X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוריס מועתמד: הטלויזיה האירנית משדרת ב-12 השנים האחרונות סדרות המעליבות את היהודים ומעלילות עליהם עובדות לא נכונות יו"ר הפרלמנט: אפנה לרשות השידור האירנית כדי שתכבד את זכויותיהם של המיעוטים
▪  ▪  ▪

חבר המג'לס (הפרלמנט האירני) היהודי, מוריס מועתמד, מתח ביקורת (ד', 13.4.05) על רשות השידור בארצו המשדרת סדרות אנטישמיות. יו"ר המג'לס הסכים עמו והודיע כי יפנה בנושא לרשות השידור האירנית.
מועתמד הינו חבר הפרלמנט היהודי היחיד באירן והוא אף יושב בוועדת המג'לס לנושאי אנרגיה. "הטלוויזיה האירנית משדרת ב-12 השנים האחרונות סדרות המעליבות את היהודים ומעלילות עליהם עובדות לא נכונות", אמר מועתמד.
חבר הפרלמנט היהודי ציין שלוש סדרות: 'קנונייה', בה הוצגו יהודים השותים את דמו של ילד שנטבח ומשתמשים בדם להכנת מצות, 'עיניה הכחולות של זהרה' [ראו קישור, באדיבות ממר"י], ו'הבריחה הגדולה'.
"הסדרות הללו גרמו לרבים מיהודי אירן לעזוב את המדינה. אל תשכחו שהקהילה היהודית באירן היתה בין הראשונות שבירכו על ניצחונה של ההפיכה האיסלמית. היהודים ממלאים את כל חובותיהם הלאומיות. בית החולים היהודי בטהרן העניק טיפול בחינם לחיילים שנפצעו במלחמה עם עירק", הזכיר מועתמד.
חבר הפרלמנט היהודי הזכיר את דבריו של מנהיג ההפיכה באירן, האימאם חומייני, שאמר: "אנו מבדילים בין הקהילה היהודית באירן לבין הציונים. הקהילה היהודית באירן שייכת לאומה והאיסלם מתייחס אליה בדיוק כמו לקהילות האחרות".
חבר המג'לס היהודי הזכיר כי הקהילה היהודית באירן נמצאת במדינה כבר 2,700 שנה. "בתי הכנסת העתיקים הפזורים ברחבי המדינה הם ההוכחה לכך", אמר מועתמד.
יו"ר הפרלמנט האירני, גולמאלי חדדדה עאדל, הסכים עם דבריו של מועתמד ואמר שגם הוא חש אי-נוחות כשצפה בסדרות הטלוויזיה. "אפנה לרשות השידור האירנית כדי שתכבד את זכויותיהם של המיעוטים", אמר.
בפתח דבריו תקף חבר הפרלמנט היהודי את "כוונתם של יהודים קיצונים לפגוע במסגד אל-אקצה". "אין זו דרכם של היהודים", טען מועתמד.

תאריך:  13/04/2005   |   עודכן:  14/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
לדברי הסתדרות המורים, צפויים להשתתף בהפגנה יותר מ-2,000 מורים    מוחים נגד כוונת משרד החינוך לפטר לאחר חג הפסח 4,500 מורים בכל רחבי הארץ
עומר שיקלר
פעיל תנזים מחמד פואז שביטה שאכר שביטה מהכפר עזון נעצר היום    הכווין פיגוע שסוכל לפני מספר ימים    שישה חיילים נפצעו בכפר צוריף    ארבעה מהם נפגעו בהתהפכות ג'פ    פלשתינים יידו לעברם ולעבר הכוחות המחלצים אבנים
עומר כרמון
שר החוץ הטורקי: לטורקים אין בעיה עם ההיסטוריה שלהם    לא ניכנע ללחץ    שר החוץ הארמני: נושא רצח העם הארמני יעמוד על סדר יומו של האיחוד האירופי כשיכריע בבקשתה של טורקיה להצטרף אליו    ב-24 באפריל יציינו הארמנים בעצרות המוניות את יום הזיכרון ל'שואה'
עומר שיקלר
הלוויין ייבנה על-ידי חברה משותפת בבעלות התעשיה האוירית ורפא"ל    הלוויין ייקרא "ונוס" וישמש לצילום בשיטה מתקדמת
עומר שיקלר
מנהל רשות המסים בישראל, איתן רוב הודיע על שורה של מספר מינויים בכירים חדשים    המינויים הנם חלק מתהליך רה-אירגון המלווה את הקמת רשות המסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il