X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשים הפכו שמנים יותר מאז הופעת הבכורה של פירמידת המזון בשנת 1992 בדוח שפורסם בחודש שעבר בעיתון הרפואה של ניו זילנד נטען כי השמנה, במיוחד אצל ילדים, גורמת לירידה בתוחלת החיים, מפחיתה 4-9 חודשים מתוחלת החיים הממוצעת
▪  ▪  ▪

יוזמה חדשה של משרד החקלאות האמריקני - טיפול 10,000 לפירמידת המזון, במטרה להגיע לאכילה טובה יותר. היוזמה, כך נטען, עשוייה לחדש את ההתעניינות של האמריקנים בהרגלים בריאים. אך גורמים אחרים טוענים, כי סביר יותר להניח שיידרש זמן רב לשינוי בגודל היקף המותניים של האמריקנים.
"לא הפכנו שמנים בן לילה ואנו לא עומדים לשנות זאת בן לילה", אמר אריק הנטג'ס, ממשרד החקלאות בארה"ב, המפקח על ההמלצות לגבי פירמידת המזון החדשה.
לאחר חודשים של שינויים ושיפורים, סמל חדש להרגלים בריאים זוכה להכרה היום (ג', 19.4.05), אך השאלה האמיתית היא האם האמריקנים, ששניים מתוך שלושה מהם סובלים מעודף משקל, יעקבו אחר ההנחיות החדשות.
אנשים בהחלט הפכו שמנים יותר מאז הופעת הבכורה של פירמידת המזון בשנת 1992. בדוח שפורסם בחודש שעבר בעיתון הרפואה של ניו זילנד נטען, כי השמנה, במיוחד אצל ילדים, גורמת לירידה בתוחלת החיים, מפחיתה 4-9 חודשים מתוחלת החיים הממוצעת.
ההנחיות החדשות הן רק חלק אחד ממערכת שלמה שמטרתה להפוך אנשים לרזים יותר ובריאים יותר, כך לדברי ראש המרכז לקידום מדיניות התזונה בארצות הברית. בהמשך יהיו גם כלי אינטרנט שיסייעו לעקוב אחר ההמלצות החדשות, כמו גם כלים אחרים שיסייעו למחנכים ולתזונאים להפיץ זאת בכל העולם.
הוא מסביר כי קודם לכן, חלק מהבעיה היה בקיום סמל אחד בלבד - פירמידה אחת, והיא הותאמה לכולם, ולמעשה היתה זו פרשנות שגוייה. במקרה של דגנים למשל, ההמלצה היתה 6-11 מנות. אך אם אנחנו אמורים לאכול 1,600 קלוריות ביום למשל הרי שלעולם לא נוכל לאכול כמות כזו של דגנים. "מי יודע מהי מנה? הרי מנה היא מה שאני שם בצלחת. והמנות עשויות להיות שונות בין אחד לשני".
הפעם, כדי שההמלצות יהיו מובנות יותר, הממשלה שינתה זאת לכוסות, אונקייה (מידת משקל) ומידות אחרות הנמצאות בשימוש במשק הבית. השינוי הומלץ בחוברת בת 70 דפים - "קווים מנחים תזונתיים לאמריקנים 2005", שפותחה על-ידי צוות של מדענים ורופאים ופורסמה בחודש ינואר.
הקווים המנחים, שהיוו את הבסיס לשינוי הפירמידה, כוללים אכילה של שתי כוסות של פירות ו-2.5 כוסות של ירקות ביום; אכילה של 85 גרם של מזונות מחיטה מלאה ביום ושתייה של 3 כוסות חלב דל שומן או ללא שומן ביום.
הממשלה ממליצה גם על התעמלות של לפחות 30 דקות ביום כדי להוריד את הסיכון למחלות כרוניות - חשיבות גדולה יותר אף ממניעה של עלייה במשקל או שמירה על משקל תקין.
בסה"כ קיימות 23 המלצות כלליות ו-18 הצעות לאנשים מבוגרים, ילדים ואוכלוסיות מיוחדות אחרות.
מאחר ומדובר בכמות רבה מדי של חומר שניתן להצמיד עם מגנט למקרר... יציע משרד החקלאות האמריקני אתרי אינטרנט שיאפשרו לאנשים לאמוד את הדיאטה שלהם ואת הרגלי הפעילות הגופנית.
גם אם פירמידת המזון החדשה והכלים המקוונים לא יעודדו אנשים לשנות את הרגליהם, הם עדיין יוכלו לבחור בכמה אפשרויות בריאות. חברות מזון הוציאו כבר טרנס שומנים ממוצריהם והוסיפו חיטה מלאה בעקבות המלצות ממשלתיות.
אחד הגורמים המעורבים בהנחיות החדשות אמר כי ברגע שמערבים את תעשיית המזון ומאלצים את החברות להרגיש כי הם עושות דבר מה טוב והן מקבלות קרדיט על כך הם יעשו זאת. הם ישנו את המוצר.

תאריך:  19/04/2005   |   עודכן:  19/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל הרשקוביץ
ביהמ"ש המחוזי הותיר על כנו את עונש המאסר בפועל שהטיל בימ"ש השלום    ביהמ"ש התייחס לחומרת העבירות והדגיש את אלמנט ההרתעה שבעונש
מירב לוי
עוד קובע המחקר: 65% מבעלי העסקים בארץ סופגים את עלות המס על מתנות החג ולא מטילים אותו על העובד; 10% מבעלי העסקים כלל לא מעניקים מתנות לחג
מירב לוי
האות ניתנה על-ידי האגודה הישראלית לאימנולוגיה; פרופ' אבטליון נמנה על מייסדי המחקר האימונולוגי בישראל, ועל מובילי התחום בקהילייה הבינלאומית; בין הישגיו - שיבוט דגי אמנון
שלומי דיאז
החשד הוא כי העובד ניסה להונות את שלטונות המס בהיקף של מיליוני שקלים
מיכל הרשקוביץ
החברה ומנהלה הואשמו בהעסקה ללא היתר של 11 תושבי שטחים    מנהל החברה נקנס אף הוא ב-70,000 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il