X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך, במהלך דיון סוער שהתקיים בוועדת החוקה של הכנסת; הוחלט כי במשך 3 החודשים הקרובים תעביר המשטרה לכנסת דיווח על כל מקרה של כבילת עציר או אסיר; הדיון הגיע לשיא כאשר יו"ר הוועדה קרע את חוק כבילת עציר
▪  ▪  ▪

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן כועס זמן רב על הקצונה הבכירה במשטרה, כיוון שזו, לגישתו, אינה מיישמת את חוק "כבילת עציר או אסיר במקום ציבורי", שעבר בכנסת בדצמבר 2003.
דיון סוער התקיים (ד', 13.4.05) בין ח"כ איתן לקציני המשטרה, כאשר הוזכר המקרה של עו"ד אבישי לאור, בנושא פרסום תמונותיו כשהוא מובל כבול בידיו ורגליו לבית המשפט בכפר סבא, לאחר שהואשם בהונאת לקוחותיו.
הדיון הגיע לשיא, כאשר תשובות השוטרים לא סיפקו את יו"ר הוועדה. בפרץ רגשות קרע ח"כ איתן את החוק וצעק על השוטרים, "אתם עושים צחוק מהחוק. אתם מוציאים את עיקרי החוק מתוכנו".
בהמשך הודיע ח"כ איתן, כי במשך 3 החודשים הקרובים, תעביר המשטרה דיווח לכנסת לגבי כל מקרה ומקרה שבו הוחלט לכבול עציר או אסיר במקום ציבורי. כמו-כן, הודיע כי יקיים דיון עם היועצת המשפטית של הכנסת והמשטרה כדי לשקול אם לשנות ולחדד את נוסח החוק.
ח"כ איתן: אתם מביישים את המקצוע
עו"ד רפ"ק עמוס שפירא, מפקד שלוחת שרון לשעבר, שנתן את הפקודה לכבילת עו"ד לאור הסביר כי מדובר בעו"ד שהונה את לקוחותיו במיליוני שקלים ושעזב את הארץ כדי להימלט מהחוק, ללא כוונה לחזור לארץ. בשל-כך, אמר רפ"ק שפירא, כי הנאשם היה בחזקת נמלט והיה חשש סביר שימלט שנית.
הסבר זה, אשר זכה לגיבויים של נציגי המשטרה שנכחו בדיון, לא סיפק, כאמור, את יו"ר הוועדה, ח"כ איתן אשר התרעם מדברי הקצינים לפיהם המשטרה מפעילה שיקול דעת בכל הקשור לכבילת עציר או אסיר. ח"כ איתן טען, כי כל עבריין מנסה לחפש תירוצים להתחמק מעונש, כך קרה גם במקרה של עו"ד לאור, ואולם, על-מנת למנוע פגיעה בזכויות אדם נוסח החוק באופן מפורש.
לדבריו, "כמה שאתה מוסיף אתה מסבך את המשטרה יותר ויותר. אתה עו"ד [בפנייתו לשפירא] ואל תבייש את המקצוע. אם אתם אומרים כי קיים חשש שאדם יימלט כאשר הוא מובל לבית המשפט, אתם אומרים למעשה שניתן לכבול כל אדם המובל לבית המשפט. לאור זאת מתבקשת אחת משתי המסקנות הבאות: או שאתם לא מבינים את החוק, או שאתם עושים ממנו צחוק".
בהמשך הוסיפו קציני המשטרה, כי בניגוד למפורש בחוק, נכנס עו"ד לאור לבית המשפט בכפר סבא כשהוא כבול בידיו ורגליו דרך הכניסה הראשית - שם חיכתה התקשורת, ולא דרך התא המקובל להכנסת עצירים כבולים. ח"כ איתן התרעם וצעק: "מה אתם חושבים שבמרחק 25 מטר שהוא נאלץ ללכת הוא יברח? מה אתם עושים ממני צחוק? אתם מזמנים עיתונאים, טלוויזיות, לא נותנים לא לעבור דרך התא המקובל... מה אני נראה לכם מפגר? ועוד התנהגתם ככה לגבי עו"ד לאור שהוא לא עבריין מורשע".
לא אחת דנה ועדת החוקה בהפרה בולטת של המשטרה בחוק כבילת עציר או אסיר במקום ציבורי, שניסח ח"כ גדעון סער ועבר בכנסת. בדיונים קודמים שהתקיימו בוועדה אמרו גם נציגי המועצה לשלום הילד כי המשטרה נוהגת לכבול קטינים בעת הבאתם לבית המשפט גם כשאין הדבר נחוץ.
נציגי הארגון רופאים לזכויות אדם טענו, כי עצירים ואסירים המובאים לטיפול רפואי נכבלים למיטת בית החולים, גם אם אינם מהווים סכנה. השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, וניצב ברטי אוחיון, אף הודו בדיונים קודמים כי לצערם אכן ישנם מקרים חריגים בהם פועלת המשטרה בניגוד לחוק. "למרות שהוצאו הנחיות ונהלים ופורסמה פקודה, עדיין ישנה בעיית הטמעה והפנמה של הוראות החוק אצל השוטרים בשטח", נמסר.

תאריך:  13/04/2005   |   עודכן:  13/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
פרופ' ניצה נחמיאס מאוניברסיטת חיפה אמרה כי 21 מיליון איש בעולם מוגדרים כפליטים ועקורים, אך לפליטים הפלשתינים יש הגדרה אחרת ושונה משאר הפליטים בעולם
גלית יצחק
כך עולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; 63% מהתאונות אירעו בשעות היום וכ-37% בשעות הלילה; 23% מהנפגעים בתאונות דרכים הם ערבים; 77% מהנהגים המעורבים בתאונות היו גברים; בקרב צעירים קיימת שכיחות גבוהה של נהיגה במהירות מופרזת ואי-שמירה על מרחק
מירב לוי
ברשת מלונות דן הוחלפו לא פחות מאשר שישה מנהלי בתי מלון של הרשת; גם ברשת מלונות שרתון מוריה מחליפים תפקידים בכירים
הדר פרבר
נשיא איגוד לשכות המסחר לח"כ יהלום: הגיעה העת להפסיק את האפליה בין שכירים לעצמאים ולהנהיג מתן דמי אבטלה לעצמאים
מחלקה ראשונה
המרתון ב"עומר" יפתח בשיח גלריה עם האמן רוזנטליס, לאחריו יתנסו המשתתפים ביצירת רישומים מהתערוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il