X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא איגוד לשכות המסחר לח"כ יהלום: הגיעה העת להפסיק את האפליה בין שכירים לעצמאים ולהנהיג מתן דמי אבטלה לעצמאים
▪  ▪  ▪

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פנה (יום ד', 13.4.05) לח"כ שאול יהלום, יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת, וביקשו לפעול על-מנת להפסיק את העיוות וחוסר הצדק שנעשה כלפי העצמאים בישראל. לין כיוון את בקשתו להעברת חקיקה לפיה עצמאי מובטל יהיה רשאי לקבל דמי אבטלה בתנאים הדומים לאלה של שכיר.
לדבריו, שנות המיתון במשק העמיקו את האפליה ברשת הביטחון שמעניקה המדינה לשכיר לעומת עצמאי באמצעות דמי אבטלה. "העסקים הקטנים מופעלים על-ידי העצמאים מהווים מעל 90%מהעסקים בישראל ומעסיקים כמיליון מועסקים. ככל שנעניק להם ביטחון ונאפשר להם להתקיים ולהקים את עסקיהם, כך נגביר את התעסוקה והצמיחה במשק".
חוק הביטוח הלאומי מאפשר מתן דמי אבטלה רק לעובדים שכירים, בעוד שמאות אלפי עובדים עצמאיים אינם מבוטחים בו. ההגדרה למבוטח בביטוח הלאומי: "תושב ישראל או תושב ארעי, והוא עובד שכיר שמלאו לו 18 שנים ועוד לא הגיע לגיל הפרישה, או חייל שלא עברה שנה מיום שחרורו משירות סדיר".
מנתוני הביטוח הלאומי ומינהל הכנסות המדינה, עומד מספר העצמאים על כ-200 אלף (לא כולל מנהלי חברות שהינם במעמד שכיר בחברתם), כשמרביתם נמצאים ברמת השכר הממוצע במשק ואף נמוך מכך. "רמת הסיכון וההון העצמי שמשקיע העצמאי בפתיחת עסק גבוה לאין שיעור מזו של השכיר. לכן לכל הפחות אנחנו חייבים לאפשר לעצמאים שמסכנים את כל ממונם לקבל דמי אבטלה כמו השכירים, ובאותם תנאים", מציין לין.
יש לקחת בחשבון, את העובדה שהעצמאים משלמים סכום גבוה יותר לביטוח לאומי, מאשר שכירים ולמרות זאת - אינם זכאים לביטחון הכלכלי של דמי האבטלה. למעשה משלם שכיר (עוסק מורשה) 55 בט"ל ו-5% מס בריאות ועצמאי למעלה מ-12%. השאלה הנשאלת - האם לא ניתן לשעות שימוש בהפרש על-מנת לשלם דמי אבטלה לבעלי עסקים שנאלצו לסגור את העסק מסיבות שונות שיוגדרו בחוק.
נשיא לשכות המסחר קורא ליו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות בכנסת לעשות רפורמה מקיפה למגזר העצמאים שמהווה את אחד ממנופי הצמיחה של המשק. "כשלון עסקי של עצמאי ממוצע כולל בדרך כלל הפסדי הון, חובות לבנקים ולספקים וחובות לרשויות המס והפסד כולל למשק".

תאריך:  13/04/2005   |   עודכן:  13/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המרתון ב"עומר" יפתח בשיח גלריה עם האמן רוזנטליס, לאחריו יתנסו המשתתפים ביצירת רישומים מהתערוכה
ענבל אביב
האוטובוס של אגד בקו 446 התהפך לאחר שהתנגש עם משאית מערבל בטון סמוך לאבו גוש    עקב התאונה הכביש חסום לתנועה לכיוון תל אביב
הדר פרבר
מי יקבע את המסרים הבאים שירצדו על המסך הקטן? ומי יקבע מיהם גיבורי התרבות הבאים של ילדנו? היום הוכרע מי הזכייניות שיחזיקו בערוץ 2 לעשור הקרוב    ההערכות: טלעד וכאן יעתרו לבג"צ על החלטת הוועדה
רנית נחום-הלוי
עונת הרחצה שתחל עם תחילת חופשת הפסח, תסתיים בסוף חופשת סוכות; שר הפנים הודיע כי המשרד הקציב 5 מיליון ש"ח לרשויות המקומיות שבתחומן מקומות רחצה מוכרזים
גלית יצחק
כך מפרסם ארגון הבריאות העולמי במגזין 'Bridges'    בעתיד הקרוב יגיעו 71% מהפלשתינים לתת-תזונה    מנגד, 39% מהישראלים נמצאים במצב של השמנת יתר    ארגון הבריאות העולמי: יש לעצור את המגמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il