X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מינויו של וולפנזון לתפקיד ממחיש את השינוי הגדול בעמדה האמריקנית בכל הנוגע לתהליך השלום במזרח התיכון בוש: הנסיגה הישראלית מרצועת עזה תחדש את תוכנית מפת הדרכים, אם לא הייתי חושב שזה אפשרי, לא הייתי משקיע בכך כסף אמריקני
▪  ▪  ▪
ויליאם וורד, מתאם הרפורמות במנגנוני הביטחון [AP]

ג'יימס וולפנזון [AP]

עומר כרמון
עריקאת מזהיר: עזה - הכלא הגדול בהיסטוריה

עומר כרמון
רייס מציבה לראשונה אולטימטום למו"מ עם אירן - עד הקיץ הקרוב

הבית הלבן מינה (ה', 14.4.05) את נשיא הבנק העולמי היוצא, ג'יימס וולפנזון, כמפקח על שיקומה של רצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית. וולפנזון ישמש כמתאם בין הממשל לקוורטט (ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה - נותני החסות לתוכנית מפת הדרכים) בנושא.
המינוי מפתיע, מכיוון שקשריו של וולפנזון עם ממשל בוש היו מתוחים למדי. אולם וולפנזון נהנה מקשרים טובים עם האיחוד האירופי המרכיב את הקוורטט יחד עם ארה"ב, האו"ם ורוסיה. כמו כן, לוולפנזון קשרים טובים עם המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, שמשמש כאחראי מטעם ממשלת ישראל על שיקומה של עזה לאחר ההינתקות.
וולפנזון, שעוזב רשמית את הבנק העולמי רק ב-1 ביוני, יחל בתפקידו כבר בימים הקרובים. המינוי תקף לעת עתה רק עד סוף השנה הנוכחית.
מינויו של וולפנזון לתפקיד ממחיש את השינוי הגדול בעמדה האמריקנית בכל הנוגע לתהליך השלום במזרח התיכון. ממשל בוש מייחס כעת חשיבות גדולה מאוד ליישום מוצלח של תוכנית ההינתקות. להערכתו, יישום מוצלח של התוכנית ימנע מהחמאס לצבור כוח ויביא לרגיעה באזור כולו, דבר שישפיע לטובה גם על המצב בעירק.
הנשיא, ג'ורג' בוש, אמר (ה'): "הנסיגה הישראלית מרצועת עזה תחדש את תוכנית מפת הדרכים. אם לא הייתי חושב שזה אפשרי, לא הייתי משקיע בכך כסף אמריקני".
כזכור, ממשל בוש הקציב 200 מיליון דולר לשיקומה של רצועת עזה. כמו כן, הוחלט לסייע לישראל בהיערכות מחודשת לאחר הנסיגה. המענק הוגדר כ"סיוע לפיתוח הנגב והגליל". הסכום המדויק עדיין לא נקבע, ישראל ביקשה 500 מיליון דולר.
ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש ביום ג' עם נשיא הבנק העולמי הנכנס, פול וולפוביץ', ושוחח עמו על בקשתה של ישראל לקבל פיצוי כספי על הרכוש שישאר ברצועה לאחר הנסיגה. ישראל מעריכה את שווי הרכוש בחצי מיליארד דולר.
הבנק העולמי אינו נוטה לרכוש את המבנים הישראלים ברצועה, כבקשת ישראל, זאת משום שהפלשתינים הודיעו שאין ברצונם בבתים החד-קומתיים והמרוחקים זה מזה, ובכוונתם להרסם בכל מקרה. אחד מתפקידיו החדשים של וולפנזון יהיה לבחון את הבקשה הישראלית.
נשיא הבנק העולמי היוצא, אמר (ה'): "אני מכיר חלק מהבעיות מתפקידי הקודם. אני חושב שעכשיו זה הזמן לקדם את התהליך".
וולפנזון יהיה שליח הממשל האמריקני השני שישהה בישראל וברשות לקידום תוכנית ההינתקות. הגנרל ויליאם וורד מקדם ברמאללה את הרפורמות במנגנוני הביטחון. וולפנזון יקדם את שיקומה של רצועת עזה.
מזכירת המדינה, קונדוליסה רייס, אמרה (ה'): "האחריות לשלום מוטלת על שני הצדדים. וולפנזון יכול רק לסייע להם. תפקידנו לעבוד מקרוב עם בכירים ישראלים ופלשתינים כדי לקדם את שיתוף הפעולה ולהבטיח מעבר חלק של עזה וחלקים בצפון השומרון".
"וולפנזון יעודד בנוסף מגעים בין ישראלים לפלשתינים. יסייע לפלשתינים להקים להקים ממשלה מתפקדת שתמלא את רצון העם ויסייע להחיות את הכלכלה הפלשתינית".

תאריך:  14/04/2005   |   עודכן:  15/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הממונה על המועצה, מרדכי הלפרין, נחקר תחת אזהרה    חשד להטיית מכרזים ציבוריים לטובת מקורבים להנהלה תמורת שוחד
שלומי דיאז
דיווח על המקרה הגיע למשטרה מבית החולים לשם הופנתה אמש הנדקרת    המשטרה תבקש לגבות עדות מהחשודה, תלמידה בכיתה ב'
עומר כרמון
הנשיא אסד: כל המאמצים שהושקעו וכל המסרים החיוביים שהעברנו לא הועילו    שר ההגנה הסורי: הממשלה מחפשת פתרון שיעניק לכל צד את זכויותיו    שר ההסברה הסורי: סוריה וטורקיה קראו לשלום, אך ישראל פנתה לאלימות ומסרבת ליישם את החלטות האו"ם    אריאל שרון: סוריה נותרה מדינת אויב
עומר כרמון
שופט פדרלי בניו-יורק פסק את סכום הפיצוי הגבוה ביותר עד כה בתביעות נגד בנקים שוויצרים שהפקיעו כספי יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה    יורשי שתי משפחות יהודיות: בלוך-באוור ופיק, יקבלו סכום של 21.8 מיליון דולר
עומר שיקלר
המלחמה מתחממת סביב המכשיר המתקדם BlackBerry™    מנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן: סלקום ממשיכה במדיניות של הטעיה שיטתית של הציבור    גם פלאפון הודיעה היום על השקת השרות תוך שלושה חודשים    סלקום בתגובה: "עמיקם כהן מתבכיין שנית ומאבד את עשתונותיו נוכח שרשרת ההצלחות האחרונה של סלקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il