X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בחיפה פסק כי רשות המיסים תגלה מסמכים לנישום כבר בשלב ההשגה; בית המשפט ציין כי רשות המס ככל רשות שלטונית אחרת חבה חובת אמון לנישום, ומכאן שזכותו של הפרט לעיין במסמכים המוחזקים בידי הרשות המינהלית ואשר שימשו אותה להחלטה בענייננו, היא ממושכלות היסוד של המשטר הדמוקרטי
▪  ▪  ▪

השופטת שולמית וסרקרוג מבית המשפט המחוזי בחיפה פסקה לאחרונה (27.3.05), כי רשות המיסים תגלה מסמכים לנישום כבר בשלב ההשגה. השופטת, בפסק דין תקדימי, קיבלה את עמדתו של בצלאל יאלוביץ, אשר יוצג בבקשה על-ידי באי כוחו, עו"ד יואב ביין, ועו"ד אביטל גרטנר, ממשרד פרופ' ביין ושות'.
השופטת קבעה, כי "על בסיס עיקרון של שיתוף הפעולה המתחייב בין הנישום לרשות המינהלית בנוגע למיסוי, ובהיות הצדדים לא בעלי שוויון כוחות, הרי שיש לראות את רשות המס ככל רשות שלטונית אחרת, החבה חובת אמון לנישום, ומכאן שזכותו של הפרט לעיין במסמכים, המוחזקים בידי הרשות המינהלית ואשר שימשו אותה להחלטה בענייננו, היא ממושכלות היסוד של המשטר הדמוקרטי".
עו"ד יואב ביין אמר כי "ההחלטה מהווה נדבך נוסף בעיגון זכות העיון ותעזור לנישומים למצות את זכות הטיעון שלהם בצורה טובה יותר. מעתה, נישום יקבל מעמד טוב יותר מול הרשות כאשר הוא מגיע לטעון ויוכל לבסס את טיעוניו גם על בסיס המסמכים בעניינו הנמצאים בידי הרשות".
בפסיקתה הסתמכה השופטת וסרקרוג, על פסיקה קודמת שקיבל בית המשפט העליון בתחום המע"מ, בעניין ד.נ.ד אספקת אבן ירושלים, אשר קבעה כי יש להורות על צו גילוי מסמכים ועיון בהם כבר בשלב ההשגה ועוד בטרם הגשת נימוקי הערעור. בפסיקתו, קבע נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, כי חובת הגילוי הכללית חלה על רשויות מע"מ.
רשות המיסים טענה בתגובה לבקשה של יאלוביץ, כי אין דין מס ערך מוסף כדין מס הכנסה לעניין מתן זכות העיון, וכי על ערעורי מס הכנסה צריך להחיל את סדרי הדין כמו בהליך אזרחי רגיל, על-סמך גישה שהנישום הוא כמו תובע רגיל וכי אין להפלות את מס הכנסה מכל נתבע רגיל.
השופטת וסרקרוג לא הסכימה עם טענות אלו, וקבעה כי לעניין מועד הגילוי, זכותו של הפרט לדעת את הבסיס לאותה החלטה כבר בשלב ההשגה, כדי לאפשר מיצוי של זכות הטיעון של המשיג, לטעון את טענותיו ולתקוף באופן ישיר את המידע ששימש נגדו. יחד עם זאת, מאחר שזכות העיון איננה מוחלטת, רשאית הרשות לסרב למסור חומר מסוים, אך זאת תוכל לעשות רק אם תבסס את סירובה בנימוקים סבירים ומשכנעים, בדומה לאלה העומדים לרשות, לפי חוק חופש המידע.
[עמה 617/04]

תאריך:  12/04/2005   |   עודכן:  12/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
פעילי ימין נעלו במהלך הלילה כ-170 בתי ספר וגנים בתל אביב, גבעתיים, חולון, הרצליה, רמת גן ובת-ים; גורם משטרתי ל-Nfc: "גם בשב"כ צריכים למצוא דרך להכנס לתוך הארגונים הללו ולהתחיל לאסוף מידע"
שלומי דיאז
החשודים בני 35 ו-40 תקפו מינית את הנערה במהלך טיול ואחר כך בשתי דירות בכרמיאל; בחיפה נאשם בן 47 באונס בת 15
יפעת גדות
הביעו זעם על כך שגם בנסיעתו הפעם של ראש הממשלה שכח שרון לקחת עמו את מכתב 112 החכ"ים הקוראים לשחרורו
הדר פרבר
כך ספד ראש הממשלה, אריאל שרון' לאהוד מנור, אשר הלך אמש לעולמו בגיל 64 כתוצאה מהתקף לב    חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת 1998 ובין הכותבים והמלחינים הידועים והאהובים בארץ ישראל    הלוויתו תתקיים ביום ד' בשעה 14:00 בבנימינה
הדר פרבר
המשטר הסיני החל להפעיל לחץ כבד ביותר על חברת הלוויין Eutelsat בעקבותיו הודיעה החברה כי לא תחדש את הסכם ההתקשרות עם הרשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il