X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש לתביעות קטנות קיבל שתי תביעות שונות, נגד סוכנויות שלא סיפקו ללקוחותיהם את התמורה אותה התחייבו לספק ושהתנהלותן רצופת התקלות גרמה למפח נפש ואף הרס הנופש של התובעים
▪  ▪  ▪

בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, קיבל בשבוע שעבר (יום ד', 13.4.05) שתי תביעות שונות, נגד סוכנויות נסיעות שה"פאשלות" שלהן חיבלו ואף הרסו כליל את הנופש של לקוחותיהם.
תביעה אחת, נגד חברת יוניטל תיירות ותעופה בע"מ, הוגשה לאחר שחופשתם של התובעים נהרסה לגמרי: הם טורטרו ממלון למלון בטורקיה, מפח נפש רודף מפח נפש וכשאמרו נואש וביקשו מיוניטל להחזירם ארצה, גם זאת לא נעשה. ביהמ"ש חייב את יוניטל בתשלום פיצוי 12,000 שקלים, הכולל החזר מלוא עלות החבילה ופיצוי בגין עוגמת נפש.
תביעה שניה, נגד חברת טיק-תק-טיקט בע"מ, הוגשה לאחר שלתובעים הובטח מלון ממוזג בברלין וכשהגיעו לברלין גילו המלון אינו ממוזג. ביהמ"ש חייב את תיק תק בפיצוי בגובה 1,200 שקלים בגין עוגמת נפש.
בשתי התביעות ניסו הסוכנויות, בלא הצלחה, לגלגל מהן הלאה את האחריות.
התביעה נגד חברת יוניטל תיירות ותעופה בע"מ
התובעים הזמינו בחברת יוניטל, דרך איסתא, שמונה ימי נופש במלון מיראז', המדורג בארבעה כוכבים בעיירה איג'מלר שליד מרמריס שבטורקיה. תמורת החבילה, שכללה חדר לתובעים וחדר לילדיהם, הם שילמו 10,571 שקלים.
כשהגיעו התובעים למלון, נמסר להם כי אין כל הזמנה על שמם ובסמוך לחצות הלילה הועברו למלון בהרצה בעיר מרמריס, שכלל לא היה ערוך לקבל אורחים. כעבור יומיים הועברו למלון אחר בעל דירוג של 3 כוכבים בעיירה המקורית איג'מלר.
נסו אתם לדמיין כמה מהנה היא חופשה שמתחילה בכזו עוגמת נפש - טלטול ממלון למלון, מעיירה לעיירה, עם המזוודות וילדים חסרי נחת... בצר להם, פנו התובעים לנציג חברת יוניטל וביקשו להסדיר חזרה מיידית לארץ. למרות שנמסר להם כי הם יחזרו לארץ, הדבר לא יצא לפועל והם נאלצו להמשיך את שהותם בחו"ל עד למועד המקורי.
התובעים דרשו בתביעתם החזר מלוא הסכום ששולם עבור החבילה בתוספת פיצויים בסך 5,000 שקלים עבור עוגמת נפש.
חברת יוניטל ניסתה לגלגל את האחריות לתובעים, בטענה שכאשר נאמר להם שאין הזמנה על שמם, הם לא פנו אל נציג במלון שיטפל בתלונותיהם.
ביהמ"ש נתן תשומת ליבו לכך שתובעים רבים מגישים תביעות בעלמא, על-מנת להרוויח כסף קל, אך קיבל את התביעה: "אין זה סוד כי רבות מהתביעות מוגשות לבית משפט זה, הינן תביעות של נופשים, אשר מבקשים, באמצעות תביעות בגין תקלות של מה בכך, להקטין את עלות חבילות הנופש שרכשו. שוכנעתי, כי התביעה שבפני אינה תביעה מסוג זה. ראיה לכך היא העובדה, שהתובעים ביקשו להפסיק את החבילה ולחזור לארץ, בשל מפח הנפש שנגרם להם".
כמו כן, ביקר ביהמ"ש את נוהגן של סוכנויות הנסיעות לגלגל אחריות "לא יתכן כי סוכנות הנסיעות תגלגל את האחריות אל הספק, והספק בארץ יגלגל את האחריות אל הספק בחו"ל, והנופשים אשר ביקשו לרכוש חבילת נופש במיטב כספם יצאו כשידם על התחתונה".
ביהמ"ש חייב את יוניטל לשלם לתובעים את מלוא עלות החבילה שהזמינו בתוספת פיצוי, דהיינו סכום כולל של 12,000 שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.
[תק 625/05]
התביעה נגד חברת טיק-תק-טיקט בע"מ
התובעים במקרה זה, הזמינו חבילת נופש בת שבעה ימים בברלין שבגרמניה, באמצעות סוכנות הנסיעות, חברת טיק-תק-טיקט בע"מ. הם הבהירו לנציגת הסוכנות שהם מעוניינים בחדר ממוזג. בשל החום הכבד באותה עת, הם העדיפו מלון שמיקומו אטרקטיבי פחות, ובלבד שיהיה בו מיזוג אויר.
בהגיעם לברלין התברר לתובעים כי המלון אינו ממוזג. הם פנו בלא דיחוי לחברה, אך הבעיה לא נפתרה, גם לא לאחר מספר פניות נוספות בזמן אמת. החברה ניסתה לגלגל את האחריות לסיטונאית התיירות "יוסי טורס", אשר ביצעה את ההזמנה מול המלון.
ביהמ"ש קבע, כי אין ספק שהחברה לא קיימה את התחייבותה החוזית כלפי התובעים. התובעים דרשו מלון ממוזג, הסוכן הבטיח להם כי כך הדבר וההתחייבות לא קויימה. כמו כן, החברה גם לא ניסתה לפתור את הבעיה בזמן אמת. עוד נקבע, כי עצם הסתמכותה של טיק-תק בתום לב על מידע שגוי במערכת ההזמנות, אינה משחררת אותה מאחריותה החוזית כלפי התובעים, שכן אחריות חוזית היא אחריות מוחלטת.
באשר לאחריות "יוסי טורס", נקבע כי לא קיימת יריבות חוזית בין התובעים ליוסי טורס משום שהחוזה נקשר בין התובעים לבין טיק-תק. יוסי טורס ביצעה תפקיד טכני בלבד: היא קיבלה הזמנה למלון מסויים, ששמו ננקב בהזמנה על-ידי תיק-טק, ודאגה להזמין לתובעים חדר במלון זה.
התובעים דרשו פיצוי בגובה 3,000 שקלים לכל אחד. ביהמ"ש קבע כי התובעים זכאים לפיצוי כלשהו בגין עוגמת הנפש ואי הנעימות שנגרמו להם והדגיש את העובדה שהחברה לא ניצלה את ההזדמנות שניתנה לה לפתור את הבעיה בזמן אמת, כשהתובעים שהו בברלין.
עם זאת, לקח ביהמ"ש בחשבון, כי מחיר החבילה כולה היה 3,535 שקלים, וציין שאין כל הצדקה שתיק-טק תממן לתובעים את מלוא עלות החבילה רק בגלל העדר המיזוג בחדרים. "הרי עיקר טעמו של טיול בחו"ל אינו השהייה בחדר המלון, אלא הטיול ברחובות העיר בה נמצא המלון או ברחבי אותה מדינה".
בסופו של דיון, העמיד ביהמ"ש את הפיצוי לכל אחד מהתובעים על סך של 1,200 שקלים.
[תק 12045/04]

תאריך:  17/04/2005   |   עודכן:  17/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
רה"מ ונשיא המדינה משה קצב התייחסו הערב לדבריו של רה"מ המנוח בגין אשר אמר "אחרי מותי, אני מקווה שאזכר, מעל לכל, כמי שמנע מלחמת אחים"    דבריהם של השניים נאמרו בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי ישראל ולראשי ממשלותיה שהלכו לעולמם
שלומי דיאז
נבדק חשד כי הותקפה על רקע מה שמכונה "חילול כבוד המשפחה"
שלומי דיאז
נגד הארבעה תושבי טייבה וקלנסואה הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע    הנשק יועד למלחמת הכנופיות בטייבה
עומר כרמון
הנשיא הפלשתיני לאחר פגישתו עם מובארק: נתאם ההינתקות בתנאי שיובטחו נסיגות ישראליות נוספות    שעת': נתנגד לכל שינוי משפטי במעמדה של רצועת עזה    גדודי חללי אל-אקצה בג'נין מאיימים לרצוח חברי פרלמנט
עומר שיקלר
שלושה חברי חוליה של החזית העממית נעצרו על-ידי השב"כ ומשטרת ישראל, בחשד לתכנון התנקשות ברב עובדיה יוסף וכן הכנה של סדרת פיגועים בירושלים    השלושה שייכים לפלג האחראי על רציחתו של השר רחבעם זאבי באוקטובר 2001
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il