X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לשכת הנשיאות ברמאללה: ישראל מנסה להכשיל במכוון את אבו מאזן המנסה לשמור את הרגיעה וליצור רשות פלשתינית מאוחדת וחזקה המוכנה להתחיל מיד בשיחות על הסכם הקבע מפקד המודיעין הפלשתיני: סוכנים ישראלים מדרדרים את מצב הביטחון בשטחי הרשות אבו עלא: איננו מעוניינים בבתי המתנחלים ברצועת עזה הרשות הפלשתינית איחדה את כלי התקשורת תחת ועד מנהל אחד
▪  ▪  ▪
חיילי צה"ל אמש בפעילות ברמאללה [AP]

אבו מאזן היום (ד') [AP]

אבו מאזן ושליח האיחוד האירופי [AP]

אבו עלא מגיע לישיבת הממשלה [AP]

מפקדת המשטרה הפלשתינית בשכם [AP]

ראשי ערים ישראלים ופלשתינים בכינוס ביריחו [AP]

ראשי ערים ישראלים ופלשתינים בכינוס ביריחו [AP]

עומר כרמון
עריקאת מזהיר: עזה - הכלא הגדול בהיסטוריה

עומר כרמון
רה"מ: לא נפסיק כעת את הבנייה בהתנחלויות

עומר כרמון
בוש התחייב שוב להכיר בשינויים הדמוגרפיים בגדה

עומר כרמון
דחלאן מזהיר מ"אינתיפאדה שלישית"; פרס: לא נבנה בקרוב במעלה אדומים

עומר כרמון
הרש"פ מבקשת כסף ונשק תמורת תיאום ההינתקות

"מוכנים לשיחות על הסדר הקבע"
ההנהגה הפלשתינית מעודדת מהזמירות החדשות הנשמעות בימים האחרונים מוושינגטון ומתכוננת לפגישה הצפויה בחודש הבא של נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), עם הנשיא האמריקני.
לשכת הנשיאות ברמאללה תקפה במילים קשות (ד', 13.4.05) את התבטאויותיו בארה"ב של ראש הממשלה, אריאל שרון. "אבו מאזן מופתע והמום ממסע התעמולה שניהל נגדו שרון בארה"ב" נמסר בהודעה הרשמית. "ישראל מעכבת את תהליך השלום בכך שאינה יוצאת מהערים הפלשתיניות, אינה משחררת אסירים, ממשיכה בפלישותיה ומפרה את הפסקת האש".
"ישראל מנסה להכשיל במכוון את אבו מאזן המנסה לשמור את הרגיעה וליצור רשות פלשתינית מאוחדת וחזקה המוכנה להתחיל מיד בשיחות על הסכם הקבע. אנו קוראים למנהיגי ישראל להתחיל מיד בשיחות על הסדר הקבע. במידה ומנהיגי ישראל מעוניינים באמת בשלום וביטחון, הם מבזבזים כעת זמן יקר".
אמש, בפגישה עם עורכי עיתונים אמריקנים החמיא דווקא שרון לאבו מאזן ואמר שמדובר במנהיג שאינו עוסק בטרור כיאסר ערפאת. אולם בפגישתו עם הנשיא האמריקני טען שרון כי אבו מאזן אינו פועל כלל לפירוקם מנשקם של ארגוני הטרור.
כזכור, אמש (ג') אמר הממונה על המו"מ ברשות הפלשתינית, סאיב עריקאת, בכנס במרכז פרס לשלום בתל-אביב: "אנו עייפים כבר מהסכמי ביניים. אין טעם להמציא מחדש את הגלגל. איני מבין מדוע איננו מחדשים את המו"מ? הגיע הזמן שתחליטו (ישראל, ע.כ) מה אתם רוצים מאיתנו".
אבו מאזן נפגש (ד') ברמאללה עם שליח האיחוד האירופי, מארק אוטה. בפגישה נדון הסיוע הכספי שיעניק האיחוד לרשות הפלשתינית וכוונת האיחוד האירופי לערוך קורסי אימונים לשוטרים פלשתינים. האימונים ייערכו בעיקר ביריחו.
אבו עלא: איננו מעוניינים בבתי המתנחלים
הממשלה הפלשתינית התכנסה (ד') כדי לדון בדרישה האמריקנית שישראל והרשות יתאמו ביניהם את הנסיגה מרצועת עזה. ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), אמר לפני כניסתו לחדר הדיונים: "איננו נגד תיאום עם ישראל. השאלה היא כיצד נתאם? זה מה ששאלנו את ישראל והאמריקנים".
כזכור, ראש הממשלה, אריאל שרון, קרא לרשות הפלשתינית, בתום פגישתו (ב') עם הנשיא האמריקני, לתאם עם ישראל את ההינתקות. מזכירת המדינה האמריקנית התקשרה (ג') לאבו מאזן ודרשה זאת ממנו.
שרון נפגש הלילה (ד') עם נשיא הבנק העולמי המיועד, פול וולפוביץ', כדי להשיג הסכמה לפיצוי על הרכוש היהודי שיישאר ברצועה לאחר הנסיגה. שני הצדדים הסכימו להמשיך בפגישות בנושא.
אולם ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, אמר (ד'): "איננו מעוניינים כלל בבתים האלה. מדובר בשטחים שנכבשו בידי ישראל ולא מעניין אותנו איזה בתים ותשתיות נמצאים בהם". ראש הממשלה הפלשתיני קרא למשקיעים ערבים וזרים להשקיע ברשות הפלשתינית והבטיח להעניק כל סיוע אפשרי לכך.
"ישראל מעוניינת באי-שקט בשטחי הרשות"
אבו עלא הבטיח כי המצב הביטחוני בשטחי הרשות הפלשתינית ישתפר בעתיד הקרוב. "איננו חוסכים במאמץ לעשות סוף לאי-הסדר", אמר.
מאות טרוריסטים, פעילי גדודי חללי אל-אקצא של הפתח, הסכימו בימים האחרונים להצטרף למנגנוני הביטחון. הרשות הפלשתינית התחייבה להגן עליהם ולדאוג לרווחתם הכלכלית. המבוקשים הפלשתינים חתמו על ההצהרה הבאה: "אנו מתחייבים לציית לפקודותיה של ההנהגה הביטחונית הפלשתינית. לא נעשה שום פעולה המפרה את החוק ואת ההסכמים הנחתמים עם מדינה אחרת".
ישראל מסרה לרשות הפלשתינית בעבר, אם כי לא באופן רשמי, כי תפסיק לרדוף אחר המבוקשים שיסכימו לחדול מעיסוק בטרור.
מפקד המודיעין הפלשתיני, אמין אל-הינדי, האשים (ד') את ישראל באחריות למצב הביטחון בשטחי הרשות. "ישראל גייסה משתפי פעולה פלשתינים שמטרתם הפצת אי-יציבות בשטחי הרשות. ישראל מעוניינת לאלץ את הקיצונים להגיב, ובכך למצוא תירוצים להתחמק ממחיובויותיה".
הרשות משתלטת על אמצעי התקשורת
שר ההסברה הפלשתיני, נביל שעת', הודיע (ד'), כי הרשות הפלשתינית החליטה לאחד את כל תחנות הטלויזיה הפלשתיניות תחת רשות שידור אחת. בראש הוועד המנהל של הרשות החדשה יעמוד שעת' עצמו.
בתוך כך, הודיע (ד') מנהל תחנת הטלויזיה בלווין הפלשתינית על התפטרותו. לא נמסרה סיבת ההתפטרות, אולם ברשות לא מרוצים מחוסר האחידות במסרים הפלשתינים. בנוסף, הודיעה הרשות (ד') על איחודה של סוכנות ההסברה הפלשתינית עם סוכנות הידיעות, וואפא.
על הרשות הפלשתינית נמתחה ביקורת רבה בישראל ובארה"ב על כך- שנמשכת בה ההסתה בכלי התקשורת. ביום ב' פירסם אבו מאזן צו נשיאותי האוסר על מפקדי מנגנוני הביטחון להעניק ראיונות לכלי התקשורת ללא אישורו של שר הפנים, נאצר יוסוף.
ניצחון לפתח גם בבית לחם
הפתח זכה לניצחון בבחירות למועצת הסטודנטים של אוניברסיטת בית לחם. 16 מנציגיו נכנסו למועצה. החמאס הצליח להכניס 10 נציגים. ביום ג' החזיר לעצמו הפתח את השליטה במועצת הסטודנטים של אוניברסיטת ביר זית ברמאללה, כשזכה בניצחון דחוק.
אבו מאזן ביקר באוניברסיטת ביר-זית (ד') וחגג את הניצחון [ראו תמונה עליונה].
ראשי ערים ישראלים ופלשתינים בכינוס ביריחו
ראשי ערים ישראלים ופלשתינים התכנסו ביריחו (ד') והצהירו על "הודנה אזרחית", שנועדה לעודד את מנהיגי שני הצדדים במו"מ לשלום. במפגש השתתפו 20 ראשי ערים מישראל, ו-12 מהרשות הפלשתינית.
"אנחנו יודעים שבסוף כל המלחמות נצטרך לשבת יחד ולחיות יחד, אז בואו נעשה את זה מהר ככל האפשר", אמר ראש העיר שדרות, אלי מויאל. שיזם את המפגש יחד עם ראש העיר שכם, חוסיין אל-עראג'.

תאריך:  13/04/2005   |   עודכן:  13/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
גופתו של תושב מרכז הארץ כבן 40 נמצאה היום בסמוך לצומת מורשה
שלומי דיאז
בידי המשטרה צילום של מצלמת האבטחה המונחת לצד הקבר
מיכל הרשקוביץ
בג"צ מתח ביקורת על התנהלות המדינה עד כה והורה להמציא את חומר החקירה תוך 45 יום וכן לפעול להשגת חומר חקירה המצוי אצל ה- FBI האמריקני    אלון נרצח ב-1.7.73, שעה שכיהן בתפקיד רשמי בשגרירות ישראל בוושינגטון
עומר שיקלר
הדוח קובע כי כ-8,000 עובדים של 28 רשויות עדיין לא קיבלו את משכורת חודש מרס    ב-32 יש עדיין חובות שכר לעובדים    עובדי הרשויות מצטרפים לכ-1,000 עובדי המועצות הדתיות שלא מקבלים שכר
שלומי דיאז
הוארך ביומיים מעצרם של שני חשודים; במשטרה טוענים כי החשודים סיפקו לנערות סמים מסוגים שונים ועם חלקן קיימו יחסי מין כשהיו תחת השפעת הסם    בירושלים נעצר נער בן 16 בחשד כי אנס נערה בת 13 תוך שהוא מציע לה חמישה שקלים כדי שלא תתלונן במשטרה    בת 13 מהקריות: נאנסתי    נערה בת 15 מראשל"צ: נאנסתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il