X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכירת המדינה האמריקנית: בוודאי שנרצה לעשות הערכה מחודשת בקיץ הזה ונראה להיכן אנו צועדים הדאגה היא פחות מיכולותיה העכשוויות של אירן, אלא יותר ממאמציה ומכוונותיה שרון לא הביא לוושינגטון מידע חדש הממשל האמריקני חולק על שרון ואינו סבור שהגרעין האירני הינו הנושא החשוב במזרח התיכון
▪  ▪  ▪

אולטימטום לאירן
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, הציבה בפעם הראשונה (ה', 14.4.05) אולטימטום אמריקני לתמיכה במו"מ אותו מנהלות כעת צרפת, בריטניה וגרמניה, עם אירן כדי לשכנעה לוותר על פרויקט הגרעין הצבאי שלה תמורת הטבות כלכליות.
לפני כחודשיים ביצעה ארה"ב פניית פרסה בעמדתה כשהודיעה על תמיכתה במו"מ [ראו קישור]. אולם כעת, לאחר ביקורו בארה"ב של ראש הממשלה, אריאל שרון, מודיעה ארה"ב כי תמתין רק עד הקיץ הקרוב.
"מאמצי בריטניה, צרפת וגרמניה נמצאים בכיוון הנכון. אך ברור שבשלב מסוים מועצת הביטחון היא אופציה. אני לא רוצה לקבוע כמה זמן נמתין, אך בוודאי שנרצה לעשות הערכה מחודשת בקיץ הזה ונראה להיכן אנו צועדים".
אמש (ד') אמר שרון בראיון לרשת הטלויזיה, FOX: "ישראל אינה צריכה להוביל את המאבק נגד הגרעין האירני. את המאבק צריכה להוביל הקהילה הבינ"ל בראשותה של ארה"ב".
"העולם, בראשות ארה"ב, חייב לקבוע לוח-זמנים ברור, שאם עד מועד מסוים האירנים לא יגיבו באופן חיובי, העניין יובא למועצת הביטחון - לשם הפעלת לחץ כלכלי ופוליטי. אולי הדבר יביא גם לשינוי בתוך אירן. דבר כזה יכול להתרחש רק כתגובה ללחץ על אירן".
בחודש יוני הקרוב ייערכו בחירות לנשיאות באירן. רבים מעריכים שטהרן מוכנה לפשרות בנושא הגרעין, אך משיקולי פנים, לא צפויה התקדמות במו"מ עד לאחרי הבחירות.
אירן רחוקה מפצצה
מזכירת המדינה האמריקנית אמרה שראש הממשלה הישראלי לא הביא לוושינגטון מידע חדש הנוגע לתוכנית האירנית. "הדאגה היא פחות מיכולותיה העכשוויות של אירן, אלא יותר ממאמציה ומכוונותיה".
אמש אמר שרון: "אין ספק שאירן מעוניינת בנשק גרעיני. אתה יכול להחביא שם הכל. האירנים נמצאים במרחק של מספר שנים מהשגת פצצה גרעינית. קודם כל עליהם לפתור מספר בעיות טכניות, כשהן ייפתרו, וזה עשוי לקחת חודשים ספורים, הם יהיו במצב של אל-חזור".
אמש אמר דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ריצרד באוצ'ר: "קהילת המודיעין האמריקנית מעריכה שאירן רחוקה עדיין באופן משמעותי מהשגת נשק גרעיני. זה לא יקרה לפני תחילת העשור הבא. זאת היתה הערכתנו בעבר וזאת גם הערכתנו הנוכחית".
קונדוליסה רייס סתרה במידת מה (ה') את דברי דוברה: "אין דרך וודאית על-פיה נוכל לקבוע מתי לאירן תהיה פצצה". כזכור, דוח מיוחד על יכולותיו של המודיעין האמריקני קבע לפני שבועות אחדים שהמודיעין האמריקני על מתקני הגרעין באירן לוקה בחסר [ראו קישור].
הקפאת העשרת האורניום
"הדבר החשוב במו"מ עם אירן הוא הקפאת העשרת האורניום", אמרה רייס (ה'). על-פי דיווחים שונים, ראש הממשלה, שרון, הביע בפני הנשיא בוש את דאגתו מכך שכמה ממדינות אירופה יסכימו לפשרה בנושא העשרת האורניום. נשיא צרפת, ז'אק שיראק, רמז אמש (ד') כי הוא תומך בזכותה של אירן להעשיר אורניום בכמות מוגבלת.
מחלוקת בין וושינגטון לירושלים
רייס אמרה (ה') שנושא הגרעין אינו הנושא המרכזי במזרח התיכון. "הנושא החשוב הוא מזרח תיכון יציב ודמוקרטי", אמרה מזכירת המדינה.
אמש אמר ראש הממשלה, אריאל שרון: "אני רואה בפרויקט הגרעין האירני כסכנה הגדולה ביותר לא רק לישראל, אלא גם לאירופה ולאינטרסים האמריקנים"

תאריך:  14/04/2005   |   עודכן:  14/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
המלחמה מתחממת סביב המכשיר המתקדם BlackBerry™    מנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן: סלקום ממשיכה במדיניות של הטעיה שיטתית של הציבור    גם פלאפון הודיעה היום על השקת השרות תוך שלושה חודשים    סלקום בתגובה: "עמיקם כהן מתבכיין שנית ומאבד את עשתונותיו נוכח שרשרת ההצלחות האחרונה של סלקום
עומר שיקלר
הצעת ההחלטה להעביר 50 מיליון ש"ח מתקציב הרשויות המקומיות למועצות הדתיות הונחה על שולחן הממשלה על-ידי משרד ראש הממשלה    "נמאס כבר שבכל יום מישהו אחר תוקע מקלות במאמצי השיקום של הרשויות המקומיות"
עומר שיקלר
דוח לשנת 2004 של צוות הניטור הלאומי במפרץ אילת: כלובי הדגים מחדירים בכל שנה כ-280 טון חנקות למפרץ אילת    שאר הגורמים המזהמים מחדירים רק כ-50 טון חנקות בשנה
עומר שיקלר
הממונה על ההגבלים העסקיים אישר את הרכישה    אלביט תרכוש את החברה מידי כור    אלביט מעוניינית לרכוש את כל מניות כור ולהפוך לבעלת השליטה בחברה
עומר כרמון
ג'בריל רג'וב: חוגים מסוימים בישראל מעוניינים לגרור תגובה של קיצונים ובכך להפיל את הסכם הרגיעה    גדודי חללי אל-אקצה מבטיחים 'רעידת אדמה בישראל'    אבו עלא: לא נכיר בעסקאות מכירה או קנייה בקרקעות שיפונו בידי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il