X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשיפת המסמך עתה נעשית במסגרת עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים שבה נטען כי בשיא פועל תוך ניגודי עניינים; מתברר כי בשיא פעל להעברת מתיישבים מגוש קטיף לאזור שבו מחזיקה מהדרין בקרקעות
▪  ▪  ▪

משרד המשפטים חושף עתה את מסמך ההתחייבות למניעת ניגודי עניינים עליו חתם ראש מינהלת ההינתקות (סל"ע), יונתן בשיא, כדי להבטיח את פעילותו התקינה במסגרת תפקידו.
המסמך נחשף עתה במסגרת עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה טענו העותרים כי בשיא פועל תוך ניגודי עניינים חריפים. בין היתר נטען, כי בשיא עוסק בפינוי תושבי גוש קטיף אל ניצנים, אזור שחלק מאדמותיו מוחזקות בידי חברת מהדרין - בראשה הוא עומד כיושב-ראש.
מסמך ההתחייבות למניעת ניגודי ענינים שוגר ביום 14.11.04 אל ראש הממשלה, אריאל שרון, לאחר שסעיפיו השונים אושרו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.
במסמך נאמר, כי בשיא עשוי במסגרת תפקידו להידרש לנושאים הבאים: "קיום קשרים עם המתיישבים, עם בנקים, עם חברות ביטוח, עם מוסדות הפעילים בתחום המימון, עם מוסדות העוסקים במתן אשראי; קיום קשרים עם גופים בתחום החקלאות, לרבות כאלו העוסקים בשיווק ובמתן אשראי לחקלאות; וקיום קשרים עם מוסדות העוסקים במקרקעין לצורך ישוב המפונים ובכללם מינהל מקרקעי ישראל, הסוכנות היהודית, חברות קבלניות, מועצות מקומיות".
על-פי המסמך, מלכתחילה הוטלו על בשיא הגבלות מכבידות המעמידות בספק את יכולתו לתפקד בפועל בתפקידיו העסקיים הפרטיים וליישם במקביל את מדיניות מינהלת ההינתקות. כך לדוגמא, התחייב בשיא ש"לא לקיים קשרים עם בנקים או גופים אחרים העוסקים במתן אשראי ומימון", זאת בעוד הוא עלול להיות מחוייב לכך מכוח תפקידיו גם כראש המינהלת וגם כמנהל בכיר וכיועץ ללקוחותיו הפרטיים.
המסמך כולל שורה ארוכה של התחייבות מצד יונתן בשיא. העיקריות שבהן (ציטוט חלקי):
- לא אטפל במפונים שהם לקוחות פעילים של חברת ביו-בי שדה אליהו בע"מ;
- לא אטפל במפונים שם לקוחות פעילים של חברת פלסטרו מערכות השקיה בע"מ, ככל שיהיו ידועים לי;
- לא אטפל במפונים שהם לקוחות פעילים של חברת הזרע ג'נטיקס בע"מ, ככל שיהיו ידועים לי. לחברת הזרק ג'נקטיס לקוח אחד בגוש קטיף;
- לא אטפל בנושאים הקשורים לחברת הדרי קטיף בע"מ ומשקי חבל עזה בע"מ, לרבות בנושאים הקשורים להתנהלותן, לגידול ולשיווק פרי הדר, להשבת חובותיהן, לפירוקן, למכירת מניותיהם או לשינוי מבנה הבעלות בהן.
- לא אטפל באגודה שיתופית תפ"א עצמונה במקרה שתפורק, או בכל נושא הקשור לשינוי מבני בה או בהחזקות בה, להשבת חובותיה או למכירת מניותיה. לא אטפל גם במקרקעין בישראל שיש לתפ"א עצמונה זכויות בהם.
במסמך ההתחייבויות מכיר בשיא בכך שבשורה של נושאים, יהא מנכ"ל משרד החקלאות האיש האחראי הבלעדי. "אני אהיה רשאי להשתתף בדיונים בנושא, לאחר קבלת אישורה של היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה", נקבע. במסמך הועלו אותם התחייבויות נוספות שנטל על עצמו (ציטוט):
- לא אטפל בנושאים פיתוח מקרקעין לקליטת מתיישבים ו/או שימוש במקרקעין מכל סוג ככל שהם מתייחסים למקרקעין של חברת מהדרין בע"מ בהם.
- לא אטפל בנושאי ביטוח או בנושאים הקשורים לחברת הפניקס או דסק"ש, בעלות המניות בחברת מהדרין, וכן לחברות הבנות של חברות אלו.
- לא אטפל בנושאים הקשורים לקרן הפנסיה "עלומים".
- לא אטפל בעניינים הקשורים לאגודה השיתופית קיבוצית נצרים.
- לא אטפל בנושאים הקשורים ליישוב מתיישבים שיפונו מיישובי חבל עזה בקיבוץ מעלה גלבוע. אם תועלה האפשרות לקלוט מתיישבים כאמור בקיבוץ, אמסור הודעה על-כך ליועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה ואפעל על-פי הנחיותיה.
עד כאן ההתחייבויות.
יצויין, כי בשיא נטל על עצמו, בנוסף, עוד שורה של הגבלות לגבי אופן התנהלותו העסקית אצל לקוחותיו הפרטיים. בשורה התחתונה ניתן לאמר: בשיא נתון במצב של ניגוד עניינים מבני, העלול למנוע ממנו למלא את התפקיד כראש מינהלת סל"ע.

תאריך:  13/04/2005   |   עודכן:  13/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
השירות הווטריני העירוני מקדם את הקשר בין התלמידים לבין בעלי החיים וכך - פועל למניעת אלימות בקרב בני הנוער
מיכל הרשקוביץ
ביהמ"ש נתן דעתו לגילו המתקדם של הנאשם ולמצבו הפיסי והנפשי הרעוע, אך לאור חומרת המעשים ורצונה של הנכדה בהטלת עונש מאסר בפועל, גזר מאסר בפועל
רנית נחום-הלוי
כך לדברי יו"ר ועדת הפנים והסביבה של הכנסת, ח"כ ר'אלב מג'אדלה בתום סיור שקיימו חברי הוועדה באזור ניצנים; הוועדה דורשת למצוא חלופות אחרות להעברת המפונים
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך משרד הבריאות    הסקר נערך לאחר שבספטמבר 2004 נמצאו ריכוזי פרכלוראט גבוהים במי הבארות ברמת השרון    בעקבות כך החליט המשרד לסגור מיידית את הבאר ובמקביל לבדוק את הנושא    נמצא כי לא נגרם נזק לבריאות הציבור מהפרכלוראט שנמצא במי הבארות, כולל הבאר שנסגרה
מירב לוי
עלייה נרשמה גם בשימוש ב"קיוסקים" בשדה התעופה לצורך ביצוע צ'ק-אין; עוד בסקר: שיקגו - היעד העסקי הראשי; חל מעבר משמעותי מחברות תעופה זולות לרשתות הגדולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il