גוברת הפופלריות להסדרת רישום לטיסות דרך האינטרנט בקרב אנשי עסקים: מהסקר, שכלל 553 נוסעים עסקיים בארה"ב אשר נסעו למעלה מ-300 מייל בחצי השנה האחרונה, עולה כי 71% מסדירים את רישום טיסתם העסקית בעיקר דרך רשת האינטרנט. כך על-פי נתוני הסקר שערכה אקנסצ'ר, חברת הייעוץ העסקי והשירותים הטכנולוגיים הגלובלית (NYSE: ACN).
מהסקר עולה עוד כי רק 22% מהמשיבים דיווחו כי הם מעדיפים את שיטת הרישום עם נציג השירות באמצעות הטלפון. מדובר בירידה לעומת 36% שהשיבו כך ב-2003. בנוסף, רוב המשיבים (87%) מסרו כי השתמשו ב"קיוסקים" בשדה התעופה לביצוע צ'ק-אין, ויותר משני שליש (69%) מהמשיבים שהשתמשו ב"קיוסקים", ציינו כי עשו זאת בעיקר מטעמי נוחות.
"אנו עדים להטמעה מהירה של השימוש בטכנולוגיה בקרב נוסעים עסקיים", אמר פול צ'יאו, עמית-שותף בחטיבת שירותי התחבורה והנסיעות באקסנצ'ר. "מאחר והנוסעים מצפים לעשות שימוש ב-IT, החברות המובילות בתחום הנסיעות והאירוח מתמקדות בשימוש בערוצים אלקטרוניים אלו, כאמצעים לשיפור שירות הלקוחות והגדלת עסקיהם, גם יחד".
מעבר משמעותי מחברות התעופה
הזולות לרשתות הגדולות
במהלך שנה האחרונה היה מעבר משמעותי מחברות תעופה זולות לרשתות התעופה הגדולות, בנסיעות פרטיות ועסקיות כאחד. יותר משלושה רבעים מקרב המשיבים (82%), השיבו שהם פונים קודם כל לחברות התעופה הגדולות לנסיעות עסקים. עליה לעומת 72% בשנה שעברה.
באופן דומה, יותר משני שליש (69%) דיווחו כי פנו השנה לחברות התעופה הגדולות לצורך נסיעות פרטיות, בהשוואה ל-53% בשנה שעברה.
יחד עם זאת, כ-72% ציינו כי הם מצפים שהשימוש שלהם בחברות תעופה זולות יגבר או יישאר יציב בששת החודשים הבאים. בנוסף, 77% אמרו שיגדילו את השימוש בחברות תעופה זולות, אם אלה יציעו להם יותר טיסות לנמלי תעופה ראשיים.
"אנו ממשיכים לראות כי שירות ונוחות - החל מאתר האינטרנט דרך מקומות הישיבה במטוס ועד לחדר במלון - הינם עדיין הדאגה העיקרית של הנוסעים. חברות המציעות נוחות, מחירים טובים ושירות איכותי, על בסיס קבוע, יכולים להשיג נוסע עסקי רווחי".
שיקגו - היעד העסקי הראשי;
הקרבה לפגישה חשובה בבחירת המלון
מהסקר עולה עוד כי שיקגו היא היעד העסקי הראשי. שיקגו עלתה לראש הרשימה של הערים בארה"ב, שאליהם נוסעים עסקיים מתכננים להגיע בחצי השנה הקרובה. הערים הפופולריות הנוספות ברשימה, בסדר יורד הן: ניו-יורק, וושינגטון, סן- פרנציסקו, לוס אנג'לס, אטלנטה ודאלאס.
33% מהמשיבים דרג את הקרבה לפגישות או למשרד כדרישה העיקרית בבחירת המלון. רק 15% ציינו את הגישה לאינטרנט מהיר או אלחוטי כאחד הקריטריונים העיקריים בבחירת מלון.