X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת עד שישראל "תפסיק להחרים קרקעות ממשפחות פלשתיניות" בארץ מכחישים את טענות האיגוד הבריטי
▪  ▪  ▪

האיגוד אשר מייצג את המרצים של האוניברסיטאות בבריטניה (AUT) צפוי לדון בחרם של האוניברסיטאות הישראליות השבוע. בגרדיאן הבריטי דווח, כי אם תאושר העתירה של האיגוד, ייאלצו חברים באיגוד לא לבקר באוניברסיטאות בר-אילן, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת חיפה, עד שישראל תפסיק, לדברי חברי האיגוד "להחרים קרקעות ממשפחות פלשתיניות". עוד הוזכרה באיגוד מכללה אשר נמצאת "ביישוב בלתי חוקי" בשטחים הכבושים. הפגישה צפויה להתקיים השבוע, ב-20 באפריל.
הנציגיהם של מוסדות אקדמיים מובילים בבריטניה כבר הודיעו בתחילת החודש על כוונתם להחרים את המוסדות להשכלה גבוהה מישראל שיסרבו לגנות את פעולות ישראל בשטחים. עד כה, הוחרמו מרצים ישראלים מסוימים במוסדות מסוימים, אך אם יקרום המהלך עור וגידים, יהיה זה חרם מאורגן חסר תקדים מסוגו.
בגרדיאן צוטט מנהל הקמפיין של איגוד הסטודנטים היהודים, דני סטון, כשאמר כי כשמקבלים מעשים מסוג זה, מגיעים למצב שבו אנשי אקדמיה לכאורה תומכים בנקיטת צד זה או אחר. לא בכך צריכה לעסוק האקדמיה, טוען סטון. האיגוד מצדו מגן על עמדתו וטוען כי יש לאפשר לחבריו להפגין סולידריות עם העם הפלשתיני, משהו שחברי האיגוד "חשים כי הוא מאד חשוב".
בתחילת החודש דווח על אנטישמיות במוסדות האקדמיים בבריטניה. איגוד הסטודנטים הלאומי (NUS) אסר על חבריו מלשוחח עם התקשורת ובמקום זאת, הפנה את העיתונאים להודעות מטעמו בהן נאמר: "אנו גאים בהישגים שלנו במלחמה באנטישמיות, בפשיזם ובגזענות בכל עת שאלה מתרחשות וביצענו עבודה מצוינת השנה בקידום דיאלוג בין-אמונתי בקמפוס".
למרות זאת, לוסיאנה ברגר, מתאמת נושאי אנטי-גזענות באיגוד הסטודנטים הלאומי, ציינה כי במהלך שבוע המודעות האיסלמי בחודש פברואר, שודר וידאו בו תוארו היהודים כ"חסרי ערכים או אתיקה". מאמר אשר פורסם במגזין SOAS גיבה את הטרור נגד הישראלים; קבוצות יהודיות ציינו בדצמבר האחרון את התפקיד של האוניברסיטה אשר אירחה ועידה אשר נושאה: 'התנגדות לאפרטהייד הישראלי'.
בכינוס המוסדות האקדמאים שנערך לפני כשנתיים, עלתה להצבעה הצעה דומה אשר לא זכתה לאישור רוב חברי המועצה אך החשש הוא כי הפעם יש להצעה תומכים רבים יותר והיא תאושר.
בתגובה לדברים שפרסם הגרדיאן בתחילת החודש, מסרה האוניברסיטה העברית בירושלים כי היא דוחה את הטענות של המוסדות האקדמאים בבריטניה, לפיהן החרימה אדמות מפלשתינים. אוניברסיטת חיפה אמרה בתגובה לעיתון, כי היא דוחה גם היא את האשמות המועצה, לפיהן היא מצנזרת מחקרים אקדמאים שמחבריהם מביעים ביקורת על ישראל. מהאוניברסיטה נמסר כי היא "תומכת ללא השגות בזכות לחופש אקדמאי".

תאריך:  17/04/2005   |   עודכן:  17/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המפונים יקבלו קרקעות בניצנים במקום אדמותיהם בגוש קטיף וצפון השומרון; החיסכון נובע מכך שאלו קרקעות מדינה מהמאגר הכללי - שאין לגביהן תוכניות פיתוח; הממשלה מתבקשת הבוקר לאשר הקצאת אדמות ללא מכרז
הדר פרבר
שר החוץ היפני אמר, כי ידרוש התנצלות ופיצויים על הנזק שנגרם לרכוש היפני כתוצאה מהכאוס
ענבל אביב
הפארק צפוי להתפרש על שטח חסר תקדים של כ-8,000 דונם בין כביש גהה לאיילון, הכוללים גם מרכז מבקרים באתר הפסולת חירייה והוא יכלול לפחות 3,000 דונם פתוחים וחופשיים לציבור בהם מתקני נופש, שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים
הדר פרבר
קרא לחוקק חוקים חדשים נגד הטרור וקושריו, ואף מבקש לשקול מחדש את חיוב האזרחים לשאת עמם תעודות זהות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
למעלה מעשרה אסירים עירקים נמלטו ממתקן הכליאה הגדול ביותר בעירק    עשרה מהם נלכדו והושבו לכלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il