדול ביוסטון, ארה"ב. הקונות ביקרו בחנויות קטנות. מסעדות או חנויות כלבו לא נכללו במחקר.
בשלב הראשון, 10 נשים לבנות שיחקו את תפקיד הקונות, בארבעה תרחישים: בעלות משקל ממוצע בלבוש לא פורמלי ובלבוש פורמלי, ובעלות מראה של עודף משקל בלבוש לא פורמלי, ובלבוש פורמלי. אלו שהתחזו לבעלות עודף משקל לבשו בגדים ממולאים שהעניקו להן את המראה של נשים במידה 42.
הקונות בעלות עודף משקל דיווחו על רמות גבוהות יותר של הפלייה בין אישית, כשאלו מבינהן שהיו לבושות בלבוש יומיומי, לא פורמלי, חוו את הדחייה הרבה ביותר. הצורה העדינה של ההפלייה כללה פחות קשר עין, גסות רבה יותר, עויינות וגישה לא ידידותית.
החוקרים הדגישו, כי סוג ההפלייה העדינה היא באופן פוטנציאלי הרבה יותר מזיקה.
בשלב השני, 7 נשים הופיעו כנשים הסובלות מעודף משקל או בעלות משקל תקין. הן נשאו עימן גם בקבוק קולה דיאט, או גלידה, וסיפרו, או שלא, למוכרים, או למוכרות, על נסיונן להוריד במשקל.
הנשים בעלות עודף משקל שהחזיקו בידן את הגלידה דיווחו על הרמה הגבוהה ביותר של הפלייה.
השלב השלישי של המחקר כלל ראיונות עם נשים, לבנות, שלא לקחו חלק במחקר, כ-191 סמספר, שסיפרו על חוויותיהן במהלך קניות. נשים בעלות עודף משקל סיפרו כי חוו הפלייה רבה יותר, בילו פחות זמן, הוציאו פחות כסף בחנות וסביר להניח שלא יחזרו אליה.

תאריך:  11/04/2005   |   עודכן:  11/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
החוקרים אמדו את רעידות האדמה ב-7.5 ומעלה בסולם המגניטודה של ריכטר ומצאו לפחות 13 רעידות אדמה הרסניות ב-200 אלף השנה האחרונות
שלומי דיאז
בין העצורים אחייניתה של שרת החינוך; בית המשפט בנתניה שינה את תנאי המעצר של הפעילים שנעצרו לפני שבועיים בעקבות חסימת כביש חיפה ת"א
יפעת גדות
כך אמר רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת במסגרת יום הנקיון הארצי
מחלקה ראשונה
מסקר של איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי עולה כי 67% מהמנהלים מרגישים שחל שיפור בפעילות העסקית ו-59% אמרו כי שיעור הצמיחה ב-2005 יעמוד על 4%
עומר שיקלר
השר הרצוג יודיע לרה"מ עם שובו מארה"ב: נתנגד לכל פגיעה בשמורת חולות ניצנים    נתמוך בעמדת ראש עיריית אשקלון לקליטת משפחות המפונים באזור אשקלון צפון    הבינוי והשיכון יעמוד על כך שלא תהיה פגיעה בשמורת הטבע    הרצוג: "יש להאיץ את העברת התקציב כדי שלא נעמוד בפני שוקת שבורה בעתיד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il