X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כמעט מחצית מהילדים בגילאים 13 עד 17 שלא טופלו קודם לכן באמבליופיה שיפרו את ראייתם לאחר שטופלו במשקפיים וברטייה
▪  ▪  ▪

חוקרים ממרכז הילדים בבית הספר לרפואה ג'ונס הופקינס, ומ-48 מרכזי עיניים נוספים בכל צפון אמריקה דיווחו כי ילדים רבים בין הגילאים 7 ל-17 הסובלים מאמבליופיה - עין עצלה, יכולים להנות מיתרונות טיפול שבדרך כלל ניתן לילדים צעירים.
קודם לכן, מומחי עיניים רבים האמינו כי טיפול באמבליופיה אצל ילדים בוגרים לא יהיה יעיל, אך כעת גילו כי בני עשרה רבים הגיבו לטיפול. לטענת החוקרים, הגיל לבדו לא צריך להית הגורם הקובע האם לטפל או לא.
ממצאי המחקר הנוכחי פורסמו בגליון אפריל של הארכיון לאופתלמולוגיה (רפואת עיניים).
אמבליופיה היא הסיבה השכיחה ביותר לאיבוד ראייה בילדות, היא משפיעה על כ-3% מהילדים רק בארצות הברית. תחילתה בינקות או בגיל הילדות. המצב מאופיין בראייה לקוייה בעין אחת כשהעין השנייה בריאה לחלוטין. המוח, עם הזמן לומד להעדיף את העין האחרת, ולמרות שהעין האמבליופית נראית בדרך כלל נורמלית, עיבוד ויזואלי לא תקין מגביל את התפתחות החלק במוח האחראי על הראייה. הסיבה הנפוצה ביותר הן עיניים פוזלות או משוטטות, רוחק ראייה או קוצר ראייה.
במחקר, 507 ילדים חולקו באופן רנדומלי לשתי קבוצות. לאחת התאימו משקפיים בלבד על-פי מרשם חדש. לקבוצה השנייה התאימו משקפיים עם רטייה פשוטה על העין או רטייה לעין בשילוב עם טיפות אטרופין לעין הבריאה. הילדים חבשו את הרטיות לתקופות של שעתיים עד שש שעות ביום, וטיפות העיניים ניתנו על בסיס יומי. ילדים שחבשו את הרטיות או קיבלו טיפות עיניים נתבקשו גם לעסוק בפעילויות שדרשו ראייה מקרוב כמו ציור או קריאה.
במחקר, 53% מהילדים בגילאי 7 עד 12 שהרכיבו משקפיים, חבשו רטייה ועסקו בפעילות שדרשה ראייה מקרוב יכלו, לאחר 24 שבועות, לקרוא לפחות שתי שורות נוספות בלוח בדיקת הראייה הסטנדרטי, נתון שהחוקרים הגדירו כשיפור רב הצלחה בראייה. רבע מהילדים בגילאים אלו שהשתמשו רק במשקפיים הגיעו גם הם לאותה תוצאה.
בקרב הילדים בגילאים 13 עד 17 שטופלו על-ידי משקפיים ורטייה (ולא קיבלו טיפות) 25% חוו שיפור בראייה, בהשוואה ל-23% מאלו שהרכיבו משקפיים בלבד.
כמעט מחצית מהילדים בגילאים 13 עד 17 שלא טופלו קודם לכן באמבליופיה שיפרו את ראייתם לאחר שטופלו במשקפיים וברטייה, בעוד ש-20% מאלו שטופלו במשקפיים בלבד הגיבו לטיפול.
למרות היתרונות של הטיפול רוב הילדים - כולל אלו שהגיבו לטיפול - נשארו עם חלק מליקויי הראייה ולא הגיעו לראייה של כל השורות בלוח הסטנדרטי. טרם ידוע גם האם ניתן יהיה לראות שיפור בראייה בילדים אלו ברגע שהטיפול יופסק. מחקר שעוקב אחר שאלות אלו מתוכנן לקבוע את אחוז האמבליופיה החוזר אצל ילדים שהגיבו טוב לטיפול.

תאריך:  18/04/2005   |   עודכן:  18/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כך עולה מסיכום נתוני החקירה של המשטרה הצבאית החוקרת    בשנה זו נוהלו 2,862 תיקי חקירה    1,240 תיקי חקירה על עבירות סמים    27 חיילים התאבדו במהלך שירותם הצבאי    ירידה קלה בכמות תיקי ההטרדות המיניות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
תצא בקרוב עם מערכת הפעלה מתקדמת ולמרות זאת משקיעה סכום גבוה בפרסום של מערכת ההפעלה Windows XP
שלומי דיאז
נעצרה אמש בפעם השלישית בחודשיים האחרונים    חשודה בתקיפת שוטרים ואיומים על חברתו של חברה לשעבר    בית המשפט הורה לשחררה אך המשטרה מתנגדת
ארי סירקין
ועדת ערר לענייני ארנונה בתל אביב-יפו פסקה כי מנהל הארנונה בעיריית ת"א - יפו מנוע מלהשית על מועדון לברידג' ארנונה גבוהה מזו של מועדון ספורט
הדר פרבר
שר החוץ היפני נפגש עם עמיתו הסיני ודרש התנצלות על ההפגנות האלימות האנטי-יפניות בבייג'ין    סין מסרבת להתנצל ומוסיפה: גם יפן עשתה מעשים אנטי-סינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il