X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יצרני הרכבים התנגדו תחילה לחוק התקנת כריות האוויר בשל העלויות הכרוכות בו והזהירו כי היחידות עלולות להזיק לאנשים, ובמיוחד לילדים
▪  ▪  ▪

ילדים החוגרים חגורות בטיחות החשופים לפגיעה של כריות אוויר ישנות ברכב בעת התנגשות חזיתית, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפגיעות רציניות בהשוואה לאלו הנוסעים ברכבים עם הגרסה החדשה של יחידות הבטיחות, כך עולה ממחקר חדש.
המחקר, שפורסם במהדורת חודש אפריל של 'הארכיון לרפואת ילדים ומתבגרים' דיווח כי ילדים החוגרים חגורות בטיחות במושב הימני הקדמי נמצאים בסיכון של 14.9% לפגיעות רציניות מהתנגשות, כשברכב מותקנות כריות אוויר מהסוג הישן.
ילדים בסיטואציה דומה, החשופים לדור השני של כריות אוויר נמצאים בסיכון של 9.9% לפגיעות רציניות.
האיגוד הלאומי לבטיחות בדרכים בארצות הברית המליץ כי ילדים מתחת לגיל 12 ישבו במושב האחורי של המכונית, אך החוקרים הדגישו כי ילדים רבים ממשיכים לשבת במושב הקדמי הימני.
הדוח בחן כריות אוויר מהדור הראשון, שיוצרו בשנים 1994-1997 וכריות האוויר מהדור השני של השנים 1998-2001.
כריות האוויר החדשות מורידות את הסיכון לפגיעות רציניות
יצרני הרכבים התנגדו תחילה לחוק התקנת כריות האוויר בשל העלויות הכרוכות בו והזהירו כי היחידות עלולות להזיק לאנשים, במיוחד לילדים מאחר וכריות האוויר מופעלות בכוח שלעיתים קרובות עולה על 160 קילומטר לשעה. שיא של מקרי מוות היה בשנת 1997, כאשר 53 אנשים, כולל 31 ילדים נהרגו.
התקנות המשופרות הובילו לבסוף לתכנון מחדש של כריות האוויר שבקדמת הרכב ולהפחתת כוח ההפעלה שלהן.
מחודש אפריל 1993 ועד יולי 2003, העריכה ממשלת ארצות הברית כי 134 ילדים נהרגו ו-30 נפצעו באורח קשה בהתנגשויות כשלא ישבו במושב האחורי וכריות האוויר הופעלו. ברוב המקרים הקטלניים חגורות הבטיחות או שלא נלבשו או שנעשה בהם שימוש לא נכון.
לדברי החוקרים, מבית החולים לילדים בפילדלפיה, רוב המחקרים שנעשו בנושא כריות האוויר התמקדו בהפחתת הסיכונים הקטלניים לילדים אך לא בדקו האם כריות האוויר החדשות השפיעו על פגיעות רציניות.
לדבריהם הדוח מראה כי ההתקדמות הטכנולוגית של כריות האוויר החדשות הפחיתה את הפציעות במקרים של ילדים שישבו במושב הקדמי של הרכב.

תאריך:  11/04/2005   |   עודכן:  11/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
החשוד נתפס לאחר שיצא עם המתלוננת לרחוב ואישה הבחינה בה חבולה ועירומה
גלית יצחק
סובלים מאלרגיה ולא יודעים איך להיפטר ממנה? ד"ר יעל גרייף ממליצה להמנע מטיולים וסיורים בטבע, להתקלח לאחר פעילות מחוץ לבית ולסגור חלונות    ד"ר בן ורנר מסביר כיצד נתמודד תרופתית עם קדחת השחת?
שלומי דיאז
נעצר בחשד שאיים על אישה שהמחאותיה זוייפו על-ידי עורך דינה    תבע ממנה באיומים לשלם לו כסף
ארי סירקין
בית המשפט המחוזי בתל אביב, קיבל את בקשת עובדי חברת שיאור מרין, המתמחה בגידול חלזונות מאכל נדירים, והורה על מינוי מפרק זמני מפעיל לחברה; על-פי הבקשה, המפרק הזמני יפעיל את חוות הגידול כעסק חי כדי לשמור על מוניטין החברה ולהשיג עבורה מחיר מירבי
מירב לוי
בויעדה יוצגו ניירות עמדה בנושאים כגון: יחסי שלטון מרכזי-מקומי, חלוקת הנטל בין הממשלה לרשויות, תכנון ובנייה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il